konto usunięte

Temat: szukam kierunku studiow dotyczacego budowania marki

czy ktos cos wie?

konto usunięte

Temat: szukam kierunku studiow dotyczacego budowania marki

http://pr.dswe.pl

konto usunięte

Temat: szukam kierunku studiow dotyczacego budowania marki

Dzieki bardzo. No wlasnie ta znalazlam, a marzy mi sie warszawska uczelnia...

konto usunięte

Temat: szukam kierunku studiow dotyczacego budowania marki

Warszawka :P

A jaka konkretnie?

Jeśli zdecydowałabyś się na Wrocław to pisz: m.wszolek@identityfactory.pl Chętnie odpowiem na pytania :)Mariusz Wszołek edytował(a) ten post dnia 18.03.08 o godzinie 23:03

konto usunięte

Temat: szukam kierunku studiow dotyczacego budowania marki

szukam kierunku studiow dotyczacego budowania marki,
chce znalezc w warszawie i nic takiego chyba nie ma...

konto usunięte

Temat: szukam kierunku studiow dotyczacego budowania marki

Bo teraz Wrocław rządzi :) W końcu "Miejsce spotkań" ;)

Pozdrawiam i życzę powodzenia!

konto usunięte

Temat: szukam kierunku studiow dotyczacego budowania marki

a ja z wroclawia wlasnie :)

Pozdrawiam
dobranoc
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: szukam kierunku studiow dotyczacego budowania marki

W Warszawie są kursy, szkolenia. Muszą być studia?

Jeśli jesteś zainteresowana projektowaniem CI, przyjrzyj się temu:
http://itmedia.pl/training_det_info.php?sp=13&tkat=design
5 dni intensywnego, praktycznego kursu projektowania CI. Do tego dość sporo wiedzy o zarządzaniu marką :)

Samo "zarządzanie marką" znajdziesz np. tutaj:
http://itmedia.pl/training_det_info.php?sp=28&tkat=design

A potem szukaj już wiedzy praktycznej. Wystrzegaj się szkół pełnych teoretyków, identyfikacja wizualna to jest "rynkowa" wiedza i nie ma sensu czerpać jej od ludzi, którzy na co dzień w tym nie pracują.

W Twoim profilu nie znalazłem informacji na temat tego, gdzie pracujesz, ale jeśli chcesz się dalej uczyć, możesz próbować sama, możesz próbować stażu itp...

konto usunięte

Temat: szukam kierunku studiow dotyczacego budowania marki

Ale Pawle, z całym szacunkiem branding to nie tylko identyfikacja wizualna a tym bardziej CI :)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: szukam kierunku studiow dotyczacego budowania marki

Zaczyna się...

konto usunięte

Temat: szukam kierunku studiow dotyczacego budowania marki

już nic nie piszę :)

konto usunięte

Temat: szukam kierunku studiow dotyczacego budowania marki

no wlasnie, wlasnie. To co obejmuja te szkolenia znam dobrze od wielu lat. Poszukuje czegos wiecej. Wroclawska szkola (http://pr.dswe.pl) bylaby calkiem akuratnia ale w wawie :)a. p. edytował(a) ten post dnia 21.03.08 o godzinie 22:45
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: szukam kierunku studiow dotyczacego budowania marki

Mariusz Wszołek:
Ale Pawle, z całym szacunkiem branding to nie tylko identyfikacja wizualna a tym bardziej CI :)

Oczywiście, jest jeszcze "konstrukt" i "nierelewancja" ;)

A.P. Wierz mi: jeśli znasz to, co oferują szkolenia z budowania marki, to więcej w szkole się nie nauczysz. Potrzeba Ci praktyki i jeszcze raz praktyki.

Moja propozycja: napisz, czego chciałabyś się nauczyć, może będę w stanie skierować Cię w odpowiednie miejsca :)

konto usunięte

Temat: szukam kierunku studiow dotyczacego budowania marki


Oczywiście, jest jeszcze "konstrukt" i "nierelewancja" ;)


Pozwolę sobie zacytować praktyka PR: "No Comments" :)

A.P. Wierz mi: jeśli znasz to, co oferują szkolenia z budowania marki, to więcej w szkole się nie nauczysz. Potrzeba Ci praktyki i jeszcze raz praktyki.

Tia i pod pojęciem CI dalej będziesz klepać logo i materiały firmowe a jak się rozpędzisz to wejdziesz w obszar budowania stron www :)
Chwalebna ta praktyka ale bez fundamentów teoretycznych jest nic nie warta. Bo jak w praktyce nauczysz się badań wizerunkowych, konstruowania grup docelowych, proektowania(nie mając nic wspólnego, chociażby z adobe illustrator), nie mówiąc już o teoretycznych założeniach kultury i komunikacji. Chyba, że na własnych błędach :)
Wiesz Pawle 80% PRowców(przykład) to dziennikarze, ekonomiści etc.-praktycy; większość z nich pod pojęciem PR rozumie events, media relations. Genialny przykład ostatnia definicja PR Kingi Rusin.

Ciekawe kiedy w medycynie, lotnictwie zacznie się mówić o wyższości praktyki nad nauką :) Po co się uczyć, przecież szyć i latać każdy może :P

Moja propozycja: napisz, czego chciałabyś się nauczyć, może będę w stanie skierować Cię w odpowiednie miejsca :)

Wydaje mi się, że było to w pierwszym autorskim poście :)
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: szukam kierunku studiow dotyczacego budowania marki

Mariusz Wszołek:
Chwalebna ta praktyka ale bez fundamentów teoretycznych jest nic nie warta. Bo jak w praktyce nauczysz się badań wizerunkowych,
Mariusz, ja rozumiem młodość i chęć zawojowania świata, ale hamuj się trochę. Zatrzymaj się i przeczytaj to, co napisałeś. Badania wizerunkowe to wiedza teoretyczna? Kto Ci takich rzeczy naopowiadał? Badania wizerunkowe to przecież czysta wiedza empiryczna (budowana na bazie doświadczeń badaczy), a nie jakichś teoretyków. Jeśli nie wyjdziesz "na rynek" i nie zapytasz konsumentów o ich odczucia związane z daną marką, to w żadnych teoretycznych obliczeniach Ci to nie wyjdzie. Jeśli zatem chłoniesz wiedzę o badaniach wizerunkowych od teoretyka to wiedz, że ten teoretyk jedynie przeczytał książkę, w której ludzie na co dzień "żyjący rynkiem" opisali swoje DOŚWIADCZENIA. Empirię, nie teoretyzowanie.
konstruowania grup docelowych,
Jak wyżej. Skąd teoretyk będzie wiedział, że skonstruowana przez niego grupa docelowa działa? Bo wcześniej jakiś praktyk to sprawdził, ucząc się na swoich błędach (tak tak, uczenie się na błędach to nic złego, stąd się bierze postęp), poszedł w rynek i po prostu wziął się do roboty...
proektowania(nie mając nic wspólnego, chociażby z adobe illustrator)
Tu masz rację, soft to tylko narzędzie. I to też powtarzam na moich szkoleniach z identyfikacji :) Ludzie projektują na nich przy użyciu dowolnego softu - dla mnie liczy się wynik, a nie kliknięte klawisze :)
nie mówiąc już o teoretycznych założeniach kultury i komunikacji. Chyba, że na własnych błędach :)
Uczenie się na własnych błędach to nic złego. Natomiast co do teorii kultury i komunikacji, to jest ważna, ale jako otoczka projektowania. Uważam, że przywiązujesz do niej zbyt wielką wagę z dwóch powodów: nie masz praktyki na rynku i projektowania uczą Cię ludzie po kulturoznawstwie, siłą rzeczy "zaszczepiając Ci" własne zawodowe skrzywienie. Tak jak kilka linijek niżej wieszasz psy na "dziennikarzach/PR-owcach" tak sam powinieneś wziąć poprawkę na "wykładowcę/kulturoznawcę" czy "projektanta/kulturoznawcę".

Możesz zaprzeczać, ale ja czytałem Wasze podręczniki szkolne :) Twoje słownictwo pełne "konstruktów" i "nierelewancji", Twoje zbyt duże -- moim zdaniem oczywiście -- przywiązanie do teorii kultury, wzięło się właśnie stąd, że Twój pogląd na design kształtował kulturoznawca, a nie spec od marketingu.

Nie twierdzę, że to złe ukształtowanie. Usiłuję Ci jedynie powiedzieć, że jest -- moim skromnym zdaniem oczywiście -- niepełne.
Ciekawe kiedy w medycynie, lotnictwie zacznie się mówić o wyższości praktyki nad nauką :) Po co się uczyć, przecież szyć i latać każdy może :P
Bardzo dobry przykład. Tylko ja bym wolał, żeby zęby wyrywał mi ktoś, kto już to robił. Może nie wiedzieć wszystkiego o historii dentystyki i uwarunkowaniach kulturowych współczesnej protetyki, ale niech robi tak, żeby mnie nie bolało ;)

Twoich przyszłych Klientów nie będzie interesować Twoja teoretyczna wiedza. Oni będą chcieli rezultatów od projektowanych przez Ciebie reklam ;)
Takie moje 3 grosze ;)

konto usunięte

Temat: szukam kierunku studiow dotyczacego budowania marki

Mariusz, ja rozumiem młodość i chęć zawojowania świata, ale hamuj się trochę. Zatrzymaj się i przeczytaj to, co napisałeś. Badania wizerunkowe to wiedza teoretyczna? Kto Ci takich rzeczy naopowiadał? Badania wizerunkowe to przecież czysta wiedza empiryczna (budowana na bazie doświadczeń badaczy), a nie jakichś teoretyków. Jeśli nie wyjdziesz "na rynek" i nie zapytasz konsumentów o ich odczucia związane z daną marką, to w żadnych teoretycznych obliczeniach Ci to nie wyjdzie. Jeśli zatem chłoniesz wiedzę o badaniach wizerunkowych od teoretyka to wiedz, że ten teoretyk jedynie przeczytał książkę, w której ludzie na co dzień "żyjący rynkiem" opisali swoje DOŚWIADCZENIA. Empirię, nie teoretyzowanie.


Acha, więc zarojektujesz badanie pełne aspektów kulturowych, które "kilka linijek niżej" uważasz za niepełne, w praktyce? Bez podstaw teoretycznych? Bez znajomości metodologii badań? Bez znajomości tak wielce krytykowanych konstruktów kulturowych, w których dane badanie ma zostać przeprowadzone? TO o czym piszesz- przeprowadzenie badania, to jedynie śmietanka z wisienką w projektowaniu badan empirycznych. Powie Ci o tym każdy teoretyk, praktyk z podstawami teoretycznymi.
konstruowania grup docelowych,
Jak wyżej.

Jak wyżej (u mnie):)

Skąd teoretyk będzie wiedział, że skonstruowana
przez niego grupa docelowa działa? Bo wcześniej jakiś praktyk to sprawdził, ucząc się na swoich błędach (tak tak, uczenie się na błędach to nic złego, stąd się bierze postęp),

Tylko, że nieświadomi klienci tracą na naszym uczeniu się na błędach :)
poszedł w rynek i po prostu wziął się do roboty...
proektowania(nie mając nic wspólnego, chociażby z adobe illustrator)
Tu masz rację, soft to tylko narzędzie. I to też powtarzam na moich szkoleniach z identyfikacji :) Ludzie projektują na nich przy użyciu dowolnego softu - dla mnie liczy się wynik, a nie kliknięte klawisze :)
nie mówiąc już o teoretycznych założeniach kultury i komunikacji. Chyba, że na własnych błędach :)
Uczenie się na własnych błędach to nic złego. Natomiast co do teorii kultury i komunikacji, to jest ważna, ale jako otoczka projektowania. Uważam, że przywiązujesz do niej zbyt wielką wagę z dwóch powodów: nie masz praktyki na rynku i projektowania uczą Cię ludzie po kulturoznawstwie, siłą rzeczy "zaszczepiając Ci" własne zawodowe skrzywienie. Tak jak kilka linijek niżej wieszasz psy na "dziennikarzach/PR-owcach" tak sam powinieneś wziąć poprawkę na "wykładowcę/kulturoznawcę" czy "projektanta/kulturoznawcę".

Możesz zaprzeczać, ale ja czytałem Wasze podręczniki szkolne :) Twoje słownictwo pełne "konstruktów" i "nierelewancji", Twoje zbyt duże -- moim zdaniem oczywiście -- przywiązanie do teorii kultury, wzięło się właśnie stąd, że Twój pogląd na design kształtował kulturoznawca, a nie spec od marketingu.

Nie twierdzę, że to złe ukształtowanie. Usiłuję Ci jedynie powiedzieć, że jest -- moim skromnym zdaniem oczywiście -- niepełne.

Ehh :)
Ciekawe kiedy w medycynie, lotnictwie zacznie się mówić o wyższości praktyki nad nauką :) Po co się uczyć, przecież szyć i latać każdy może :P
Bardzo dobry przykład. Tylko ja bym wolał, żeby zęby wyrywał mi ktoś, kto już to robił. Może nie wiedzieć wszystkiego o historii dentystyki i uwarunkowaniach kulturowych współczesnej protetyki, ale niech robi tak, żeby mnie nie bolało ;)

No właśnie czyli połączenie wiedzy teoretycznej z praktyką ! Nie można ludzi dzielić na praktyk teoretyk. Ja uważa, że sama praktyka nie wystarczy, bo co mi po tym, że mi zęba praktyk wyrwie jak szczęki pomyli?
Potrzebuję pewności, że wyriwe mi zęba specjalista, który zna się na tym ale nie tylko dlatego, że wyrwał kilka zębów chłopakom z podwórka metodą pięsci. Podobnie jest z klientem! Dlaczego mam się uczyć na błędach klienta? Więcej do mnie nie przyjdzie, spadnie jego poziom zaufania itd.


Twoich przyszłych Klientów nie będzie interesować Twoja teoretyczna wiedza. Oni będą chcieli rezultatów od projektowanych przez Ciebie reklam ;)
Takie moje 3 grosze ;)


Zdecydowanie się zgadzam! Ale problem twki raczej w etyce pracy, na czuja, czy na podstawie wiedzy, kompetencji?

Sorry za literówki :P

No ale odbiegamy jak zwykle od tematu, swoją propozycję przedstawiłem, w odwieczny (niepotrzebny) spór praktyk/teoretyk(błędny z założenia) nie chce mi się ponownie wdawać :)Mariusz Wszołek edytował(a) ten post dnia 25.03.08 o godzinie 13:03
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: szukam kierunku studiow dotyczacego budowania marki

Mariusz, znasz jakiś zamiennik słowa "konstrukt" w języku polskim?

konto usunięte

Temat: szukam kierunku studiow dotyczacego budowania marki

Andrzej,domyślasz się pewnie, ze uzależnione jest to od kontekstu?
Jest zamek i zamek :)

W kontekście komunikacji społecznej nie znam, bo mi to wyrażenie odpowiada, nie szukam innego. Gdyby się uprzeć, konstrukt to również "myśl" ale w tym przyopadku jest, niepoprawne :) (wg. mnie oczywiście).

Jak rozumiem, pytanie zaczepne? :)

No to ja już ze swoimi teoriami wracam do praktykowania tychże :)Mariusz Wszołek edytował(a) ten post dnia 26.03.08 o godzinie 00:31
Paweł Zalewski

Paweł Zalewski właściciel, Kameleon

Temat: szukam kierunku studiow dotyczacego budowania marki

http://www.sgh.waw.pl/ksztalcenie/podyplomowe/spis/zar...



Wyślij zaproszenie do