Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Czy można budować markę bez jej promocji....?

Ostatnio zadał mi ktoś takie pytanie i powiem szczerze, że nie umiałem odpowiedzieć na 100%. Teoretycznie to niewykonalne... ale zapewne są wyjątki...?!

Ciekaw jestem Waszego zdania?!

A.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Czy można budować markę bez jej promocji....?

To zależy od którego momentu nazwiemy że już jest to promocja. Nie widzę żadnych przeszkód by wyrobić markę bez promocji, jest kwestia raczej w którym momencie marka będzie potrzebowala już wsparcia przez promocję dla dalszego wzrostu.
Marta Z.

Marta Z. Kierownik ds
projektów
marketingowych i
convention bureau

Temat: Czy można budować markę bez jej promocji....?

hmmmm to chyba zależy od tego jak rozumiemy promocję !
Łukasz K.

Łukasz K. Generalny Agent
marki GEOX na Polskę

Temat: Czy można budować markę bez jej promocji....?

Zgadzam się z Martą :)

Jak Adamie rozumiesz promocję ?? Czy naprzykład charakterystyczne różowe róże na wszelakiego typu "święta" rozdawane klientkom w Salonach nowej marki obuwniczej VANITA' to już promocja czy jeszcze nie??

Według mojego doświadczenia można wyrobić markę bez promocji, ale to dość ryzykowne. Pewna teoria głosi, żę tak naprawdę to w fazie startowej nie musimy promować marki ponieważ klientami są testerzy, którzy zawsze szukają nowości.
Dopiero w następnej fazie życia marki należy przyłożyć się do promocji. Aczkolwiek jak już wspomniałem takie podejście może być złudne, gdyż nikt nam nie powie, w której fazie jest nasza marak

:)

konto usunięte

Temat: Czy można budować markę bez jej promocji....?

Wydaje mi się, że tak - można.
Przykład - niektóre dobra luksusowe.
Szewc robiący ekskluzywne buty na zamówienie, wymiar lub krawiec szyjący koszulę.
Są takie marki dóbr luksusowych których właściciele nigdy ich nie promowali. Jedynie reklama przekazywana z ust do ust. Każda forma promocji, reklamy powodowała by, że marka zaczynała by być coraz mniej luksusowa a w tym przypadku nie było by to korzystne.

W przypadku produktów masowych, ogólnodostępnych uważam, że nie jest to możliwe.

Sebastian Błaszkiewicz
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Czy można budować markę bez jej promocji....?

OK... ale marketing szeptany to też marketing, to też promocja danej marki... :)

Wydaje mi się, że Pan Andrzej przedstawił sensowny wytłumaczenie... że wykreowac markę bez promocji można... natomiast umacniac ja i rozbudowywac juz raczej nie?!

A.
Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: Czy można budować markę bez jej promocji....?

Ktoś ładnie powiedział, że marka rodzi się dzięki rozgłosowi, a nie reklamie.

Ze znanych marek, które obywają sie bez reklamy przychodzą mi do głowy dwie: ZARA i Corona.

konto usunięte

Temat: Czy można budować markę bez jej promocji....?

Monika H.:
Ktoś ładnie powiedział, że marka rodzi się dzięki rozgłosowi, a nie reklamie.

Al Ries, współczesny "guru" brandingu i marketingu. To jedno z jego 22 Niezmiennych Praw Zarządzania Marką.
Jednak, wbrew pozorom, nie oznacza ono, że reklama jest zbędna. Chodzi przede wszystkim o to, że w początkowym okresie życia marki ważniejszy jest PR, niż reklama. Ale PR to jednak też promocja.Arkadiusz Sówka edytował(a) ten post dnia 18.05.07 o godzinie 16:02

konto usunięte

Temat: Czy można budować markę bez jej promocji....?

Tak czy inaczej, nie ważne jak to nazwiemy w obecnych czasach - zawsze to będzie jakaś forma reklamy czy promocji... Kwestia jest tylko tego jak interpretujemy te dwa stwierdzenia.
Ponieważ:
- żeby jakiś tester sprawdził nasz produkt - musi się wpierw o nim dowiedzieć,
- żeby produkt trafił na półki/do sprzedaży, to sprzedawca też musi wiedzieć co to jest i czy warto to sprzedawać,
- żeby coś było dobrem luksusowym - też musi najpierw ten status osiągnąć - przecież nie wykreuję marki i od razu stwierdzę, że jest luksusowa,
- i jak już ktoś napisał... marketing szeptany, to też forma promocji - i niektórzy potrafią przecież nią odpowiednio sterować, żeby nie wyglądało to na manipulację, tylko na dobre skojarzenia osoby, która o niej mówi :)Dymitr Doktór edytował(a) ten post dnia 21.05.07 o godzinie 09:31



Wyślij zaproszenie do