Dominika D.

Dominika D. ekspert w obszarze
komunikacji
korporacyjnej i
employer b...

Temat: Wizerunek wewnętrzny w trudnych czasach...budujemy?

Wizerunek wewnętrzny w trudnych czasach...

Czy firmy są świadome wartości dodanej pozytywnego wizerunku wewnątrz? Jeśli tak, jak go budują w trudnych czasach, kiedy każdą złotówkę ogląda się z dwóch stron? Jakie podejmują działania?

Jeśli nie, jak to zmienić?
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Wizerunek wewnętrzny w trudnych czasach...budujemy?

Do mnie przede wszystkim nie przemawia hasło "wizerunek wewnętrzny", a jeszcze bardziej "pozytywny wizerunek wewnętrzny". Komunikacja wewnętrzna to nie PR, nie buduje wizerunku. Buduje atmosferę, klimat organizacyjny, kulturę, ale nie wizerunek. Być może to kwestia dodefiniowania pojęć, ale z "wizerunkiem wewnętrznym" chyba nigdy się nie zgodzę :)

Czy masz na myśli, Monika, oszczędności w ramach komunikacji wewnętrznej?
Dominika D.

Dominika D. ekspert w obszarze
komunikacji
korporacyjnej i
employer b...

Temat: Wizerunek wewnętrzny w trudnych czasach...budujemy?

Karolina Dulnik:
Do mnie przede wszystkim nie przemawia hasło "wizerunek wewnętrzny", a jeszcze bardziej "pozytywny wizerunek wewnętrzny". Komunikacja wewnętrzna to nie PR, nie buduje wizerunku. Buduje atmosferę, klimat organizacyjny, kulturę, ale nie wizerunek. Być może to kwestia dodefiniowania pojęć, ale z "wizerunkiem wewnętrznym" chyba nigdy się nie zgodzę :)

Czy masz na myśli, Monika, oszczędności w ramach komunikacji wewnętrznej?

Jak najbardziej zgadzam się z tym, że komunikacja wewnętrzna to nie PR wewnętrzny:-) Tu jednak zależalo mi na działaniach z obszaru PR wewnętrznego w dobie oszczędności. Jakieś przyklady?
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Wizerunek wewnętrzny w trudnych czasach...budujemy?

A jak rozumiesz PR wewnętrzny? Czym różni się od komunikacji wewnętrznej?
Michał Pogodowski

Michał Pogodowski Projekty medialne

Temat: Wizerunek wewnętrzny w trudnych czasach...budujemy?

Najlepszy wizerunek wewnętrzny buduje wypłacanie pensji w terminie ;)
Dominika D.

Dominika D. ekspert w obszarze
komunikacji
korporacyjnej i
employer b...

Temat: Wizerunek wewnętrzny w trudnych czasach...budujemy?

Zakładam, że pensja jest wypłacana na czas i w całości:-)

PR wewnętrzny...najogolniej ujmując - zaplanowane, zdecydowanie perswazyjne komunikowanie, którego efektem powinno być wywieranie pożadanego wpływu na grupy w otoczeniu wewnętrznym, które mogą firmie zapewnić realizację założonego celu. Tym otoczeniem mogą być pracownicy na wszystkich poziomach organizacyjnych, ich rodziny oraz Ci, którzy z różnych przyczyn dla firmy już nie pracują np. zwolnieni w wyniku redukcji etatów spowodowanej spadkiem ekonomicznym (niezwykle popularne zjawisko w motoryzacji dziś).
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Wizerunek wewnętrzny w trudnych czasach...budujemy?

Brzmi jak komunikacja wewnętrzna ;)

konto usunięte

Temat: Wizerunek wewnętrzny w trudnych czasach...budujemy?

A gdybyśmy tak porzucili tę teoretyczną dyskusję i wrócili do tematu? Moim zdaniem ostrej granicy pomiędzy tymi pojęciami nie ma, ale mimo to chyba bez problemu intuicyjnie uchwycimy o co chodzi Dominice:)
Dominika Donica:

Czy firmy są świadome wartości dodanej pozytywnego wizerunku wewnątrz? Jeśli tak, jak go budują w trudnych czasach, kiedy każdą złotówkę ogląda się z dwóch stron? Jakie podejmują działania?

Zależy od firmy. Ja niestety wśród kadry zarządzającej zauważam odwrót od budowania pozytywnego wewnętrznego wizerunku. Tak jakby kryzys objął i tę sferę. Nastawienie jest raczej na przetrwanie niż na aktywne działania, a szkoda bo takie piękne czasy na popisy z zakresu komunikacji wewnętrznej ;)
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Wizerunek wewnętrzny w trudnych czasach...budujemy?

Faktycznie, zagalopowałam się. Przepraszam :) Dla mnie ważne jest jednak dodefiniowanie pojęć, zrozumienie, że mówimy o tym samym. Nie tylko intuicyjne.

Moim zdaniem komunikacja powinna być w firmie pewną niezależną stałą, bez względu na czasy. Można i należy pracować nad samymi narzędziami i świadomością wśród kadry zarządzającej.
Mam to szczęście, że w mojej firmie żadne działania nie są wstrzymane, rola komunikacji jest doceniana.
Tomasz Cieślak

Tomasz Cieślak Kierownik Działu
Komunikacji
Wewnętrznej,
Rossmann SDP

Temat: Wizerunek wewnętrzny w trudnych czasach...budujemy?

Ratunkuuuuuu :)

Przypytywanka z definicji niczym na studiach :)

A czy Waszym zdaniem to nie sa naczynia połączone. Komunikacja buduje klimat, kulturę, atmosferę, a to z kolei są składowe budowania wizerunku. Czy nie?
Karolina Dulnik:
Brzmi jak komunikacja wewnętrzna ;)
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Wizerunek wewnętrzny w trudnych czasach...budujemy?

Dwa pojęcia nieustannie przyprawiają mnie o dreszcze: PR wewnętrzny i wizerunek wewnętrzny. Mają dla mnie pejoratywne znaczenie. Dlatego lubię uściślać, co dana osoba ma na myśli używając tych nazw.
Dominika D.

Dominika D. ekspert w obszarze
komunikacji
korporacyjnej i
employer b...

Temat: Wizerunek wewnętrzny w trudnych czasach...budujemy?

Błażej niestety mam podobne obserwacje:-( Miło, że Karolina wręcz przeciwnie.

Zgadzam się z tym, że są to naczynia połączone i z tego, co się orientuję nawet Ci, którzy są zdecydowanymi autorytetami w tym obszarze zgadzają się z tą opinią:-)
Karolina może podzielisz się z nami swoją definicją komunikacji i PR wewnętrznego?
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Wizerunek wewnętrzny w trudnych czasach...budujemy?

To był jeden z pierwszych tematów w tej grupie, Dominika :) Zapraszam

A tu o relacji kultury i komunikacji.
Dominika D.

Dominika D. ekspert w obszarze
komunikacji
korporacyjnej i
employer b...

Temat: Wizerunek wewnętrzny w trudnych czasach...budujemy?

Niestety brakuje mi czasu na przestudiowanie wszystkich postów we wszystkich grupach:-) Tym bardziej dziekuję za wszelkie przydatne linki:-)))

rozumiem więc, że wg Ciebie... PR: komunikaty wychodzą na zewnątrz z jednego źródła. Kominikacja wewnętrzna: informacje są w każdym miejscu organizacji, pochodzą z wielu źródeł, trafiają nie we wszystkie miejsca.

I w tym właśnie kontekście + 'naczynia połączone' ciekawa jestem spotrzeżeń dotyczących aktywności mających na celu budowanie wizerunku wewnątrz firmy. Jakieś konkretne przykłady?



Wyślij zaproszenie do