Marek Pudło

Marek Pudło
redaktor/dziennikarz
/fotograf,
freelancer

Temat: W której osobie pisać biuletyn firmowy?

Witam serdecznie, po raz pierwszy;) Milo czyta sie opinie fachowcow. Kilka postow wystarczylo, zebym stwierdzil, ze to wrecz idealne miejsce do zadania nurtujacego mnie pytania.
Przygotowuje biuletyn firmowy 8 stron, co kwartał - ktory ma byc przeznaczony dla klientow firmy. Czyli komunikacja zewnetrzna. Zastanwaiam sie wiec, w ktorej osobie przygotowywac materialy do tej publikacji?

Czy w notkach z zycia firmy pisac "firma XXX" czy "nasza firma"? Czy w krotkim zyciorysie pracownika zwracac sie do czytelnikow "spotkacie sie z nim", "pomoze on wam rozwiazac", czy tez "spotkasz go", pomoze on ci rozwiazac" itp?

Czy w materialach zwracac sie do czytelnika w pierwszej osobie liczby pojedynczej, czy raczej w liczbie mnogiej (wy)? Czy pisac o firmie z punktu obserwatora zewnetrznego czy raczej pracownika (czyli "nasza firma oferuje to i to", "nasza firma posiada juz serwis dla klientow")?

Dylemat...

Ha, a moze w krotkim zyciorysiku pracownika pisac w pierwszej osobie? "Zajmuje sie, odpowiadam za, moje hobby to"...?

Bede wdzieczny za pomoc.

pozdrawiam,

mpMarek Pudło edytował(a) ten post dnia 12.01.09 o godzinie 11:23
Anna Ćwiertnia

Anna Ćwiertnia Rekruter, Accenture

Temat: W której osobie pisać biuletyn firmowy?

Hej,
Ja w biuletynie, który jest przeznaczony tylko dla pracowników firmy piszę w pierwszej osobie liczby mnogiej: "w tym miesiącu zaczynamy pracę nad nowym projektem", "kupiliśmy nowe rozwiązanie", "nasza firma".
Zwracając się do pracowników: "jeśli jesteście zainteresowani udziałem", "czy wiedzieliście, że..."
No i pisząc o pracownikach "do naszego zespołu dołączył xx. będzie zajmował się..."

Ważne jest żeby wybrać formę pisania w takim dokumencie i być w tym konsekwentnym:-)
Marek Pudło

Marek Pudło
redaktor/dziennikarz
/fotograf,
freelancer

Temat: W której osobie pisać biuletyn firmowy?

Okey. A co zrobic z klientami? Wy czy ty?
Anna Ćwiertnia

Anna Ćwiertnia Rekruter, Accenture

Temat: W której osobie pisać biuletyn firmowy?

Tak na logikę- analogicznie napisałabym "Wy". Ale nie mam doświadczeń na tym polu:-)

konto usunięte

Temat: W której osobie pisać biuletyn firmowy?

Marek Pudło:
Okey. A co zrobic z klientami? Wy czy ty?

jeśli klient to zwracałabym się bardziej oficjalnie
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: W której osobie pisać biuletyn firmowy?

Marek, czy to magazyn tylko o firmie, która go wydaje, czy generalnie o tym rynku? Jakie treści? Jaka to branża? Jaki odbiorca? (Ale powiedz więcej niż klient zewnętrzny :) Czyli prezesi, czy specjaliści. A może inżynierowie, technicy? Pracownicy umysłowi czy fizyczni?
Domyślam się, że chodzi o budowanie przywiązania do marki, lojalności?
Marek Pudło

Marek Pudło
redaktor/dziennikarz
/fotograf,
freelancer

Temat: W której osobie pisać biuletyn firmowy?

Karolina Dulnik:
Marek, czy to magazyn tylko o firmie, która go wydaje, czy generalnie o tym rynku? Jakie treści? Jaka to branża? Jaki odbiorca? (Ale powiedz więcej niż klient zewnętrzny :) Czyli prezesi, czy specjaliści. A może inżynierowie, technicy? Pracownicy umysłowi czy fizyczni?
Domyślam się, że chodzi o budowanie przywiązania do marki, lojalności?

8 stron (niewiele, ale dobre i to). Kwartalnik (rzadko, ale dobre i to;) Tak wiec na tym "ogryzku" bedzie stronniczka o firmie, 3-4 stronniczki o produktach, 1 stronniczka o rynku, 1 stronniczka porad itp. Wszystko wymiennie, zaleznie od stanu posiadanych materialow. Budujemy marke firmy, oczywiscie w scislym powiazaniu z produktami, co sprzedaja.. No nie da sie inaczej;)

Branza - geodezja.

Odbiorca - raczej inzynier-technik, pracownik umyslowy, wlasciciel jednoosobowej firmy, rzadziej prezes czy dyrektor duzego przedsiebiorstwa. Choc do takich tez zapewne trafi nasz produkt.
W pierwszych wydaniach w ogole nie zamierzem publikowac tresci stricte handlowych (ofert, promocji, reklam itp.). Chielibysmy dojsc do takiego momentu, w ktorym czytelnicy beda nas postrzegac jako zrodlo praktycznej wiedzy. Chce wiec skupic wokol gazetki ludzi poprzez zaoferowanie im konkretnej pomocy przy rozwiazywaniu codziennych problemow technicznych. I dopiero wtedy
zaproponowac im jakies atrakcyjne oferty handlowe. Oczywiscie, zleceniodawca nie ukrywa, ze biuletyn ma byc narzedziem pozyskiwania nowych klientow. Ale nie jest to priorytet.

dzieki za pomoc i pozdrawiam,
mpMarek Pudło edytował(a) ten post dnia 13.01.09 o godzinie 01:05
Tomasz K.

Tomasz K. Dyrektor
zarządzający, Agape
custom publishing

Temat: W której osobie pisać biuletyn firmowy?

Do klientów raczej w formie oficjalnej, oczywiście bez przesady, ale na pewno nie zbyt luźno.

_______________
Custom publishingTen post został edytowany przez Autora dnia 15.04.15 o godzinie 16:34
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: W której osobie pisać biuletyn firmowy?

Marek, na Twoim miejscu unikałabym określenia "nasza firma" na rzecz nazwy firmy - utrwalasz ją i unikasz "propagandy".
W liście od redakcji zwracałabym się tak, jak mówi Tomek - oficjalnie.
Natomiast w artykułach używałabym formy bardziej ogólnej i bezosobowej - przedsiębiorca, inżynier, technik itp.
Podoba mi się pomysł przedstawiania (się) ludzi w pierwszej osobie - od razu bliżej :)

Powodzenia! :)



Wyślij zaproszenie do