Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: roszczenia i oczekiwania

Z jakimi oczekiwaniami wśród pracowników spotykacie się w kwestii komunikacji wewnętrznej?
Chciałabym przytaczać tutaj wręcz cytaty, nie nasze dywagacje i domysły. Brakuje mi komunikacji w piramidzie Maslowa ;)

konto usunięte

Temat: roszczenia i oczekiwania

Podstawowym oczekiwaniem pracowników jest najczęściej niestety to, by niczego nie zmieniać. Oczywiście każdy się zgadza, że coś zmienić należy. Ale jak już do owych zmian ma dojść, to... :)
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: roszczenia i oczekiwania

"What's in it for me" taka piosenka kiedyś była. :)

Pracownicy chcą wiedzieć co dla nich, dla ich stanowiska, dla ich pracy niosą:
- strategia
- cel na 2008 rok
- ew. zmiany w firmie
- spółka z jakąś firmą, fuzja, zmiana prezesa etc.

konto usunięte

Temat: roszczenia i oczekiwania

Karolina Dulnik:
Chciałabym przytaczać tutaj wręcz cytaty, nie nasze dywagacje i domysły. Brakuje mi komunikacji w piramidzie Maslowa ;)

Komunikacja jest w piramidzie potrzeb Maslowa, gdzieś w środku, jako potrzeby poznawcze chyba. W sumie dość mądrze tą piramidę facet skonstruował.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: roszczenia i oczekiwania

Arkadiusz �.:
"What's in it for me" taka piosenka kiedyś była. :)

Pracownicy chcą wiedzieć co dla nich, dla ich stanowiska, dla ich pracy niosą:
- strategia
- cel na 2008 rok
- ew. zmiany w firmie
- spółka z jakąś firmą, fuzja, zmiana prezesa etc.


Fajny żart :):)

Pracownicy chcą wiedziec tylko jedno : "co to dla mnie, biednego żuczka, znaczy? Kiedy zaczną się cięcia i kto poleci pierwszy."Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 10.05.08 o godzinie 00:13

konto usunięte

Temat: roszczenia i oczekiwania

Wszystko zależy od potrzeb ludzi. I tu zgadzam sie z Arkadiuszem - informacje na temat strategii, zmian w firmie , itp są ważne, bo to może wiązać się ze zmianami w stosunku do nich samych, ale to interesuje osoby, które wiedzą co chcą w życiu osiągnąć i do czego dążą. Niezależnie od tego, dla wszystkich interesujące są informacje na temat wszelakich rankingów np. sprzedażowych (firmowy wielki brat) - wtedy rywalizują , porównują , kalkulują.....
Sylwia Małgorzata S.

Sylwia Małgorzata S. Zarządzanie,
projekty społeczne,
administracja
samorządowa.

Temat: roszczenia i oczekiwania

Beata Toboła:
Wszystko zależy od potrzeb ludzi. I tu zgadzam sie z Arkadiuszem - informacje na temat strategii, zmian w firmie , itp są ważne, bo to może wiązać się ze zmianami w stosunku do nich samych, ale to interesuje osoby, które wiedzą co chcą w życiu osiągnąć i do czego dążą. Niezależnie od tego, dla wszystkich interesujące są informacje na temat wszelakich rankingów np. sprzedażowych (firmowy wielki brat) - wtedy rywalizują , porównują , kalkulują.....


Te wszystkie informacje są ważne w dużych firmach zajmujących się sprzedażą bądź świadczeniem usług komercyjnych i dotyczy to jedynie zainteresowanych tym osób.

W urzędach, instytucjach państwowych czy innych placówkach dotowanych (służba zdrowia, edukacja, służby mundurowe itp.) jest tak, jak napisała Dagmara: "czy będą zwolnienia i kto poleci pierwszy"?
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: roszczenia i oczekiwania

Dagmara D.:
Pracownicy chcą wiedziec tylko jedno : "co to dla mnie, biednego żuczka, znaczy? Kiedy zaczną się cięcia i kto poleci pierwszy."Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 10.05.08 o godzinie 00:13

Dokładnie tak - nie interesują ich "wielkie tematy", strategiczne podejścia, tylko to, co to w konsekwencji oznacza dla nich samych. I nie ma tu znaczenia czy to wielka korporacja, czy małą firma.

W tym ujęciu komunikacja znajduje się w piramidzie Maslowa pod pozycją... bezpieczeństwo :)
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: roszczenia i oczekiwania

Prawie każdy z nas chociaż raz stwierdził, że wszystko jest komunikowaniem (się) ;) Zatem i cała piramida ;)

Ja widzę często postawę wręcz roszczeniową, nie wymagającą. Z reguły wynika to z niskiej świadomości komunikacji i złego postrzegania komunikatora - jakbyśmy byli autorami i właścicielami informacji. A te przecież "w ludzie" są ;)

konto usunięte

Temat: roszczenia i oczekiwania

Informowanie pracowników o istotnych i trudnych z punktu widzenia organizacji sprawach - jak strategia, cele itp. - wywołuje dwa efekty: pierwszy (gdy w firmie jest dobrze) - gdy pracownicy myślą: "kurczę, fajnie, że mi o tym mówią, to przecież istotne dla firmy informacje, super hiper bum cyk cyk" ; drugi, gdy w firmie dzieje się źle, wtedy pracownik myśli: "po kiego grzyba mi wiedza o strategii, jak nie wiem co u licha robię w firmie i jak długo to coś będę robił?"

Wydaje się więc, że podstawą byłoby usunięcie problemów, ale uważam, że powinno się to dokonywać równolegle do informowania o rzeczach istotnych; dzięki temu np. kierownik może szczerze powiedzieć: mamy kłopoty we wdrażaniu strategii i dlatego nie ma podwyżek. A widzieliście tą strategię, jest dość trudna, jej wdrażanie będzie trwać jak wiecie jeszcze jakieś 2 miesiące.
Emilia S.

Emilia S. Bez przerwy pić nie
można. Dlatego się
dokształcam.
Bohu...

Temat: roszczenia i oczekiwania

Dokładnie tak - nie interesują ich "wielkie tematy", strategiczne podejścia, tylko to, co to w konsekwencji oznacza dla nich samych. I nie ma tu znaczenia czy to wielka korporacja, czy małą firma.

Zapewne takie scenariusze również istnieją. Ale co zreobić, gdy pracownicy nigdy nie byli informowani o strategii i celach firmy w sposób pełny, ponieważ nigdy nie było strategii i celów w pełnym ich kształcie?
Co zrobić, gdy pracownicy chcą się pytać i pytają, jednak podpowiedzi które słyszą można określić jednym słowem: MROK ?
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: roszczenia i oczekiwania

To przede wszystkim jest wyraźny sygnał, że pracownicy potrzebują strategii, wizji, misji. Co również wyklucza opinię, że nie są nimi zainteresowani. Moim zdaniem są, to również jest dla nich ważne. Ale z poziomu dużej ogólności należy stopniowo zejść do szczegółów i tego, jak wizja, misja, strategia przekładają się na poszczególne działy, stanowiska, osoby.

A jeśli czegoś nie wiemy, to trzeba się przyznać, że nie wiemy. I podać chociaż przybliżony termin, kiedy się dowiemy i dalej przekażemy :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: roszczenia i oczekiwania

Zawsze uważałam, że najlepszym "tłumaczem" strategii, misji i wizji firmy jest manager. Ale nie jego ładne słownictwo i kolorowe słupki w .ppt, ale to jak pracuje. Przekaz przez przykład. To jest bardzo czytelne dla pracowników. Jeśli manager jedno opowiada a drugie robi - to żeby nie wiem jak się skręcać - żadna komunikacja nic nie pomoże.

konto usunięte

Temat: roszczenia i oczekiwania

Tzn zasada jest w miarę prosta: komunikacja komunikuje, PR ubiera w odpowiednie słowa (wiem, że upraszam że hej ho bum cyk cyk). Ale trzeba pamiętać, że komunikacja przekazuje fakty, a PR ubiera te fakty w odpowiednie słowa. Nie wiem dlaczego, ale powszechnie panuje przekonanie, że - jak to stwierdził mój ojciec (pozwolę sobie zacytować, bowiem jest to godne zacytowania) - "cały ten pijar to słodkie pierdzenie".

:)

Public Relations opiera się na konkretnej zasadzie: najpierw robimy, potem o tym mówimy.

Następna dyskusja:

Oczekiwania zawodowe a prog...




Wyślij zaproszenie do