konto usunięte

Temat: Integracja- Motywacja

Karolina Dulnik:
Imprezy mogą też realizować inne cele komunikacji, "przemycam" konkretne treści, promować konkretne wartości. Mogą być elementem wyjazdu szkoleniowego czy warsztatów. Jak najbardziej należą do narzędzi komunikacji wewnętrznej.

Asia, witamy spowrotem wśród "czynnych"? :)


Of course ;-) Wracam stopniowo... A pełną parą po wakacjach...Joanna Cendrowska edytował(a) ten post dnia 17.07.08 o godzinie 20:43

konto usunięte

Temat: Integracja- Motywacja

W dobie powszechnego używania emiala oraz telefonu, w dobie współpracy projektowej, gdzie współpracownicy są nierzadko z innych działów, miast... spotkania pracownicze(imprezy, konferencje, uroczystości...) realizują zupełnie inne cele dla organizacji niż jeszcze kilka lat temu.
Jako organizator te spotkania znam od zupełni innej strony, niejednokrotnie się zdarza że na takim spotkaniu poznają się osoby które przez lata tylko z sobą rozmawiały przez telefon lub mailowały...

Nie pamiętam kiedy ostatnio klient był zainteresowany tylko wyłącznie dobrą zabawą. Zazwyczaj cele imprez właśnie dotyczą komunikacji czy to pomiędzy działami czy jednostkami w zespole.

Spotkania(w szczególności konferencje wzbogacone warsztatami) są również bardzo dobrym narzędziem komunikacji, np zmian w organizacji...
Również istotne jest to że korzystając z odpowiednich środków technicznych(systemy glosowań) możemy poznać opinię uczestników na dane tematy.

Generalnie jest to temat morze... 1001 możliwości, wszystko zależy od kreatywności.


Pozdrawiam
Maciek

konto usunięte

Temat: Integracja- Motywacja

Ot, co ;-))
Mariusz Olenkiewicz

Mariusz Olenkiewicz Projekt Menadżer -
obszar zainteresowań
zakupy, sprzedaż,...

Temat: Integracja- Motywacja

Przedzieram się po raz kolejny przez gąszcz Waszych wypowiedzi i tak sobie myślę nad tytułem dyskusji: integracja – motywacja, czy może postawilibyście znak równości integracja = motywacja? Moim zdaniem jakoś doszliśmy do sformułowania: integracja służy komunikacji a ta motywacji – hhmmm, a może nie ?

Tak, czy siak proszę o opinię w przykładzie czysto teoretycznym: wyruszają na integrację ludzie z dwóch działów w firmie, które muszą z sobą ściśle współpracować, ale mają odmienne zadania i podejście do realizacji celów firmy, np. Dział Handlowy + Marketing. W firmie komunikacja szwankuje od poziomu kanałów komunikacji, po przekazywane treści ( o kaskadach to w ogóle zapomnijcie). Jeżeli za cel wyjazdu postawimy sobie usprawnienie wymiany informacji i odnalezienie „wspólnego języka”, to jakie narzędzia będą najlepiej dostosowane do realizacji celu integracji? Co Waszym zdaniem pomoże, bo to że nie „wyjazd sam w sobie” to już ustaliliśmy …
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Integracja- Motywacja

Pierwsza szybka myśl: team building. Bo to i kruszenie lodów, i nauka, i zabawa. Integracja nie jest tożsama z motywacją, ale moze ją mocno wspierać. Tak, jak dobra komunikacja.

konto usunięte

Temat: Integracja- Motywacja

Mateusz Miernikowski:
A ja się pozwolę nie zgodzić - motywowanie i integrowanie pracowników nie jest funkcją komunikacji wewnątrzorganizacyjnejale PRu. Poza tym nie powiedziałem, że wyjazdy integracyjne, adaptacyjne, motywacyjne nie służą komunikacji - bo służą. Stwierdzam tylko fakt, że nie są komunikacją wewnątrzorganizacyjną samą w sobie.

To jakby powiedzieć, że samochód jest przemieszczaniem się, ponieważ służy do przemieszczania się.Mateusz Miernikowski edytował(a) ten post dnia 17.07.08 o godzinie 15:01

Mateusz, możesz rozwinąć temat motywowania i integrowania pracowników jako funcji PRu w organizacji? Zaintrygowało mnie to stwierdzenie.

Wyjazdy integracyjne są narzędziem komunikacji wewnętrznej, tak jak samochód jest narzędziem do przemieszczania się... :)
Anna Głowacka

Anna Głowacka specjalista ds.
komunikacji

Temat: Integracja- Motywacja

Według mnie, imprezy integracyjne są na ogół lepiej oceniane, gdy przyświeca im jakaś myśl przewodnia, gdy realizuje się poprzez nie jakiś pomysł. Imprezy bez celu, gdy wyjeżdża się tylko po to, aby pobyć z dala od domu, są zazwyczaj niezasadnym wyrzucaniem pieniędzy.

moim zdaniem najlepiej jeśli integracja odbywa się "przy okazji", a nie jest celem samym w sobie.

Moim zdaniem najlepiej, jeśli integracja odbywa się "przy okazji", a nie jest celem samym w sobie.

Z mojego doświadczenia widać, że jeśli ściąga się ludzi z połowy Polski i oferuje im w zamian darmowy hotel i piwo, a w planie głównie czas wolny - to okazuje się, że ten nie może, tamten ma szkołę, inny musi opiekować się chorą żoną itp. Po prostu ludzie nie chcą inwestować swojego wolnego czasu w integrowanie się.
Dlatego dbając o zespół zawsze dbałam, aby ludzie dostawali dla siebie coś extra: wiedzę np. z dziedziny kreatywności, negocjacji, rozwiązywania konfliktów. Trochę służbowe, a prywatnie też się przyda, otwiera coś w głowie. Szkolenie musi być na tyle ciekawe, aby ich poruszyło, aby potem opowiadali o nim żonie, znajomym, innym osobom z firmy, które nie uczestniczyły. To naprawdę świetna integracja.
Nauka też wchodzi najlepiej przez zabawę. I tu podobnie – znajdźmy ludziom wspólny cel, a nasze cele komunikacyjne ugramy po drodze. Coś zostaje, ludzie się zżywają, ale nie poprzez wspólne siedzenie przy ognisku, lecz przez przeżycie czegoś razem. Moim zdaniem siedzenie przy ognisku wzmacnia jedynie istniejące więzi, relacje, a nie buduje nowych, bo ludzie "kiszą się we własnym sosie" i obgadują nielubianą koleżankę.

Więc jak chcesz mieć zgrany zespół – nie integruj, tylko zagoń do roboty!

konto usunięte

Temat: Integracja- Motywacja

Myślę że spotkania integracyjne są ważne. Zarówno te wewnątrz działu/zespołu jak i kilku działów jak i firma + partnerzy.

Ludzie są tak skonstruowani że preferują kontakty, nawet służbowe, z osobami które znają bliżej.

Rozumiem że takie spotkania mają złą sławę (piwo to łagodne określenie), ale są niezbędne. Bez nich firmy są sztywne.

Zawsze dobrze jest mieć na takich spotkaniach ludzi z PR/marketingu (nie tylko dlatego że to z reguły młode ładne dziewczęta). Bo oni są interfejsem, a to oznacza że wewnątrz też ma coś łączyć.

konto usunięte

Temat: Integracja- Motywacja

Mariusz Olenkiewicz:
............

Tak, czy siak proszę o opinię w przykładzie czysto teoretycznym: wyruszają na integrację ludzie z dwóch działów w firmie, które muszą z sobą ściśle współpracować, ale mają odmienne zadania i podejście do realizacji celów firmy, np. Dział Handlowy + Marketing. W firmie komunikacja szwankuje od poziomu kanałów komunikacji, po przekazywane treści ( o kaskadach to w ogóle zapomnijcie). Jeżeli za cel wyjazdu postawimy sobie usprawnienie wymiany informacji i odnalezienie „wspólnego języka”, to jakie narzędzia będą najlepiej dostosowane do realizacji celu integracji? Co Waszym zdaniem pomoże, bo to że nie „wyjazd sam w sobie” to już ustaliliśmy …

Współpraca działów marketingu i handlowego to odwieczna zagwostka osób zarządzających.
Który jest ważniejszy w firmie?
Kto tu kogo ma wspierać...

Realizacje celów które założyłeś rozbił bym co najmniej na dwa spotkania.

I spotkanie, jak Karolina wspomniała Team Building z prawdziwego zdarzenia. Niech się poznają osobiście, porozmawiają, wymienią doświadczeniem. Niech wiedza kto ile ma dzieci, co lubi robić i dlzcego, gdzie wcześniej pracował oraz jakie są jego obecne obowiazki w firmie.
Również zaproponował bym na tym spotkaniu "delikatny" warsztat oparty np na MBTI dotyczący komunikacji oraz różnic miedzy ludzkich.

II spotkanie, warsztat moderowany przez trenera na którym uczestnicy sami zdefiniują co im się podoba we współpracy działów a co wymaga dopracowania...
Następnie wypracowanie sposobów komunikacji na przyszłość...Maciej M. edytował(a) ten post dnia 18.08.08 o godzinie 12:56



Wyślij zaproszenie do