Andrzej S.

Andrzej S. Kasjer, Tesco Polska

Temat: emelemowe media

Zastanawiam się czy dyskutujac o tym JAKI jest MLM w klubie ludzi mówiących prawdę o tym systemie powinniśmy także dyskutować o tym co się dzieje "na górze" (polecam szczególnie lekturę komentarzy pod artykułem):
http://www.rankingmlm.com/articles/article/maciej_m._j...

Piszę "na górze" bo jestem sobie zwykłym sprzedawcą i obserwuję sobie wojenki wśrod firm, przedstawicieli, ale i branżowych mediów, które z jednej strony tworza ludzie aktywnie działający w branży a z drugiej dziennikarze.

Widze pewne niedociągnięcia z obu stron. Widzę stronniczość i brak obiektywizmu.

Moje pytania:

1. Czy portal związany z firmami z branży może pisać rzetelnie i niezależnie choćby w pewnym stopniu?

2. Czy dziennikarz piszący o MLMie, oceniający firmy i budujący opiniotwórczy ranking a także Akademię MLN powinien mieć praktykę w sprzedaży? Na taka osoba chcąca uczyć i pouczać innych jest wiarygodna kiedy nie posiada własnego doświadczenia?

3. Czy bezstronny dziennikarz ma prawo stawac po określonej stronie sporu pomiedzy dwoma firmami zanim pojawi się orzeczenie sądu i wciąż zachować wiarygodność?

4. Jak powinny wyglądać media MLM?

Mam jeszcze wiele podobnych pytań ale chciałbym na początek poruszyć te kilka spraw. Mam nadzieję na wywołanie ciekawej dyskusji o wpływowych mediach w naszej branży.
Adam Wykusz

Adam Wykusz Właściciel, Macona

Temat: emelemowe media

Sądzę, że zbyt wiele oczekujesz :)

Jeśli znasz historię to wiesz co stało się z inteligencją w tym kraju. Skąd mają czerpać swe wzorce ci , którzy dziś zajmuja się pisaniem? To smutne ale piszą dla nas ludzie na amatorskim poziomie. Czasopisma branżowe zakłada sie nie po to by informować czy uczyć ale wyłącznie dla kasy. Dostęp do wiedzy jest praktycznie nieograniczony ale sprzedaje się to co błyszczy, prowokuje (w pejoratywnym znaczeniu) i w negatywny sposób wybija się z natłoku informacji. Ten sam mechanizm wystepuje w każdej sferze komunikacji i komercji. Dlatego mamy coraz prymitywniejszą sztuke, coraz gorsze towary na półkach i coraz marniejszą jakość informacji.

Stronniczość mediów to coś juz tak akceptowanego przez publiczność, że stała się niemal powszechnym i naturalnym zjawiskiem (tak jest postrzegana). Myślę, że jedynym lekarstwem jest unikanie i niekupowanie, nieczytanie pewnych mediów. Jak ognia unikam NMagazynu ponieważ redagowany jest przez rubasznych dyletantów.

Po kilkunastoletnim pobycie w USA wiem, że polskie media MLM powinny wyglądać jak tamtejsze. Wiele jest rzeczy, których Ameryka powinna się wstydzić przed światem ale jako kolebka i serce światowego MLMu wyznacza standardy w jakości MLMowych mediów. Nie mam kompleksu Amerykana ;) Z wielu powodów jestem dumnym Polakiem. Jednak przeraża mnie zaściankowość większości polskich mediów.
Lucjan W.

Lucjan W. Sprzedawca,
Działalność własna

Temat: emelemowe media

Andrzej S.:
Zastanawiam się czy dyskutujac o tym JAKI jest MLM w klubie ludzi mówiących prawdę o tym systemie powinniśmy także dyskutować o tym co się dzieje "na górze" (polecam szczególnie lekturę komentarzy pod artykułem):
http://www.rankingmlm.com/articles/article/maciej_m._j...

Piszę "na górze" bo jestem sobie zwykłym sprzedawcą i obserwuję sobie wojenki wśrod firm, przedstawicieli, ale i branżowych mediów, które z jednej strony tworza ludzie aktywnie działający w branży a z drugiej dziennikarze.

Widze pewne niedociągnięcia z obu stron. Widzę stronniczość i brak obiektywizmu.

Moje pytania:

1. Czy portal związany z firmami z branży może pisać rzetelnie i niezależnie choćby w pewnym stopniu?

2. Czy dziennikarz piszący o MLMie, oceniający firmy i budujący opiniotwórczy ranking a także Akademię MLN powinien mieć praktykę w sprzedaży? Na taka osoba chcąca uczyć i pouczać innych jest wiarygodna kiedy nie posiada własnego doświadczenia?

3. Czy bezstronny dziennikarz ma prawo stawac po określonej stronie sporu pomiedzy dwoma firmami zanim pojawi się orzeczenie sądu i wciąż zachować wiarygodność?

4. Jak powinny wyglądać media MLM?

Mam jeszcze wiele podobnych pytań ale chciałbym na początek poruszyć te kilka spraw. Mam nadzieję na wywołanie ciekawej dyskusji o wpływowych mediach w naszej branży.


1. Aby to stwierdzić, trzeba się przyjrzeć bliżej artykułom, które się tam pojawiąją i ocenić.

2. Oczywiście, że powinien posiadać doświadczenie, ale z tego, co mi wiadomo MM sam żadnej struktury nigdy nie zbudował. To mi przypomina pewnien dowcip

-Podobno jest pan instruktorem pływania?
-Tak
-Ale przecież pan nie potrafi pływać!
-Pływać nie, ale ja potrafię UCZYĆ pływać

3. A przepraszam czy masz jakieś wątpliwości, po czyjej stronie leży wina? Równie dobrze można zapytać, jak to się stało, że dziennikarz tworzący Network Magazyn dopuszcza się takich czynów - wg Ciebie wciąż zachowuje wiarygodność?

4. Na to pytanie odpowiedzi nie znam. Albo inaczej: tutaj można wpisać same postulaty, bo z realizacją jak widać bywa różnie.



Wyślij zaproszenie do