Temat: VIVA / REBRAND 2011
Irena Laszczyk:
Paweł Uniejewski:
Paweł, plusik za bardzo sensowne argumentacje Twojego punktu
:)))
Przyzwyczajenie jest dużą potęga.
No właśnie nie chodzi o przyzwyczajenie, tylko o to, że dzięki "złamaniu" formy trójkąta byli bardziej charakterystyczni.
Nie chodzi o to, że znak mi się opatrzył.
On mi się praktycznie wdrukował od samego początku - bo to jest bardzo mocno charakterystyczny znak
I dla mnie ten nowy znak jest technicznie OK, bez zarzutu, tylko że mało charakterystyczny w porównaniu ze starym. Bo tym układem trójkątów nie odkrywają nic nowego w tym znaku, bo stary znak eksplorował ten sam motyw.
Masz rację nie odkrywają nic nowego i chyba nie o to chodziło.
Układ trójkątów był i w starym znaku. Ten znak sam w sobie czy to stary czy nowy
jest w swojej formie prosty. Myślę, że wyjściowym wyznacznikiem starego znaku również były trójkąty. Także "ameryki" tu nie ma.
Można powiedzieć że wrócili do korzeni, upraszczając go do granic prymitywu.:)
Najważniejsze jest jednak, że nie "spieprzyli" tego znaku a dla mnie wręcz przeciwnie.
A dla mnie właśnie zlikwidowali to, co świadczyło o jego charakterystycznym rysie. Trójkąt to trójkąt. Oni go w dawnym znaku umiejętnie deformowali.
ten nowy nie ma elementów wyróżniających/charakterystycznych.
Teraz brak mu punktów, o które odbiorca może się zahaczyć. Nie generuje żadnych znaczeń
ten nowy znak jest ukryty tam w środku i nic nie jest w stanie go wydobyć.
Już AOL zrobił to lepiej :) Ale i tu i tu znak nie istnieje bez podłoża. Ten stary mógł istnieć nawet na bardzo słabym podłożu, bo w rewelacyjny sposób wzmacniał przekaz.
Inną sprawą jest co za tym pójdzie, jaki target itd., pożyjemy zobaczymy.
No i właśnie o to chodzi: komunikacja na plus. Na piątkę z plusem, sam znak - na cztery z minusem - za brak znaczeń. Trzeba je tam upychać na siłę, by komunikacja stała się czytelna.
Ten jeden z lepszych kształtów:
tez musisz opatrzyć silnym komentarzem, musisz coś z nim zrobić, aby wywołać szereg skojarzeń.
Dodatkowe znaki:
Viva buzz, viva night czy jakie tam mają będą prezentowane jako przerywniki co 20-30 min. sam znak prezentowany na ekranie podczas emisji będzie zbyt niecharakterystyczny. Oglądając program nie będę umiał zidentyfikować nadawcy.
Fakt, że teraz jest hiper-dizajnerski, nic nie poradzę że właśnie to mi się podoba.
Mi też - jako dizajnerowi. Jako osobie od komunikacji - niezbyt.
W końcu jestem dizajnerem. No i Bauhaus też jest jak najbardziej w moich klimatach. Hehe!
Trochę się zdewaluował.
Nawet Frutiger zarzuca dizajnerom zbyt bauhausowskie podejście do tematu identyfikacji.
Pozdr.
Edit:
Nawet wszechświat wykształcił swoje obecne struktury dzięki
niejednorodności. Uproszczenie ponad miarę powoduje, że znak ginie, roztapia się.
Paweł Uniejewski edytował(a) ten post dnia 25.03.11 o godzinie 22:03