konto usunięte

Temat: prośba o ocenę

Witam.
Proszę o ocenę identyfikacji wizualnej nowo powstałej marki - Artique.
Jako pierwszy w ramach brandu został wdrożony serwis http://artique.pl, a kolejne elementy "czekają" w kolejce.

Artique to brand zrzeszający pasjonatów szeroko pojętej kultury i sztuki miejskiej, oraz ludzi pełnych energii i aktywnie spędzających czas w mieście!

Artique to miejsce dla ludzi pełnych pomysłów, z kolorową duszą, co najmniej lekko zwichniętą psychiką, a przede wszystkim dla tych wszystkich, którym optymizm wyłazi uszami!

Serwis Artique.pl prezentuje różne działania w przestrzeni miejskiej. Od prezentacji różnych artystów, projektantów, kolektywów czy firm działających w tejże niszy, przez prezentację ciekawych, kreatywnych reklam outdoorowych, na designerskich gadżetach (designers toys) kończąc.

W dalszej perspektywie Brand będzie także organizować i współorganizować eventy w przestrzeni miejskiej lub dotyczące aktywności w tejże przestrzeni (np. warsztaty fotograficzne, plenery malarskie, kurs rysowania komiksu, warsztaty aktorskie, wystawy zdjęć itd.).

Brand zakłada również wprowadzenie swojej autorskiej linii odzieży - zaczynając od najprostszego - czyli t-shirtów.

Prezentacja wizualnej identyfikacji, jaka już została wykonana:


Obrazek

1.logo
2.witryna
3.Rodzina Vlepniaków - projekty wesołych i śmiesznych vlepek
4.Plansza startowa dla Facebook FanPage
5. Projekt wizytówki w typie "sponiewieraj mnie graficznie" + projekt wlepki. Założeniem projektu jest możliwość wykreowania/nabazgrania własnej wersji "ludaska" na tylnej stronie wizytówki. Proces "kreacji" może być zdeterminowany zarówno nudą, mentalnym powrotem do okresu dzieciństwa jaki i skrywaną pasją tworzenia.
6.koszulka stworzona dla zawodników BMX RIDE UP TOUR - razem z firmą jamaj events i arriba wear.

Bardzo proszę o ocenę, konstruktywną krytykę, rady - co można poprawić, co dodać, co można było zrobić lepiej.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: prośba o ocenę

zastanawiam się dla kogo to jest... dzieci? Brak spójności, każde sobie rzepkę skrobie. Logo, hm... chyba jeszcze nie, jak na taki brand nijakie.

konto usunięte

Temat: prośba o ocenę

.Mariusz Wszołek edytował(a) ten post dnia 08.08.10 o godzinie 11:10
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: prośba o ocenę

Grupa docelowa to nie koniecznie muszą być dzieci.
Mnie ilustracje postaci się podobają, jednak Andrzej słusznie zauważył - brakuje spójności. Jeśli brakuje spójności to nie ma mowy o CI. Na wlepkach nie ma logo a nazwa pisana jest innym krojem. Widać, że nie było jednorodnego pomysłu na całość. Jeśli już ilustracyjnie to spójnie. Spójnie nie oznacza wszędzie tak samo, ale w podobnym stylu. A T-Shirt to już w ogóle inna bajka...

Coś dzwoni, ale nie wiadomo w którym kościele.
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: prośba o ocenę

żeby się dogadać powinien Pan właściweie nazywać rzeczy. Narazie to nie ma mowy o identyfikacji. Co najwyżej jest trochęgrafik z których komunikaty wizualne
można przygotować, tylko trzeba wiedziec po co, do kogo i w jaki celu? Te
Komunikaty powinny być zrozumiałe, jednoznaczne, wyraziste, interesujące a nie
śmieci. Proszę sobie zobaczyć pomysł identyfikacyjny Łotwy o którym tu pisano.
Sztuka to zapisać pewien sens w obrazie. Tu bałagan wyklucza taka komunikację
Pomysł w mojej ocenie marny, przerost formy nad treścią, bałaganiarski w
klimatach bardziej graficiarskich. Nie uda się z tego materiału uczynić poprawnego komunikatu a to przecież sens identyfikacji

konto usunięte

Temat: prośba o ocenę

Mam mieszane uczucia. Moim skromnym zdaniem panuje tu lekki bałagan. Brak jednoznacznie określonej marki. Sam logotyp miby taki sam, ale co do reprezentacji graficznej to wywołuje u mnie lekkie zagubienie. Na pierwszym obrazku tylko chmurka z głową chłopka, na drugim - w headerze strony - już cały chłopek - dodatkowo ze "spashami" mającymi rozumiem wkomponować go w resztę strony, itd... nie rozumiem zbytnio przekazu.
Oczywiście zawsze mogę się mylić :)
Helena Ebert

Helena Ebert brand design

Temat: prośba o ocenę

Marcin Gajos:
Jeśli brakuje spójności to nie ma mowy o CI. Na wlepkach nie ma logo a nazwa pisana jest innym krojem. Widać, że nie było jednorodnego pomysłu na całość.

Nie sadze, zeby w tym przypadku byla potrzebna identyfikacja spojna do stopnia monolitycznosci. Proponowalabym na wstepie odroznic identyfikacje artique od grafik "uzupelniajacych", ktore niekoniecznie musza krzyczec "to jest koszulka firmowa". Dwa przyklady: http://www.threadless.com/ i http://www.pantuniestal.com/ .
Jedna uwaga tylko: jesli ma to byc marka per se miejska, to nie moze byc na wstepie passe;) (patrz: stylistyka niektorych nadrukow).Helena Pryłowska edytował(a) ten post dnia 08.08.10 o godzinie 16:42
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: prośba o ocenę

Helena Pryłowska:
Marcin Gajos:
Jeśli brakuje spójności to nie ma mowy o CI. Na wlepkach nie ma logo a nazwa pisana jest innym krojem. Widać, że nie było jednorodnego pomysłu na całość.

Nie sadze, zeby w tym przypadku byla potrzebna identyfikacja spojna do stopnia monolitycznosci. Proponowalabym na wstepie odroznic identyfikacje artique od grafik "uzupelniajacych", ktore niekoniecznie musza krzyczec "to jest koszulka firmowa". Dwa przyklady: http://www.threadless.com/ i http://www.pantuniestal.com/ .
Jedna uwaga tylko: jesli ma to byc marka per se miejska, to nie moze byc na wstepie passe;) (patrz: stylistyka niektorych nadrukow).
Helen sama identyfikacja to może i nie, ale idea powinna. Wkońcu coś ma to łączyć w jakimś celu. Gdzieś już to napisałem, więc sorry za powtórkę, najlepszy bałagan to przemyślany bałagan, tak jak improwizacja :)
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: prośba o ocenę

Helena Pryłowska:
Nie sadze, zeby w tym przypadku byla potrzebna identyfikacja spojna do stopnia monolitycznosci. Proponowalabym na wstepie odroznic identyfikacje artique od grafik "uzupelniajacych", ktore niekoniecznie musza krzyczec "to jest koszulka firmowa". Dwa przyklady: http://www.threadless.com/ i http://www.pantuniestal.com/ .
Jedna uwaga tylko: jesli ma to byc marka per se miejska, to nie moze byc na wstepie passe;) (patrz: stylistyka niektorych nadrukow).

Ale zdaje mi się, że w mojej wypowiedzi napisałem, że spójność to nie koniecznie to samo na wszystkich materiałach (w tym grafikach uzupełniających) ale w podobnym stylu. W podobnym stylu wcale nie oznacza monolitycznie.

Nie wiem też skąd pomysł, że jak identyfikacja to ,,monolitycznie''...Marcin Gajos edytował(a) ten post dnia 08.08.10 o godzinie 18:07
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: prośba o ocenę

Sa pewne kolejności prac nad identyfikacja wizualna. W mojej ocenie na wstępie należałoby dobrze rozpoznać odbiorców tej komunikacji , ich nawyki, zwyczaje, preferowane wartości estetyczne, jakieś oczekiwania itp. Do zidentyfikowanego w ten sposób odbiorcy można dopiero przymierzać pewien zbiór komunikatów. Z tym że trzeba w nich ując także intencję nadawcy / cele, czyli po co to wszystko /
Tak w wielkim uproszczeniu powstałby zbiór komunikatów które nastepnie powinno się zweryfikować np z powodu ich łatwości przekazu, zawartości treściowej, wspólnymi cechami itp itp. Ponadto obowiązywać tu powinny takie kryteria odróżnjające ten zbiór jak charakterystyczna estetyka,jednorodna estetyka,
ilość i sposób zastosowanych bodżców itp. To można rozbudowywać dość szczegółowo
A na końcu sito typu przejrzysta struktura całości, łatwość stosowania całości

konto usunięte

Temat: prośba o ocenę

Marcin Gajos:

Ale zdaje mi się, że w mojej wypowiedzi napisałem, że spójność to nie koniecznie to samo na wszystkich materiałach (w tym grafikach uzupełniających) ale w podobnym stylu. W podobnym stylu wcale nie oznacza monolitycznie.

Tylko moim skromnym zdaniem trzeba uważać, żeby końcowy odbiorca się w tym wszystkim nie pogubił. Różnorodność jest dobra, ale uważam, że logotyp i ten sam "styl" grafiki może nie wystarczyć, żeby - jak by to powiedzieć kolokwialnie - utrzymać to wszystko w kupie. Pamiętaj, że efekt twoich działań musi być przejrzysty i skierowany do grona tak zwanych przeciętnych Kowalskich - nie do specjalistów w dziedzinie brandingu, którzy potrafią wydedukować co autor miał na myśli.
Aczkolwiek nadal uważam, że twoje prace to kawał dobrej roboty, z tym, że nie każdy może je zrozumieć :)
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: prośba o ocenę

Bartosz Wiśniewski:
Tylko moim skromnym zdaniem trzeba uważać, żeby końcowy odbiorca się w tym wszystkim nie pogubił. Różnorodność jest dobra, ale uważam, że logotyp i ten sam "styl" grafiki może nie wystarczyć, żeby - jak by to powiedzieć kolokwialnie - utrzymać to wszystko w kupie. Pamiętaj, że efekt twoich działań musi być przejrzysty i skierowany do grona tak zwanych przeciętnych Kowalskich - nie do specjalistów w dziedzinie brandingu, którzy potrafią wydedukować co autor miał na myśli.

Ten fragment, do którego się odniosłeś przypomina tylko to co napisałem wcześniej. Jest wyrwane z szerszego kontekstu, w którym zawarłem stwierdzenie o spójności.
Jasne, że jak dasz logo i charakterystyczne grafiki to nie wszystko. Ot, przykład z postu głównego, rozpoczynającego ten wątek. Potrzebna jest pewna idea, na bazie której powstanie i to logo i te grafiki i inne materiały, ale to już dobrze opisał Jan.
Aczkolwiek nadal uważam, że twoje prace to kawał dobrej roboty,

Dzięki :)
z tym, że nie każdy może je zrozumieć :)

Zdaję sobie z tego doskonale sprawę jednak pamiętaj, że nie każdy musi je rozumieć.
W kwestii identyfikacji (i nie tylko), wiele zależy od targetu. No i trywializując: jeszcze się taki nie urodził... ;)
Helena Ebert

Helena Ebert brand design

Temat: prośba o ocenę

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Helen sama identyfikacja to może i nie, ale idea powinna. Wkońcu coś ma to łączyć w jakimś celu.

Czy jesli idea jest "street look" to jest to wystarczajaco dobra idea? (sama w sobie zawiera m.in. roznorodnosc);) Byc moze nie jest wystarczajaco czytelna poza targetem, ale dla targetu raczej tak.
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: prośba o ocenę

Wydaje mi się, że nawet ,,street'' ma zasady a różnorodność to nie jedyna z nich. Są tacy, którzy twierdzą, że na ulicy liczy się honor i siła ;)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: prośba o ocenę

Helena Pryłowska:
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Helen sama identyfikacja to może i nie, ale idea powinna. Wkońcu coś ma to łączyć w jakimś celu.

Czy jesli idea jest "street look" to jest to wystarczajaco dobra idea? (sama w sobie zawiera m.in. roznorodnosc);) Byc moze nie jest wystarczajaco czytelna poza targetem, ale dla targetu raczej tak.
ideą nie jest "street look", bo to ino hasło, etykietka przypinana jak się komu widzi. Czy jest czytelna poza targetem nie wnikam, bardziej mnie zastanawia czy target to kupi, bo na razie na podstawie opisu target to... wszyscy, od 0-100 lat, czyli nikt :) Twierdzisz że czytelna dla targetu, owa idea, ale skoro to nie idea a hasło to hasła to do siebie maja że są czytelne... dla wszystkich :) bo to rola hasła.
Helena Ebert

Helena Ebert brand design

Temat: prośba o ocenę

Na dobra sprawe miara sukcesu marki jest wyrazanie tego, co chce wyrazac, niekoniecznie mowiac wprost.
Czy jesli wiec dla mnie i dla targetu przedstawiony projekt wyraza tenze "street look", to marka jest wystarczajaco komunikatywna? Przy czym street look moze byc etykietka, moze byc tez wsrod zalozen marki, podobnie jak O'Neil stworzyl lub zawlaszczyl "surf look".
Co do hasel, obawiam sie, ze nie ma takiego, ktore jest czytalne dla wszystkich, nawet jesli target to "wszyscy". Patrz: "Coca Cola to jest to". Tzn co?;)

Zmierzajac ku konstruktywnemu zakonczeniu tego watku dyskusji: mam wrazenie, ze jest wiele marek niszowych, w szczegolnosci z kategorii "przedizajnowanych", ktore poza oczywiscie "standardowym" zestawem wartosci, mozna sprowadzic do "overdesigned" (dla przykladu: zegarki Newton czy pismidla Lamy). Moim zdaniem jest to wystarczajace dla zbudowania spojnej identyfikacji i marki i produktow, mimo ze a) nie jest to dla wszystkich czytelne i rozpoznawalne b) jest roznorodne w obrebie kodu wizualnego targetu, choc dla niezorientowanych sprawia wrazenie chaosu c) na pierwszy rzut oka - niespojne. Na drugi juz nie:)

Z przyjemnoscia zniose zdania odrebne:)Helena Pryłowska edytował(a) ten post dnia 09.08.10 o godzinie 21:25
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: prośba o ocenę

Helena Pryłowska:
Na dobra sprawe miara sukcesu marki jest wyrazanie tego, co chce wyrazac, niekoniecznie mowiac wprost.
Czy jesli wiec dla mnie i dla targetu przedstawiony projekt wyraza tenze "street look", to marka jest wystarczajaco komunikatywna? Przy czym street look moze byc etykietka, moze byc tez wsrod zalozen marki, podobnie jak O'Neil stworzyl lub zawlaszczyl "surf look".
Co do hasel, obawiam sie, ze nie ma takiego, ktore jest czytalne dla wszystkich, nawet jesli target to "wszyscy". Patrz: "Coca Cola to jest to". Tzn co?;)
no właśnie to, Coca-Cola :)

Moim zdaniem jest to wystarczajace dla zbudowania spojnej identyfikacji i marki i produktow, mimo ze a) nie jest to dla wszystkich czytelne i rozpoznawalne
Nie mówię nie, ale i nie potwierdzam.
b) jest roznorodne w obrebie kodu wizualnego targetu, choc dla niezorientowanych sprawia wrazenie chaosu c) na pierwszy rzut oka - niespojne. Na drugi juz nie:)
Na trzeci rzut oka... jednak niespójne :)
Z przyjemnoscia zniose zdania odrebne:)
Jak zostaniemy członkami komisji ds ... masz to jak w banku:)
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: prośba o ocenę

Helena Pryłowska:
c) na pierwszy rzut oka - niespojne. Na drugi juz nie:)

Pozostaje pytanie czy nawet target będzie miał ochotę ,,rzucać po raz drugi'', gdy na pierwszy cuś nie gra...



Wyślij zaproszenie do