konto usunięte

Temat: Nowe logo Statoil

Logo TAURONa nowe podobne - to z wiatraczkiem.
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Nowe logo Statoil

Arkadiusz Sówka:
Maciej S.:

Dokładnie tak. Myślę, że takie duże i znane firmy są pewne swojej marki. Wiedzą, że taka zmiana nie sprawi, że ludzie przestaną nagle ją rozpoznawać tylko odwrotnie - będą o tym mówić, a to zawsze działa na plus.

To nie jest takie proste... Zmiana jest tak radykalna, że nie widzę nowego logo, a całkowicie inną markę. Odebrali mi to, za co ceniłem tę markę i nie dali w zamian nic równoważnego. Dotychczas Statoil było dla mnie marką konkretną, po skandynawsku prostą i solidną. I kupowałem taką tożsamość. Teraz Statoil mówi mi, że nie jest już marką, jaką znałem. Stało się jakieś takie udziwnione (w porównaniu z poprzednia prostotą), plastikowe, cukierkowe i (przepraszam za wyrażenie) "słodkopierdzące". Nie ma części wspólnych, nie ma pomostu między starym i nowym.
Oczywiście zmiana CI nie sprawi, że nagle zupełnie przestanę ufać tej marce i całkowicie ją skreślę. Ja i mi podobni mamy zapisany w świadomości poprzedni obraz marki i stanowi on swoisty rezerwuar zaufania, z którego nowe Statoil będzie mogło czerpać jeszcze przez jakiś czas, zanim całkowicie stracimy zainteresowanie tą marką. Do tego czasu nawet zatankuję na ich stacji (bo to jednak Statoil), jeśli dopadnie mnie taka potrzeba. Jednak czuję, że to już "nie moja" marka i mając możliwość wyboru (a zazwyczaj ją mam), będę wolał zajechać na inną stację. Może zieloną, może żółto-czerwoną, może niebieską... Różowe Statoil (bardzo jestem ciekaw jak będą wyglądały stacje) znajdzie się gdzieś na samym dnie mojego koszyka potencjalnego zakupu.
Dlatego pisałem, że powody muszą czy powinny być głębsze. Ich natury nie da się tu rozstrzygnąć bez informacji z wewnątrz
Maciej S.

Maciej S. Projektuję, buduję i
remontuję marki.

Temat: Nowe logo Statoil

Arkadiusz Sówka:
Maciej S.:

Dokładnie tak. Myślę, że takie duże i znane firmy są pewne swojej marki. Wiedzą, że taka zmiana nie sprawi, że ludzie przestaną nagle ją rozpoznawać tylko odwrotnie - będą o tym mówić, a to zawsze działa na plus.

To nie jest takie proste... Zmiana jest tak radykalna, że nie widzę nowego logo, a całkowicie inną markę. Odebrali mi to, za co ceniłem tę markę i nie dali w zamian nic równoważnego. Dotychczas Statoil było dla mnie marką konkretną, po skandynawsku prostą i solidną. I kupowałem taką tożsamość. Teraz Statoil mówi mi, że nie jest już marką, jaką znałem. Stało się jakieś takie udziwnione (w porównaniu z poprzednia prostotą), plastikowe, cukierkowe i (przepraszam za wyrażenie) "słodkopierdzące". Nie ma części wspólnych, nie ma pomostu między starym i nowym.
Oczywiście zmiana CI nie sprawi, że nagle zupełnie przestanę ufać tej marce i całkowicie ją skreślę. Ja i mi podobni mamy zapisany w świadomości poprzedni obraz marki i stanowi on swoisty rezerwuar zaufania, z którego nowe Statoil będzie mogło czerpać jeszcze przez jakiś czas, zanim całkowicie stracimy zainteresowanie tą marką. Do tego czasu nawet zatankuję na ich stacji (bo to jednak Statoil), jeśli dopadnie mnie taka potrzeba. Jednak czuję, że to już "nie moja" marka i mając możliwość wyboru (a zazwyczaj ją mam), będę wolał zajechać na inną stację. Może zieloną, może żółto-czerwoną, może niebieską... Różowe Statoil (bardzo jestem ciekaw jak będą wyglądały stacje) znajdzie się gdzieś na samym dnie mojego koszyka potencjalnego zakupu.

Niby racja, ale mam jednak wrażenie, że przeceniamy znaczenie takich zmian wizerunku - w jedną i w drugą stronę.
Naprawdę, że przez to, że nie są już tym samym Statoil i teraz mają różowe logo przestaniesz tam tankować?
Może tylko w Polsce, ale wydaje mi się, że większość osób dalej będzie patrzeć jaka cena za litr widnieje na słupku, a nie jaki jest jego kolor...
Chociaż trzeba przyznać, że różowej stacji benzynowej nie mogę sobie jakoś wyobrazić.
Jarek M.

Jarek M. POP (Pan Od
Pudełek), czasem i
inne...

Temat: Nowe logo Statoil

Artiom Switko P.:
podpaski! AA!
ej no, ja tez to pomyslalem
cos na rzeczy jest
Lidia W.

Lidia W. projektant

Temat: Nowe logo Statoil

Krzysztof B.:
Diament wśród koncernów energetycznych.

różowy diament - ten najdroższy

No jest to jakies wytłumaczenie, ale jak dla mnie naciągane - bo na wartość diamentów główny wpływ mają karaty i czystość, zaś najdroższe to są te bezbarwne.

konto usunięte

Temat: Nowe logo Statoil

Lidia W.:
na wartość diamentów główny wpływ mają karaty i czystość, zaś najdroższe to są te bezbarwne.

No właśnie niekoniecznie. Najdroższy diament sprzedany w ubiegłym roku kosztował ponad 2 miliony za karat (w sumie ponad 10 milionów) i był... różowy.
Tomasz Banasik

Tomasz Banasik Art Designer

Temat: Nowe logo Statoil

Ktoś napisał że cieżko sobie wyobrazić stacje benzynowe, może porostu za bardzo skupiamy się na tym różowych kolorze, ja natrafiłem na coś takiego i mogę sobie wyobrazić, wręcz powiem ze coś w tym jest:


Obrazek


Obrazek


Tutaj troche wiecej o tym:
http://www.statoil.com/en/About/History/Pages/GuidingS...

Czarne stacje z elementami różu na tym czarnej stylistyce - do mnie to trafia choć nie lobię koloru różowego jako takiego, na białym zdecydowanie gorzej to wygląda, a do tego tak jak ktoś napisał, burzy to trochę standardy i ważne jest to że to nie tylko ropa i stacje a trochę szerzej

ja jestem na takTomasz Banasik edytował(a) ten post dnia 18.03.10 o godzinie 08:32

konto usunięte

Temat: Nowe logo Statoil

Mi się wydaje, że czasami takie dywagacje , czy koncern postąpił dobrze, czy zrobił ladne czy brzydkie logo, czy użył odpowiedniej kolorystyki itp itd są trochę bezsensowne, chociażby z tego powodu, że nie mamy pojęcia o tym jaki konkretnie zmiany zachodzą w koncernie, w jakim kierunku podąża jaka jest strategia misja i jaki efekt chciał koncern osiągnąć, co te zmiany mają wprowadzać, co komunikować- oceniamy jedynie jakiś obrazek....

Jestem przekonany, że "w realu" wizerunek stacji zmieni się niesamowicie pozytywnie. Dlaczego stacja benzynowa musi się kojarzyć z kropelką śmierdzącej benzyny , skoro tankowanie to tylko jeden z elementów jej funkcjonalności, który notabene często dla stacji nie jest kluczowym elementem biznesowym. Na stacji kupujemy, jemy, odpoczywamy,siusiamy dlaczego wiec jej wizerunek nie ma być przyjazny , lekko ekskluzywny, lekki przyjemny relaksujący...

konto usunięte

Temat: Nowe logo Statoil

Logo na ciemnym tle (to chyba głęboka szarość a nie czerń) wygląda naprawdę dobrze i łatwo sobie wyobrazić takie stacje. Skoro jednak dyskutujemy z profesjonalnego punktu widzenia, to estetyka powinna mieć dla nas marginalne znaczenie. CI powinna być atrakcyjna wizualnie - to aksjomat i nie ma sensu nad nim dyskutować. Ale ładne logo to nie koniecznie dobre logo. Estetyka to zwyczajnie za mało, bo CI musi spełniać jasno określone funkcje. To w sumie oczywiste, więc do rzeczy.
Czy można nazwać udanym system identyfikacji, który na jednym z głównych pól eksploatacji (jakim niewątpliwie jest oznakowanie stacji) "wymusza" stosowanie innej, niż podstawowa wersji znaku? Bo przecież podstawową wersją jest różowy sygnet i ciemnoszary logotyp na białym tle. Czy można nazwać dobrym system identyfikacji, który buduje silniejsze asocjacji marki z kolorem tła, niż dominującym kolorem logo? Przecież wszyscy będą kojarzyli stacje paliwowe Statoil z kolorem szarym lub czarnym. Pracowałem dla branży paliwowej i wiem, że kolor stacji jest w niej traktowany priorytetowo.
Jakub Szymczyk

Jakub Szymczyk Product Owner @
Carflow System

Temat: Nowe logo Statoil

Wygląda jakby stacja była skierowana do wyłącznie do kobiet.

konto usunięte

Temat: Nowe logo Statoil

Jakub Szymczyk:
Wygląda jakby stacja była skierowana do wyłącznie do kobiet.

też tak odebrałem

konto usunięte

Temat: Nowe logo Statoil

Jakub Szymczyk:
Wygląda jakby stacja była skierowana do wyłącznie do kobiet.

Bo caly czas patrzycie przez pryzmat koloru rozowego. Niby sie przyjelo, ze roz to kolor kobiecy, co jest oczywiscie bzdura.

Rozowy to taki sam kolor, tak samo dobry jak inne. Przypomnijcie sobie jak ten kolor ma zastosowanie w modzie. Obecnie predzej go zobaczymy w modzie meskiej niz damskiej.

Ten kolor ma tez swoje zalety i uwazam, ze celowo zostal uzyty w nowym logo Statoil. Wg mnie ten znak (na ciemnym tle) prezentuje sie swietnie, i doskonale bedzie sie wyrozniac na tle innych znakow.Jacek Kustra edytował(a) ten post dnia 18.03.10 o godzinie 09:40
Tomasz W.

Tomasz W. Badania społeczne i
marketingowe

Temat: Nowe logo Statoil

Jacek Kustra:
Jakub Szymczyk:
Wygląda jakby stacja była skierowana do wyłącznie do kobiet.
Bo caly czas patrzycie przez pryzmat koloru rozowego. Niby sie przyjelo, ze roz to kolor kobiecy, co jest oczywiscie bzdura.

Nie bez powodu chyba?
Oczywiście, że róż to kolor kobiecy, to nie jest bzdura, tylko rzeczywistość, zaczynające się od niemowlęctwa, gdy rodzice kupują dziewczynkom różowe kocyki, a chłopcom niebieskie, spojrzyj na zabaki dla dziewczynek i ciuchy dla kobiet...

Rozowy to taki sam kolor, tak samo dobry jak inne. Przypomnijcie sobie jak ten kolor ma zastosowanie w modzie. Obecnie predzej go zobaczymy w modzie meskiej niz damskiej.

W modzie dla metroseksualnych chłopaczków z dużych miast i stałych bywalców dyskotek, pubów itp.
Już widzę zawodowych kierowców w tym modnym różu ;))
No i mogę sobie wyobrazić dowcipy/docinki kierowców na początku funkcjonowania różowych stacji.

Ten kolor ma tez swoje zalety i uwazam, ze celowo zostal uzyty w nowym logo Statoil. Wg mnie ten znak (na ciemnym tle) prezentuje sie swietnie, i doskonale bedzie sie wyrozniac na tle innych znakow.Jacek Kustra edytował(a) ten post dnia 18.03.10 o godzinie 09:40

Ok, znak jest świetny, wyróżnia się, ale chodzi raczej o to, ża pasuje do tego produktu jak "pięść do nosa".

Poprzednie logo Fiata (to wprowadzone chyba w latach 90-tych) mające pięć kresek, też było świetne, świetnie wyglądało, było nowoczesne i wywołało burzę, tylko, że "trochę" nie pasowało do produktu, bo fiaty nie są świetne, nowoczesne itd. :)) Co koncern zrozumiał po kilku/kilkunastu latach i teraz mamy to co mamy.

pzdr
Anna Słota

Anna Słota artysta-projektant
komunikacji
wizualnej

Temat: Nowe logo Statoil

Tomasz W.:
Ok, znak jest świetny, wyróżnia się, ale chodzi raczej o to,
ża pasuje do tego produktu jak "pięść do nosa".

Poprzednie logo Fiata (to wprowadzone chyba w latach 90-tych) mające pięć kresek, też było świetne, świetnie wyglądało, było nowoczesne i wywołało burzę, tylko, że "trochę" nie pasowało do produktu, bo fiaty nie są świetne, nowoczesne itd. :)) Co koncern zrozumiał po kilku/kilkunastu latach i teraz mamy to co mamy.

pzdr

mnie sie podoba jedynie typografia. :)

co do Fiata: moze i wczesniej wykonczenia tych aut byly tandetne, ale na zewnatrz ogolna sylwetka prezentuje sie (szczeolnie od kilku lat) rewelacyjne. fiat wyroznia sie na tle innych aut (jeden z modeli citroena - C1 i peugeot 107) sa tak do siebie podobne, ze mozna je latwo pomylic. tymczasem fiat prezentuje za kazdym razem ciekawa linie, zaprojektowany estetycznie; wynika to moze z tego, ze to italia jest kolebka sztuki europejskiej? ;) np. model grande punto laczy w sobie elegancje i drapieznosc, statyka (przod) i dynamika (tyl) i plynne przejscie (boczne drzwi). rewelacja ;)

konto usunięte

Temat: Nowe logo Statoil

Anna Słota:
(jeden z modeli citroena - C1 i peugeot 107) sa tak do siebie podobne, ze mozna je latwo pomylic. ty

Bo to sa dokladnie te same auta ;) Jeszcze Toyota Aygo ;)
Anna Słota

Anna Słota artysta-projektant
komunikacji
wizualnej

Temat: Nowe logo Statoil

Jacek Kustra:
Anna Słota:
(jeden z modeli citroena - C1 i peugeot 107) sa tak do siebie podobne, ze mozna je latwo pomylic. ty

Bo to sa dokladnie te same auta ;) Jeszcze Toyota Aygo ;)

no. zero pomyslu ;)

konto usunięte

Temat: Nowe logo Statoil

Tomasz W.:
Jacek Kustra:
Jakub Szymczyk:

Poprzednie logo Fiata (to wprowadzone chyba w latach 90-tych) mające pięć kresek, też było świetne, świetnie wyglądało, było nowoczesne i wywołało burzę, tylko, że "trochę" nie pasowało do produktu, bo fiaty nie są świetne, nowoczesne itd. :)) Co koncern zrozumiał po kilku/kilkunastu latach i teraz mamy to co mamy.

pzdr

no teraz to uknułeś prawie teorię spiskową. Zarząd i wlaściciele Fiata z pewnoscią usiedli przy jednym stole i stwierdzieli...robimy bubla a logo mamy w kolorach BMW....nie pasuje trzeba zmienicna coś bardziej nieprofesjoanlnego :D:D:D:

polecam przejrzeć historie logo FIATA i koncernu i możę wtedy zastanowić się nad swoimi dywagacjami

http://www.google.pl/search?hl=pl&source=hp&q=logo+fia...

lub tutaj u naszego zacnego kolegi forumowego

http://www.alw.pl/2006/11/nowe-logo-fiat/Marcin Kasprzak edytował(a) ten post dnia 18.03.10 o godzinie 11:59

konto usunięte

Temat: Nowe logo Statoil

no. zero pomyslu ;)

Pomysl jest, pomniejszanie kosztow ;) Sa niby 3 samochody, ktore de facto sa tym samym samochodem i produkowanym w tej samej fabryce z tych samych czesci. Roznia sie tylko detalami.

To jest minimalizacja kosztow ;)
Anna Słota

Anna Słota artysta-projektant
komunikacji
wizualnej

Temat: Nowe logo Statoil

Jacek Kustra:
no. zero pomyslu ;)

Pomysl jest, pomniejszanie kosztow ;) Sa niby 3 samochody, ktore de facto sa tym samym samochodem i produkowanym w tej samej fabryce z tych samych czesci. Roznia sie tylko detalami.

To jest minimalizacja kosztow ;)

projektu...
prowadzilam tylko C1... tandeta w srodku, glosny jak traktor ;)
te detale to inne loga? ;)
Lidia W.

Lidia W. projektant

Temat: Nowe logo Statoil

Jacek Kustra:

Rozowy to taki sam kolor, tak samo dobry jak inne.

No własnie, że NIE.
KAŻDY kolor niesie ze sobą bagaż symboliki, znaczeń kulturowych, społecznych i wielu innych. I projektant powinien z tego zdawać sobie sprawę. Stąd było moje pytanie.

@Krzysztof: Ja nie mówiłam o pojedyńczej transakcji tylko o zasadzie wyceny.

Następna dyskusja:

Polpfarma - nowe logo




Wyślij zaproszenie do