Jarek
Leśniewski
projektowanie
graficzne
Temat: Nowe logo dla całej grupy Azoty. "Police" tracą swoją markę.
Zakłady Azotowe w Tarnowie wprowadzają obowiązującą od dziś na rynku nową, wspólną markę „Grupa Azoty”. Marką tą będą się posługiwać wszystkie spółki należące do Grupy, w tym Zakłady Chemiczne "Police" S.A. Nowoczesna marka, zdaniem zarządu w Tarnowie, ma jasno i klarownie określać Grupę Azoty, jej pozycję na rynku, a także wskazywać oferowane rynkowi produkty.[...]
– Ten strategiczny krok ma znaczenie nie tylko symboliczne. To kolejny ważny etap budowania tożsamości Grupy Kapitałowej. Jest on jednocześnie nowym zobowiązaniem wobec klientów, pracowników i partnerów biznesowych. Dzięki niemu każdy, kto do tej pory korzystał z naszych produktów i usług, będzie mógł je łatwiej i szybciej odnaleźć w ramach jednej, bogatszej oferty – mówił Jerzy Marciniak, Prezes Zarządu Zakładów Azotowych w Tarnowie-Mościcach S.A.
Decyzja dziwi, bo jeszcze niedawno prezes Krzysztof Jałosiński zapewniał o pozostaniu loga "Polic" na produktach oferowanych przez spółkę. Na łamach serwisu Radia Szczecin swoje obawy co do zmiany loga i utraty tożsamości wygłaszali wówczas członkowie zakładowej "Solidarności". Tych doniesień nie potwierdzała z kolei rzeczniczka Grupy Halina Węglewska.
W komunikacje od "Azotów" czytamy:
"Nowa nazwa to tylko jeden element zmiany. Towarzyszy jej oczywiście nowe logo. Syntetyczny wizerunek wzbijającej się do lotu jaskółki (nawiązanie do historycznego znaku firmowego tarnowskich Azotów) łączy się w nim z przemyślanym liternictwem nawiązującym, do najlepszych tradycji nowoczesnego designu. Równomiernie rozłożone światło specjalnie zaprojektowanej typografii buduje wrażenie spokoju, otwartości i zaufania.
Wprowadzony zostaje jednolity system identyfikacji wizualnej – czyli koncepcja wizualnej tożsamości Grupy szczegółowo skodyfikowana w Księdze Marki (Brand book). Księga Marki wyznacza konsekwentne zasady wizualnego prezentowania samej firmy, jak i jej różnorodnych produktów, występujących od teraz w ramach jednej wspólnej oferty. Wskazuje również najważniejsze pojęcia oraz skojarzenia, za pomocą których Grupa Azoty chce opowiadać o swojej misji i swoich wartościach. Generalnemu hasłu identyfikującemu Grupę – Siła tworzenia – podporządkowane są słowa, takie jak: Wiedza, Odpowiedzialność, Innowacyjność, Harmonia i Bezpieczeństwo.
Równocześnie rozpoczyna się ogólnopolska kampania, wprowadzająca nową markę na rynek pod hasłem „Nowe oblicze polskie chemii”."
wiecej http://wzp24.pl/wydarzenia/item/1570-nowe-logo-dla-cal...
było:
szkoda, lubiłem ten znak