Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Księga Identyfikacji wizualnej firmy, CI Manual Orlen

Kompletny projekt identyfikacji wizualnej firmy to opracowanie składające się z części opisowej oraz projektowej / a wzasadzie tylko ilustracyjnej /. Opis ten
to nie są podpisy kart ilustracyjnych typu ,, karta przedstawia makietę
blankietu korespondencyjnego formatu A4 z pełną stopka adresową..... itp itp.
Ten opis to prezentacja idei tozsamości wizualnej, sposoby jej urzeczywistniania, mechanizmy i środki realizacyjne, procedury wdrażania i bieżącego zarządzania w tym kontroli i oceny stanu, harmonogramy i plany
realizacyjne, relacje z innymi elementami tożsamości i jeszcze pare podobnych.
To są teksty i analizy przygotowane wyłącznie dla konkretnego projektu i
kopiowanie ich nie ma sensu bo byłoby zaprzeczeniem tego co tu najważniejsze, czyli oryginalności. Taki tekst tworzy zwykle kilka osób i jest przygotowany jako swego rodzaju instrukcja, poradnik dla osób które wcześniej złożoności zagadnienie nie znały. Tu, niestety muszę przyznać ,że takich opracowań nasze firmy jeszcze się nie dorobiły. Nie mają wewnętrznego ssania ta coś podobnego
Wystarczy im kilkadziesiąt kart z makietami nośników oznakowania plus wzornik kolorów i.... tyle. Dlatego są to w większości kopie bardziej lub mniej udane
którymi nikt w sposób celowy nie zarządza. Po prostu pilnuje się aby wizytówki były możliwie jednakowe, szyldy i zdobienie aut także.