konto usunięte

Temat: kolejny logomarket

http://ilogo.pl

Zastanawiam się, czym kierują się twórcy.
Własną niewiedzą czy świadomością niewiedzy u Klientów.Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 01.10.07 o godzinie 19:39
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: kolejny logomarket

Hmm - właśnie wymieniłem kilka maili z jednym z takich "inwestorów" (proponował produkcję hurtową znaków po 100 zł/szt :))
Dochodzę do wniosku, że to jednak jest rozwój. Przecież do niedawna sami właściciele tworzyli sobie znaki albo sami właściwie nie wiedzieli skąd się wzięło to co niby używają... Jakby nie patrzyć postęp ...:)
Takie "usługi" organizują raczej biznesmeni nie mający zbyt wielkiego pojęcia o tym towarze - szukają młodych zdolnych którzy będą produkować za grosze.Leszek Dariusz Salomon edytował(a) ten post dnia 01.10.07 o godzinie 19:46
Dominik Głowacki

Dominik Głowacki Ars enigma -
Właściciel

Temat: kolejny logomarket

No lepsze to niż logo zrobione w WordArcie jak ktoś ma jakiś sklepik i go nie stać a coś chciałby mieć.

To tak jak z winem - jedni kupią Byxa inni Kadarkę a jeszcze inni za jedną lampkę zapłacą tyle co Wy bierzecie za logo.

Chyba sprzedawcy tego ostatniego gatunku nie mają pretensji do Byxa, że jest za 2,60...
Łukasz J.

Łukasz J. projektant / ceo

Temat: kolejny logomarket

Takie produkty psują rynek, natomiast wiem z doświadczenia że jednak firmy którym naprawdę zalezy na dobrym, nie tuzinkowym wizerunku wolą zapłacic niż kupowac coś takiego
Dominik Głowacki

Dominik Głowacki Ars enigma -
Właściciel

Temat: kolejny logomarket

Ale przecież na każdym rynku są produkty tańsze i droższe!
Każdy ma swoją grupę docelową i sobie wszystkie radzą.

No naprawdę sobie nie wyobrażam, żeby jakaś mała firemka, co sobie tam jakoś radzi i rodzinę żywi miała nagle wydać x kzł na samo logo. To do nich właśnie kierują swoją ofertę podobne serwisy.
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: kolejny logomarket

Dominik G.:
No lepsze to niż logo zrobione w WordArcie jak ktoś ma jakiś sklepik i go nie stać a coś chciałby mieć.

To tak jak z winem - jedni kupią Byxa inni Kadarkę a jeszcze inni za jedną lampkę zapłacą tyle co Wy bierzecie za logo.

Chyba sprzedawcy tego ostatniego gatunku nie mają pretensji do Byxa, że jest za 2,60...

Ale porównanie nietrafione jednak...
Dam inne.
Profesjonalni graficy znający się na produkcie - logo, są jak producenci samochodów, natomiast taki sklepik to też wytwórnia samochodów tyle że nie wiesz co kupujesz. Jeden dostaje terenówkę zamiast limuzyny albo na odwrót. Ale to jeszcze pół biedy jest - najczęściej samochód który od nich odbierasz ma tylko 2 koła (w tym jedno w bagażniku) a bywa że kierownice ma na dachu a pod maską tylko gaśnicę...
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: kolejny logomarket

Dominik G.:
Ale przecież na każdym rynku są produkty tańsze i droższe!
Każdy ma swoją grupę docelową i sobie wszystkie radzą.

No naprawdę sobie nie wyobrażam, żeby jakaś mała firemka, co sobie tam jakoś radzi i rodzinę żywi miała nagle wydać x kzł na samo logo. To do nich właśnie kierują swoją ofertę podobne serwisy.
No to właśnie bzdura jest bo ja znakomitą większość sprzedałem właśnie małym firmom.
Parafrazując moje porównanie to wg Ciebie mikro przedsiębiorca nie musi mieć sprawnego samochodu...Leszek Dariusz Salomon edytował(a) ten post dnia 01.10.07 o godzinie 20:07
Dominik Głowacki

Dominik Głowacki Ars enigma -
Właściciel

Temat: kolejny logomarket

Zgoda z tą kierownicą i gaśnicą.
Ale akurat cennik i zakres usług określono tam wyraźnie, więc klient wie na co się decyduje.
wg Ciebie mikro przedsiębiorca
nie musi mieć sprawnego samochodu...

a musi? ;-)
20-to letni polonez też kapustę na bazar zawiezie, nie trza zaraz kupować nowego innego.

Tak się składa, że ja też małym głownie sprzedaję, bo na dużych to chyba sam jestem jeszcze za mały - oni wolą brać w dużych agencjach interaktywnych. Gdzie często sztampę dostaną - ale to inna bajka.

Niemniej jednak są firmy i firmy. Są takie gdzie wizerunek jest bardzo ważny, a są też saloniki fryzjerskie gdzie jeden pan strzyże za 10zł od łebka, czy solaria za rogiem i co z nimi? Mają nie mieć nic, bo za 200 zeta to jest be?

Swoją drogą co niepoprawnego jest w tym logo "solarium" co jest na 3 stronie portfolio na tej stronie? Za taką cenę...
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: kolejny logomarket

Dominik G.:
Zgoda z tą kierownicą i gaśnicą.
Ale akurat cennik i zakres usług określono tam wyraźnie, więc klient wie na co się decyduje.
wg Ciebie mikro przedsiębiorca
nie musi mieć sprawnego samochodu...

a musi? ;-)
20-to letni polonez też kapustę na bazar zawiezie, nie trza zaraz kupować nowego innego.

Tak się składa, że ja też małym głownie sprzedaję, bo na dużych to chyba sam jestem jeszcze za mały - oni wolą brać w dużych agencjach interaktywnych. Gdzie często sztampę dostaną - ale to inna bajka.

Niemniej jednak są firmy i firmy. Są takie gdzie wizerunek jest bardzo ważny, a są też saloniki fryzjerskie gdzie jeden pan strzyże za 10zł od łebka, czy solaria za rogiem i co z nimi? Mają nie mieć nic, bo za 200 zeta to jest be?

Swoją drogą co niepoprawnego jest w tym logo "solarium" co jest na 3 stronie portfolio na tej stronie? Za taką cenę...

Szkopuł w tym że tylko logo "szyte na miarę" ma sens - może być i tanie jeżeli ktoś chce swoją pracę rozdawać ale niech to będzie praca a nie kolorowy obrazek
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: kolejny logomarket

Trochę się już pewnie stanę nudny, bo powtórzę po raz n-ty - nie ma żadnego psucia rynku.

Cieszcie się że taka "konkurencja" powstaje, boc to nic innego jak proste przełożenie - ich dzisiejsi klienci będą za jakiś czas waszymi. Powstawanie bowiem swiadczy o zapotrzebowaniu, a jak pokazuje rozwój wielu dziedzin zapotrzebowanie wzmaga chęć poznania tematu, poznanie zaś to krytyczne spojrzenie na to co się już ma itd.

Naturalne że mała firma nie musi mieć najnowszego modelu dostawczego Forda czy Iveco, może być stary polonez, ale... on ma jeździć a nie stać na kołkach z braku silnika.
Dominik Głowacki

Dominik Głowacki Ars enigma -
Właściciel

Temat: kolejny logomarket

Słowa Pana Andrzeja - Święte :-)

Natomiast do Pana Leszka. To co by Pan zaproponował - tak konkretnie - podmiotowi gospodarczemu, który miesięcznie dochodu ma np. 1500 zł (bywa, że i tyle nie mają) i stanowi utrzymanie właściciela i jego rodziny? Oczywiście pomijam fakt, że taki klient nie mieści się w Pana grupie docelowej, ale co by Pan mu doradził w kwestii pozyskania jakiegoś znaku graficznego dla swojej firmy.

A z tym szyciem na miarę - czy garnitur też tylko szyty na miarę ma sens?
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: kolejny logomarket

Dominik G.:
Słowa Pana Andrzeja - Święte :-)

Natomiast do Pana Leszka. To co by Pan zaproponował - tak konkretnie - podmiotowi gospodarczemu, który miesięcznie dochodu ma np. 1500 zł (bywa, że i tyle nie mają) i stanowi utrzymanie właściciela i jego rodziny? Oczywiście pomijam fakt, że taki klient nie mieści się w Pana grupie docelowej, ale co by Pan mu doradził w kwestii pozyskania jakiegoś znaku graficznego dla swojej firmy.

A z tym szyciem na miarę - czy garnitur też tylko szyty na miarę ma sens?
Kurna przecież Andrzej w całości potwierdza moją ocenę...
Porównanie znowu nie trafione - logo służy TYLKO wizerunkowi i albo tę funkcję spełnia albo nie. Skarpetkami garnituru nie zastąpisz.
I nie opowiadaj że logo kosztuje majątek bo to nie prawda
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: kolejny logomarket

Dominiku letko rzucone słowo o tych dochodach a bariera niby wielka, ale to niestety nie ta droga. Nie jest kwestią za ile a bardziej PO CO. Bo niby po co ma wydawać cokolwiek jeżeli nie wie czemu to służy? A jeżeli wie i rozumie to to żadna bariera, wiem z wlasnego oglądu :)
Dominik Głowacki

Dominik Głowacki Ars enigma -
Właściciel

Temat: kolejny logomarket

No to widać słowa Pana Andrzeja okazały się dla mnie bardziej zrozumiałe.
Ale zdaje się, że potwierdzają one też moją tezę o kilku segmentach tego rynku, na których działają dostawcy usług, nie stanowiący właściwie konkurencji dla podmiotów plasujących się na innym poziomie, a także odbiorcy, którzy czasem zmieniają poziom ("ich dzisiejsi klienci będą za jakiś czas waszymi"). Wobec tego nie należy zbytnio krytykować, czy wręcz wyszydzać takich serwisów jak ilogo.pl, co przecież było celem założenia tego wątku.

konto usunięte

Temat: kolejny logomarket

Dominik G.:
Wobec tego nie należy zbytnio krytykować, czy wręcz wyszydzać takich serwisów jak ilogo.pl, co przecież było celem założenia tego wątku.

A skąd wiesz co było celem założenia wątku?
Dominik Głowacki

Dominik Głowacki Ars enigma -
Właściciel

Temat: kolejny logomarket

No chyba nie pochwała...

konto usunięte

Temat: kolejny logomarket

Więc bądź łaskaw proszę, wypowiadać się w swoim imieniu, nie zaś moim.
Tomasz Mateusz Zelmański

Tomasz Mateusz Zelmański freelance art
director

Temat: kolejny logomarket

ograniczy to przynajmniej troche ilosc bzdurnych zapytan o np logo za marne pieniadze...
prawda jest taka, ze imo wiekszosc osob, ktore zdecyduja sie na ten model wypracowania "logo" nie zostalaby w chwili obecnej klientami wiekszosci osob tutaj zebranych

"Zanim wybierzesz swoje nowe logo, otrzymasz wiele projektów do wyboru (możesz wpływać na wybór kolorów, bądź specjalnych efektów)." - przyznam sie, ze przy tym fragmencie mocno sie rozbawilem
Piotr Tabor

Piotr Tabor Właściciel s3eGroup,
wydawca magazynu
BusinessLite

Temat: kolejny logomarket

Krzysztof B.:
http://ilogo.pl

Zastanawiam się, czym kierują się twórcy.
Własną niewiedzą czy świadomością niewiedzy u Klientów[/edited]

wg mnie kierują się niczym ślepcy serwisami tego typu, ktore przywędrowaly zza oceanu. Pelno tam tego od 49.99$ do 99.99$

to takie podłapywanie "złotego biznsu" a już im sie uda...
ile to ma wspólnego z prawdziwym kreowaniem marki / jej wizerunku? nie chcę sobie nawet zadawać tego pytania.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: kolejny logomarket

Piotr [s3e] Tabor:
Krzysztof B.:
ile to ma wspólnego z prawdziwym kreowaniem marki / jej wizerunku? nie chcę sobie nawet zadawać tego pytania.
Witaj Piotrze, tak naprawdę to są pytania dla nudzących się :)

Tomaszu Optymisto
ograniczy to przynajmniej troche ilosc bzdurnych zapytan o np > > logo za marne pieniadze...
Raczej zwiekszy :)

Następna dyskusja:

Kolejny logotyp pod ocenę..




Wyślij zaproszenie do