Aleksander
Bąk
aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.
Temat: Czy jest na sali... Fin?
– czyli: Fin na całe zło świata...25 listopada przedstawiony został przez fiński Zespół Marki Narodowej raport zatytułowany Misja dla Finlandii. Zespół powołany został w 2008 roku, przez ministra spraw zagranicznych Finlandii, z zadaniem stworzenia strategii dla Finlandii.
Raport stwierdza, że kluczową siłą Finlandii jest podejście zorientowane na rozwiązania. Zdefiniowano trzy główne obszary, które mogą być użyte do wzmocnienia wizerunku Finlandii: funkcjonalność, natura i edukacja.
Wizerunek Finlandii musi być oparty na rzeczywistych, istniejących atutach. Tylko poprzez rozwój naszych sił w twórczy sposób możemy zwiększyć znajomość i atrakcyjność Finlandii dla reszty świata. [...] Zespół nie mógł zbudować marki Finlandii, mógł jedynie zasugerować odpowiednie środki dla wzmocnienia międzynarodowej konkurencyjności Finlandii. [...] Wizerunek Finlandii nie jest tworzony przez kampanie, ale realne działania. Poprzez pomoc w tworzeniu lepszego świata tworzymy z Finlandii lepsze miejsce do życia i pracy.
Jorma Ollila, przewodniczący Zespołu Marki Narodowej.
Raport przedstawia szczegółową analizę fińskiej tożsamości. Jeszcze ważniejsza od analizy jest jednak przejście do działania. Teraz zaczyna się prawdziwa praca nad marką. To nie jest tylko zadanie Zespołu, to sprawa dla każdego z nas Finów.
Alexander Stubb, Minister Spraw Zagranicznych
A~
--
Ministry for Foreign Affairs of Finland
Mission for Finland – Report