Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: artykuły

Piotr L.:
Igor Downar-Zapolski:
Łukasz J.:
Tak się przyjęło w branży reklamowej, ale żaden językoznawca się z Tobą nie zgodzi.

Dlatego językoznawcy nie zajmują się projektowaniem..

Zgadza się. Zajmują się znaczeniem słów. A ten fragment dyskusji jest właśnie o znaczeniu słowa a nie o projektowaniu.
Jest absurdem, żeby w pojęciu logo mieścić pojęcie logotypu. Powinno być raczej odwrotnie, znacznie bardziej logiczne byłoby

Dlaczego? Logo to znak graficzny (nadrzędny), który może składać się z sygnetu, logotypu i hasła firmowego (tzw "tagline")...

Sprawdź proszę etymologię słów logo i logotyp.
To, że przyjęło się używać jakiegoś słowa w taki czy inny sposób, wcale nie oznacza, że używa się go w sposób poprawny.

Albo że się nie rozumie słów, których się używa:
http://e-alw.com/varia/logo.pdf
http://damek.eu/czym-jest-logo-a-czym-logotyp/
za http://en.wikipedia.org/wiki/Logo: "A logo is a graphic mark or emblem commonly used by commercial enterprises, organizations and even individuals to aid and promote instant public recognition. Logos are either purely graphic (symbols/icons) or are composed of the name of the organization (a logotype or wordmark)."

Piotrze, doskonale znam te opracowania. I co z tego? Nie zmienia to faktu, że ze słowotwórczego punktu widzenia to logo mieści się w logotypie, a nie logotyp w logo. A że ktoś to kiedyś zinterpretował w dziwny sposób i tak się przyjęło to inna sprawa.

Ja się tego nie czepiam. W branży reklamowej używa się logo i logotypu w taki a nie inny sposób i tak pozostanie. Nie ma sensu próbować tego zmieniać. Ale językowo jest to niepoprawne i tyle.

Dyskusja jest mniej więcej taka sama, jak pytanie o to, co to jest katalizator. Mechanik samochodowy powie, że to takie coś w samochodzie do oczyszczania spalin, a chemik że to "substancja chemiczna, która dodana do układu obniża energię aktywacji reakcji chemicznej, czego efektem jest wzrost szybkości reakcji chemicznej".*

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Ale warto czasem się przesiąść żeby chociaż na chwilę zmienić perspektywę.

*Wikipedia :)

konto usunięte

Temat: artykuły

Zapraszam na blog http://www.creativerelations.com.pl/blog.html moje przemyślenia nt personal brandingu.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: artykuły

Igor Downar-Zapolski:
Piotrze, doskonale znam te opracowania. I co z tego? Nie zmienia to faktu, że ze słowotwórczego punktu widzenia to logo mieści się w logotypie, a nie logotyp w logo. A że ktoś to kiedyś zinterpretował w dziwny sposób i tak się przyjęło to inna sprawa.
zacznijmy może nie od punktu słowotwórczego z dnia dzisiejszego, a z punktu daty jego powstania i zrobi się dziwnie, bo u początku tegoż słowa leży nie znak a zestaw liter, czcionek odlanych razem :)
Ja się tego nie czepiam. W branży reklamowej używa się logo i logotypu w taki a nie inny sposób i tak pozostanie. Nie ma sensu próbować tego zmieniać. Ale językowo jest to niepoprawne i tyle.
językowo jest to dużo logiczniejsze niż się zdaje.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Ale warto czasem się przesiąść żeby chociaż na chwilę zmienić perspektywę.
nic prostszego, przesiadłeś się ?
Jarek Leśniewski

Jarek Leśniewski projektowanie
graficzne

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: artykuły

O tym jak Nysa konkurs na identyfikację przeprowadziła i co z tego wyszło. w 3 częściach.
cz1 http://www.alw.pl/2016/06/nysa-ukryty-kod/
cz2 http://www.alw.pl/2016/06/nysa-zmiana-regul/
cz3 http://www.alw.pl/2016/06/nysa-system-czy-chaos/

Następna dyskusja:

Płatne artykuły do przedruku




Wyślij zaproszenie do