konto usunięte

Temat: Wpisy do portali internetowych - czy to działa?

Witam wszystkich
Mam pytanie:
Zakładając, że nie posiada się potężnego budżetu reklamowego i nie mogąc sobie pozwolić na bardzo szeroko zakrojone działania związane z e-marketingiem, to czy wpisywanie się do rożnego rodzaju katalogów w stylu "e-noclegi", czy "twojespanie.org" przynosi jakiekolwiek korzyści?
Mam dziwne wrażenie, że często po okresie darmowym następuje dziwny ruch w zapytaniach w momencie podjęcia decyzji o wykupie czasem kosztownego abonamentu.
Czy z Waszych doświadczeń wynika, że są jakieś warte polecenia portale? Jeśli tak to dlaczego?
Jak sprawdzają się w praktyce duże portale typu booking.com?

Grzegorz
Hanna Woźniak

Hanna Woźniak Manager /Specjalista
ds Sprzedaży

Temat: Wpisy do portali internetowych - czy to działa?

Polecam Booking, HRS, NetMedia.
Ania Gasińska

Ania Gasińska Osti-hotele
Senacki****/Kossak**
**

Temat: Wpisy do portali internetowych - czy to działa?

duże portale typu booking, hrs, expedia, netemdia, ptqv i wiele wiele innych nie pobierają opłat za to, że jest się na portalu ale pracują na prowizji od sprzedaży.
Na chwilę obecną nie wyobrażam sobie hotelu, który nie był by obecny i nie sprzedawał się za pomocą systemów internetowych.
Anna Chojnacka

Anna Chojnacka The Art of Leisure

Temat: Wpisy do portali internetowych - czy to działa?

Wrócmy do tych mniejszych katalogów, jest sens? Co polecacie?

Polecam Booking,HRS, pozostałe testuje :)Anna Chojnacka edytował(a) ten post dnia 01.03.10 o godzinie 13:09

Temat: Wpisy do portali internetowych - czy to działa?

Na mniejszych i darmowych portalach reklamują się wszyscy własnie dlatego, że są darmowe. Portale typu noclegi.pl kojarzą się raczej z prywatnymi kwaterami i małymi pensjonatami, i tam bym raczej nie szukała hotelu

Niestety , za dobre portale i za dobrą pozycję w wyszukiwarce trzeba zawsze zapłacić . Wszystko zależy od tego do jakiego Gościa jest adresowana oferta oraz jaki poziom reprezentuje obiekt.
Błażej Kazienko

Błażej Kazienko Girlj.pl - Jeansy
dla kobiet

Temat: Wpisy do portali internetowych - czy to działa?

Grzegorz Sitek:
Witam wszystkich
Mam pytanie:
Zakładając, że nie posiada się potężnego budżetu reklamowego i nie mogąc sobie pozwolić na bardzo szeroko zakrojone działania związane z e-marketingiem, to czy wpisywanie się do rożnego rodzaju katalogów w stylu "e-noclegi", czy "twojespanie.org" przynosi jakiekolwiek korzyści?
Mam dziwne wrażenie, że często po okresie darmowym następuje dziwny ruch w zapytaniach w momencie podjęcia decyzji o wykupie czasem kosztownego abonamentu.
Czy z Waszych doświadczeń wynika, że są jakieś warte polecenia portale? Jeśli tak to dlaczego?
Jak sprawdzają się w praktyce duże portale typu booking.com?

Grzegorz

faktycznie nie da się być wszędzie (jeśli chodzi o płatne serwisy)
gdyby ktoś znał receptę jak skutecznie reklamować obiekt za niewielkie pieniądze byłby już bardzo bogaty/ lub jest

początek to ogromny wydatek na reklamę ale świetna obsługa gościa jest najlepsza reklamą - mówią mi to obiekty od 12 lat

życzę powodzenia
Anna Chojnacka

Anna Chojnacka The Art of Leisure

Temat: Wpisy do portali internetowych - czy to działa?

hotel.info - próbowaliście?

konto usunięte

Temat: Wpisy do portali internetowych - czy to działa?

Moim zdaniem im więcej informacji o naszym obiekcie w internecie tym lepiej.

Z doświadczenia wiem również, że jeżeli już pokazywać się na portalach to na pierwszych stronach. Nie ma sensu płacić 200 zł i być na 65 pozycji , podczas gdy np 350 zł daje nam 5 miejsce.

Jeżeli promujemy mały obiekt i nie stać nas na wynajęcie firmy , która będzie pozycjonować naszą stronę w wyszukiwarkach sami musimy dokonywać wpisów do katalogów tematycznych i nie tylko.

Kto robił ten wie, że jest to bardzo żmudna praca, ale się opłaca :-)

Czasami tylko odpowiedni dobór słów kluczowych na stronie pozwala zaistnieć w wyszukiwarce na dobrym miejscu.

Booking, HRS, Netmedia to portale, które nie pomagają w pozycjonowaniu oferty w Google.

Owszem dzięki nim turysta znajdzie nasz obiekt, ale na na tych portalach nie znajdzie linka kierującego do naszej strony.

konto usunięte

Temat: Wpisy do portali internetowych - czy to działa?

Proponuje maly eksperyment: Google w wybranej wersji jezykowej lub inna lokalna wyszukiwarka + kilka ogolnych slow kluczowych dotyczacych destynacji, a nie bezposrednio produktu. Jesli hotel bedzie przedstawiony na wiekszosci witryn wyswietlonych na pierwszej stronie SERP to jest to juz sukces. Nastepnie mozna podzielic je na kategorie witryn rezerwacyjnych oraz informacyjnych (eholiday czy tripadvisor maja bardzo dobre rankingi i zawsze warto tam byc; w przypadku serwisow rezerwacyjnych warto sprawdzic poziom % oraz ich potencjal w wybranej destynacji, nie zawsze ma sens podpisywanie umow ze wszystkimi).

Dodac mozna jeszcze problem jakosci contentu, w przypadku bardzo duzej ilosci zewnetrznych prezentacji traci sie mozliwosc kontrolowania w jaki sposob produkt jest prezentowany dla goscia; ewentualnie traci sie sporo czasu na aktualizacje tych wszystkich prezentacji ;-)
Marcin Wirkus

Marcin Wirkus Front-End Developer.
HTML, CSS, JS,
Wordpress

Temat: Wpisy do portali internetowych - czy to działa?

Każdy taki wpis powinien oferować link na stronę hotelu. W pozycjonowaniu w wyszukiwarkach każdy link się liczy, im więcej linków tym lepiej dla strony.

Serwisy noclegowe mają to do siebie że też chcą być wysoko w wyszukiwarkach i dbają o wartość swojej strony i link z takiej strony jest ważniejszy niż link ze strony śmiecia budowanego jako zaplecze w pozycjonowaniu.

Śmiem twierdzić że dodanie do kilku dobrych serwisów noclegowych - pomoże w pozycjonowaniu strony hotelu, a i oczywiście będą także dodatkowe zapytania organiczne z tej strony.
Łukasz Pajda

Łukasz Pajda Nie ma rzeczy
niemożliwych.

Temat: Wpisy do portali internetowych - czy to działa?

Oczywiście:D ale trzeba wiedzieć do jakich portali się wpisywać, albo pierw się dodawać wszędzie i z czasem analizować ruch na stronie obiektu. Następnie w kolejnym roku dziękujemy portalom które wygenerowały najmniejszą ilość osób odwiedzających naszą witrynę.

Koszt utrzymania reklamy dla agroturystyki/ pensjonatu, to ok 1500zł rocznie (serwer, domena, portale noclegowe) ale to tez zależy jeszcze w sporej mierze od miejscowości i konkurencji.

Samo pozycjonowanie strony z linków, jest dobre... lecz w PL jest dużo portali noclegowych które są praktycznie nic niewarte... Może 5 generuje ruch warty ceny:)

Pozdrawiam jak coś zapraszam na priv'a
Krzysztof Nowakowski

Krzysztof Nowakowski Akademia eLuxury.pl

Temat: Wpisy do portali internetowych - czy to działa?

Sprzedaż to jedno - ważne jest także budowanie wizerunku i świadomości istnienia marki hotelu w jakimś segmencie (economy, Premium)

Przykład:
Serwis eLuxury.pl pomaga budować wizerunek w segmencie Premium.
To oczywiście długi i nieustający proces. Wydawałoby się, że także bardzo kosztowny.
Jednakże oferta serwisu jest bardzo przystępna - roczny abonament wykracza lekko ponad tysiąc złotych, a prezentacja hoteli jest wyczerpująca i podana w ładnej oprawie.

Także papier firmowy, ręczniki z logo, mydełka - wszystko to służy budowaniu wizerunku i zdaniem wielu managerów jest kluczowe.

Zatem obecność w serwisach transakcyjnych - to KONIECZNOŚĆ !
Budowanie wizerunku - to także sprawa kluczowa.
Łukasz Jaworski

Łukasz Jaworski Manager SEO -
Specjalista ds.
Pozycjonowania

Temat: Wpisy do portali internetowych - czy to działa?

Witam,

Zapraszam na portal http://VipTurystyka.pl - Ekskluzywne noclegi, hotele, apartamenty! Pierwsza strona w Google po hasłach:
1.Turystyka dla vipów
2.Turystyka ekskluzywna
3.Noclegi dla biznesu
4.Rekomendowane Noclegi
5.Promowane Hotele
6.Ekskluzywny nocleg w Zakopanem
7.Ekskluzywny nocleg na Mazurach
Dołącz do grona ekskluzywnych hoteli! Twoja oferta będzie rzeczywiście promowana!

Temat: Wpisy do portali internetowych - czy to działa?

Witam,

Zapraszam do umieszczania ofert i reklam na http://czasatrakcji.pl .

Plusem tego portalu jest fakt, iż możecie Państwo zareklamować swój hotel czy Spa na stronie atrakcji, znajdującej się w Państwa mieście, co znacznie zwiększa rozpoznawalność.

Zachęcam do odwiedzenia http://czasatrakcji.pl i kontaktu : biuro@czasatrakcji.pl

Pozdrawiam!

konto usunięte

Temat: Wpisy do portali internetowych - czy to działa?

samodzielna niskobudżetowa akcja to może trivago.com
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: Wpisy do portali internetowych - czy to działa?

Jest tylko jedno niebezpieczeństwo, jeśli chodzi o takie katalogi.

Mianowicie, kiedyś miałem stronę internetową "Bałtycka Ukraina". Po czym dodałem ją do kilku katalogów. Problem w tym, że katalog oferował możliwość wyłącznie umieszczenia opisu usług i danych kontaktowych, ale nie wolno tam było dać adresu www. Co się okazało? Po wpisaniu w Googlach nazwy mojej strony - "Bałtycka Ukraina", na pierwszych miejscach wyświetlały się właśnie te wpisy z katalogów, a nie moja strona. A więc okazało się, że gość który już wiedział czego szuka i chciał tylko znaleźć adres mojej strony internetowej, znając jej nazwę, trafiał na niewartościowe wpisy w katalogach, a nie na moją stronę.

Dlatego po miesiącu podziękowałem tym portalom za współpracę, bo zamiast mi pomóc w promocji przedsięwzięcia, tylko mu zaszkodziły.
Katarzyna Wicha-Gajek

Katarzyna Wicha-Gajek marketing & event
manager

Temat: Wpisy do portali internetowych - czy to działa?

Witam! ;)
w nawiązaniu do powyższych wypowiedzi, serdecznie zapraszam na stronę http://MeetingPlanner.pl

MeetingPlanner.pl to innowacyjne narzędzie adresowane do przedstawicieli branży spotkań.
Oferuje:
- Dostęp do newsów
- Najszersze na rynku bazy danych obiektów oraz usług konferencyjnych i eventowych
- Unikalne funkcjonalności wspomagające codzienną pracę meeting plannerów
- Dostęp do najlepszych ofert usługodawców rynku spotkań

Każdy z użytkowników, w ramach bezpłatnego podstawowego wpisu ma do dyspozycji:
- dane teleadresowe
- szczegółowy opis obiektu
- opis zaplecza konferencyjnego
- informacje o wyposażeniu i dostępnych atrakcjach
- 3 zdjęcia
- lokalizacja na mapie

MeetingPlanner.pl proponuje również szereg niespotykanych dotąd form promocji Hoteli.
Tworząc nowe standardy, wprowadzając innowacje oraz promując kontakty face to face, wzbudza coraz większe zainteresowanie wśród organizatorów wydarzeń oraz usługodawców.

W przypadku pytań jestem do dyspozycji

Pozdrawiam
Katarzyna Wicha
Katarzyna.Wicha@meetingplanner.pl
Krzysztof Stęplowski

Krzysztof Stęplowski Skuteczny
e-marketing hotelu

Temat: Wpisy do portali internetowych - czy to działa?

Oczywiście, że obecność w serwisach typu "e-noclegi", czy "twojespanie.org" to strata czasu i pieniędzy - szczególnie, jeśli wcześniej nie zadbało się o solidne SEO i SEM własnej strony.

Nie porównywałbym również katalogów "e-noclegi" itp. z systemami rezerwacyjnymi typu Booking.com czy HRS - to zupełnie inny obszar, wymagający innego podejścia biznesowego.

Pani Katarzyno - mam wrażenie, że Pani post może przynieść rezultat przeciwny do zamierzonego. Po co ta nachalna reklama?
Katarzyna Wicha-Gajek

Katarzyna Wicha-Gajek marketing & event
manager

Temat: Wpisy do portali internetowych - czy to działa?

Panie Krzysztofie, moim celem nie była reklama strony.. a już na pewno nie jej "nachalna" forma.
Jeżeli odczytał to Pan w taki sposób, to bardzo mi przykro i przepraszam.

Moja wypowiedź (zaproszenie) miała charakter czysto informacyjny, ponieważ nie każdy słyszał o MeetingPlanner.pl i nie każdy wie, iż wpis dotyczący danego obiektu istnieje na naszej stronie i bezpłatnie ma możliwość zarządzać tym wpisem.. lub założyć nowy.

Nie odpowiadam za reklamę MP .. tego typu akcje informacyjne prowadzone są na prośbę hotelarzy, których interesują takie strony i możliwości. W związku z czym, rezultat jest bardzo pozytywny :)

Nie mniej jednak dziękuję za sugestie. Będę mieć ją na uwadze formułując kolejne zaproszenia na stronę MP.Katarzyna Wicha edytował(a) ten post dnia 01.01.11 o godzinie 22:43
Krzysztof Stęplowski

Krzysztof Stęplowski Skuteczny
e-marketing hotelu

Temat: Wpisy do portali internetowych - czy to działa?

Witam

Ok, w takim razie nie ma tematu! :-)



Wyślij zaproszenie do