Temat: Marketing hotelowy w dobie kryzysu.
Witam Cię Doroto:)
Niestety nie mogę się zgodzić z treścią twojej wypowiedzi.
Dorota Krzyk:
Witam:)
w dobie kryzysu każda firma, w tym Hotel, tnie koszty...na marketingu:) Dla Hoteli w takiej sytuacji najwazniejsza jest ekspansja sprzedaży a nie promocji.
Jak bowiem można mówić o ekspansji jednocześnie tnąc koszty promocji czyli reklamy. Te dwa stwierdzenia są sobie przeciwstawne.
tniemy koszty = przestajemy się rozwijać = robimy krok do tyłu
inwestujemy w promocje i reklamę = rozwijamy się/rozwijamy sprzedaż = wyprzedzamy konkurencje i niestraszny nam kryzys:)
Zauważyłem jeszcze inną ciekawą prawidłowość wśród polskich hoteli ale i również firm z innych branży, np:
mamy Hotel XXX i czasy koniunktury, zmieniamy aranżacje wnętrz co rok, wymieniamy meble żeby je za rok niezniszczone wyrzucić i kupić nowe, pakujemy kolosalne pieniądze w rzeczy które nie zawsze są potrzebne tylko dlatego żeby wydać nadwyżkę budżetową. Oczywiście o promocji i reklamie zapominamy - bo po co, przecież jest dobrze:)
przychodzi kryzys i mamy ten sam Hotel XXX, i oczywiście ograniczamy koszty, myślę że cięcia są nie tylko w marketingu o ile on w ogóle istnieje w danym hotelu, ciecia są na pracownikach (brak premii, rotacja pracowników, zwolnienia pracowników na których wcześniej wyszkolenie wydało się ogromne pieniądze), ciecia w wydatkach administracyjnych itd. Wszystko to ma wpływ na jakość obsługi klienta a co za tym idzie traci Hotel. Oczywiście na promocje i reklamę nie ma, bo jest źle.
Tutaj raczej istotne są
systemy rezerwacji online i EWENTUALNIE reklama właśnie na tych portalach. Własna strona jest ładną wizytówką, ale myślę że niewielkie ma znaczenie w procesie zwiększania sprzedaży.
To oczywiście tylko moje skromne zdanie;)
Tak tu się zgadzam, rezerwacje online i reklama na takich portalach jak najbardziej zdaje egzamin.
Jednak jeżeli strona WWW hotelu ma małe znaczenie w procesie zwiększenia sprzedaży, to proponuje ją wyłączyć na jakiś okres. Sprzedaż na pewno się poprawi:)
Ale tak na poważnie, żyjemy w czasach w których hotel czy inna szanująca się firma nie może istnieć bez strony WWW. Owszem zaraz pewnie ktoś powie, że tak jest, że teraz już prawie wszystkie hotele maja strony WWW.
Tak ale czy strony WWW polskich hoteli są według was na odpowiednim poziomie?
Czy właściciele hoteli dbają o strony WWW tak jak o wystrój wnętrza hotelu, wyposażenie, zaopatrzenie?
Czy strony WWW polskich hoteli należą do wiarygodnych?
Łukasz Gwara edytował(a) ten post dnia 29.07.09 o godzinie 15:09