Łukasz Gwara

Łukasz Gwara www.dih.pl -
właściciel

Temat: Marketing hotelowy w dobie kryzysu.

Witam,

Wprawdzie z branżą hotelowa nie mam póki co nic wspólnego (oprócz kilku noclegów tu i tam oraz paru pomysłów:)), więc mam do was wszystkich marketingowców-hotelarzy takie pytania:

Czy w chwili kiedy kryzys puka do drzwi wszystkich hoteli, marketing internetowy może stać się ich tak zwaną deską ratunku?

Jak myślicie, co jest pierwszym kontaktem klienta z hotelem? Strona WWW?

Czy strony WWW polskich hoteli są według was na odpowiednim poziomie i czy są w nich zawarte informacje, których szuka klient?Jak ocenicie ich użyteczność ?

Co myślicie na temat Stron Wirtualnych, które to w międzynarodowym hotelarstwie robią furrore a u nas kuleją?


Zapraszam do dyskusji
Dorota Krzyk-Kidybińska

Dorota Krzyk-Kidybińska pasjonat hotelarstwa

Temat: Marketing hotelowy w dobie kryzysu.

Witam:)
w dobie kryzysu każda firma, w tym Hotel, tnie koszty...na marketingu:) Dla Hoteli w takiej sytuacji najwazniejsza jest ekspansja sprzedaży a nie promocji.Tutaj raczej istotne są systemy rezerwacji online i EWENTUALNIE reklama właśnie na tych portalach. Własna strona jest ładną wizytówką, ale myślę że niewielkie ma znaczenie w procesie zwiększania sprzedaży.
To oczywiście tylko moje skromne zdanie;)
Marek P.

Marek P. Albergolog,
Współpracownik Domu
Gospodarki Niemiecko
- Po...

Temat: Marketing hotelowy w dobie kryzysu.

Witajcie!
Nie będę się powtarzał, ale zachęcam do zapoznania się z moimi wcześniejszymi wypowiedziami z tego zakresu tematycznego. Uważam,że jest to tematyka niezwykle ważna i bardzo aktualna. Co do stron wirtualnych to ten kto czytał moje wypowiedzi wie o co chodzi. Takie strony mają ogromną przyszłość w marketingu hotelarskim. Szkoda, że w naszym kraju są rzadkością.
Łukasz Gwara

Łukasz Gwara www.dih.pl -
właściciel

Temat: Marketing hotelowy w dobie kryzysu.

Witam Cię Doroto:)

Niestety nie mogę się zgodzić z treścią twojej wypowiedzi.
Dorota Krzyk:
Witam:)
w dobie kryzysu każda firma, w tym Hotel, tnie koszty...na marketingu:) Dla Hoteli w takiej sytuacji najwazniejsza jest ekspansja sprzedaży a nie promocji.

Jak bowiem można mówić o ekspansji jednocześnie tnąc koszty promocji czyli reklamy. Te dwa stwierdzenia są sobie przeciwstawne.

tniemy koszty = przestajemy się rozwijać = robimy krok do tyłu

inwestujemy w promocje i reklamę = rozwijamy się/rozwijamy sprzedaż = wyprzedzamy konkurencje i niestraszny nam kryzys:)

Zauważyłem jeszcze inną ciekawą prawidłowość wśród polskich hoteli ale i również firm z innych branży, np:

mamy Hotel XXX i czasy koniunktury, zmieniamy aranżacje wnętrz co rok, wymieniamy meble żeby je za rok niezniszczone wyrzucić i kupić nowe, pakujemy kolosalne pieniądze w rzeczy które nie zawsze są potrzebne tylko dlatego żeby wydać nadwyżkę budżetową. Oczywiście o promocji i reklamie zapominamy - bo po co, przecież jest dobrze:)

przychodzi kryzys i mamy ten sam Hotel XXX, i oczywiście ograniczamy koszty, myślę że cięcia są nie tylko w marketingu o ile on w ogóle istnieje w danym hotelu, ciecia są na pracownikach (brak premii, rotacja pracowników, zwolnienia pracowników na których wcześniej wyszkolenie wydało się ogromne pieniądze), ciecia w wydatkach administracyjnych itd. Wszystko to ma wpływ na jakość obsługi klienta a co za tym idzie traci Hotel. Oczywiście na promocje i reklamę nie ma, bo jest źle.

Tutaj raczej istotne są
systemy rezerwacji online i EWENTUALNIE reklama właśnie na tych portalach. Własna strona jest ładną wizytówką, ale myślę że niewielkie ma znaczenie w procesie zwiększania sprzedaży.
To oczywiście tylko moje skromne zdanie;)

Tak tu się zgadzam, rezerwacje online i reklama na takich portalach jak najbardziej zdaje egzamin.

Jednak jeżeli strona WWW hotelu ma małe znaczenie w procesie zwiększenia sprzedaży, to proponuje ją wyłączyć na jakiś okres. Sprzedaż na pewno się poprawi:)

Ale tak na poważnie, żyjemy w czasach w których hotel czy inna szanująca się firma nie może istnieć bez strony WWW. Owszem zaraz pewnie ktoś powie, że tak jest, że teraz już prawie wszystkie hotele maja strony WWW.

Tak ale czy strony WWW polskich hoteli są według was na odpowiednim poziomie?

Czy właściciele hoteli dbają o strony WWW tak jak o wystrój wnętrza hotelu, wyposażenie, zaopatrzenie?

Czy strony WWW polskich hoteli należą do wiarygodnych?Łukasz Gwara edytował(a) ten post dnia 29.07.09 o godzinie 15:09
Andrzej Dzirba

Andrzej Dzirba pracuję dla siebie
:)

Temat: Marketing hotelowy w dobie kryzysu.

witam,

nie sądzę żeby postawienie zagadnienia w sposób następujący: ALBO promocja ALBO sprzedaż, było słuszne. Jedno nie wyklucza drugiego. A do tego sprzedaż poprzez portale to tylko jeden kanał sieciowej dystrybucji. Taniej i łatwiej jest z poziomu własnej strony. Akurat pracuję z rozwiązaniem, które służy jednocześnie promocji i sprzedaży - mówię o booking enginie. Integracja z ofertą hotelową na stronie zapewnia, iż prezentuje się ofertę w sposób czytelny, ciekawy, interaktywny a dodatkowo można sprawdzić dostępność i zarezerwować i zapłacić. Wtedy opłaca się inwestować w promocję swojej strony - a złotówka przynosi więcej złotówek. Wydaje mi się że tak na prawdę nie powinno się ciąć kosztów, ale ciąć niepotrzebne koszty, oraz przenosić nakłady w odpowiednie regiony. Taka banalna prawda. I wtedy własna strona staje się narzędziem marketingu, i jej stworzenie to inwestycja a nie koszt.

Więcej informacji na priv - jeśli ktoś ma dodatkowe pytania.
Dorota Krzyk-Kidybińska

Dorota Krzyk-Kidybińska pasjonat hotelarstwa

Temat: Marketing hotelowy w dobie kryzysu.

Łukasz Gwara:

tniemy koszty = przestajemy się rozwijać = robimy krok do tyłu

inwestujemy w promocje i reklamę = rozwijamy się/rozwijamy sprzedaż = wyprzedzamy konkurencje i niestraszny nam kryzys:)

Może się trochę wytłumaczę.Oczywiście, jako marketingowiec z wykształcenia zgadzam się z w/w tezami, jednak ja napisałam, jak to wygląda w praktyce. Idealnie byłoby żeby na wszystko były pieniądze, zwłaszcza na piękną promocję-jestem jak najbardziej za:) Ale realia są brutalnie inne.

Jeżeli chodzi o integrację systemu sprzedaży ze stroną www,to myślę, że jest to bardzo istotny czynnik obecnie,który my oczywiście także zastosowaliśmy. Aczkolwiek, ja to rozwiązanie "podpinam" właśnie pod rozwój działań sprzedażowych, a nie promocyjnych, poniewaz taki portal ma być przede wszystkim funkcjonalny,a dopiero potem atrakcyjny wizualnie, naładowany zdjęciami, filmikami i wirtualnymi podrózami:)
Łukasz Gwara

Łukasz Gwara www.dih.pl -
właściciel

Temat: Marketing hotelowy w dobie kryzysu.

I wtedy własna strona staje się narzędziem
marketingu, i jej stworzenie to inwestycja a nie koszt.

Święte słowa:)

Tak właśnie prezentuje się prostolinijne myślenie hotelarza i nie tylko.

Strona www dla hotelu to nic innego jak koszt - oczywiście ogromnie przesadzony koszt!, i niestety jeszcze w większości opinii niepotrzebny koszt!.

Zapominamy zupełnie o tym, że strona www jest nasza wizytówką w sieci. Idąc na spotkanie biznesowe z ważnym klientem ubieramy się elegancko. W wystrój hoteli, w wyposażenie i kupę niezbędnych gadżetów pakuje się kolosalne pieniądze.

A w wizytówkę w sieci się nie inwestuje - bo po co:) - PROFESJONALNE WWW HOTELU TO ZBĘDNY KOSZT:)

A "ZŁOTE KLAMKI" W POKOJACH HOTELOWYCH TO INWESTYCJA:)
Andrzej Dzirba

Andrzej Dzirba pracuję dla siebie
:)

Temat: Marketing hotelowy w dobie kryzysu.

witam ponownie,

integracja systemu booking engine ze stroną to wzbogacenie zarówno jej strony sprzedażowej, jak i promocyjnej. Nowoczesne narzędzie pięknie pokazuje ofertę, dostępność, cenę, oferty specjalne - i to jest aspekt promocyjny. Dodając do strony elementy takie jak oferty specjalne/pakiety pobytowe, polepszamy prezentację oferty. Możemy ją jednocześnie sprzedawać - i to jest drugi koniec tej samej kwestii. Tu jest sedno mojego argumentu - nie musimy wybierać pomiędzy nakładami na marketing albo sprzedaż, jednym narzędziem wspomagamy oba wymiary. Proste. I to idzie w kierunku innych rzeczy, o których pisałem - nie musimy ciąć kosztów, musimy dobrze inwestować. Te same pieniądze, a można je wydać na przysłowiowe "złote klamki", albo na sensowną, skuteczną, niekosztowną, a zyskowną promocję.

pozdrawiam

a.
Dominik Chrzanowski

Dominik Chrzanowski Hotelarz, Manager,
Audytor, Specjalista
w zakresie e-Mark...

Temat: Marketing hotelowy w dobie kryzysu.

Witam wszystkich!
Zajmuję się codziennie e-marketingiem dla 8 hoteli. Ciężko jest przekonać managerów, że ciągłe inwestowanie w stronę to najlepsze rozwiązanie, a jeżeli jeszcze robi się to z głową to można mieć bardzo fajną sprzedaż. Ale do czego zmierzam...

Czy zastanawiacie się jak do was hotelarzy trafiają np. goście z zagranicy? Moje badania w 2 hotelach w zeszłym roku - Ara i Rigga dla sprostowania:
30% - systemy rezerwacji
25% - z ulicy
10% - polecenia
35% - SEM
Ale czy strona www z kilkoma wersjami językowymi zdaje egzamin? NIE! Dlaczego? Jest coś takiego z tym algorytmem google że lepiej widzi stronę w danej wersji językowej jeżeli jest na osobnej domenie, np Bayjonn Hotel:
http://bayjonnhotel.pl -> wersja polska
http://bayjonnhotel.com -> wersja angielska
http://bayjonnhotel.de -> wersja niemiecka
Przetestowane. 100% potwierdzone. Dane rok do roku. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź jest pokrętna i trochę zabawna (przy najmniej dla mnie). Otóż wielki G dla danej wersji google (np. *.de) w pierwszej kolejności wczytuje strony w obrębie danej domeny. Dlatego hotel z dobrze zoptymalizowaną stroną ma o wiele większe szanse na ściągnięcie gościa i finalną sprzedaż niż np. system booking.com, który zazwyczaj jest na linkach sponsorowanych, a w efekcie daje im o 27% mniejszą skuteczność kliknięć.

Czy ktoś z was też zwrócił na to uwagę?Dominik C. edytował(a) ten post dnia 05.08.09 o godzinie 21:22

Temat: Marketing hotelowy w dobie kryzysu.

Zainteresowanych tematem marketingu hotelowego polecam ciekawy artykuł: http://www.horecatex.pl/goscie-hotelowi-z-generacji-y-... :-) Na pewno okaże się wielu osobom pomocny.

konto usunięte

Temat: Marketing hotelowy w dobie kryzysu.

10 sposobów na to, by Klienci chętniej odwiedzali Twój hotel http://www.horecatex.pl/10-sposobow-na-to-by-klienci-c...

Następna dyskusja:

Szkolenie w 6 polskich mias...




Wyślij zaproszenie do