konto usunięte

Temat: Co polska branża interaktywna może zaoferować marketerom?

Ostatnio pojawiło się sporo dyskusji na temat nowych trendów w marketingu internetowym. Wiele mówi się o Facebooku i jego możliwościach marketingowych, rośnie potencjał marketingu afiliacyjnego, zwiększa się liczba firm oferujących usługi marketingowe online. Można powiedzieć, że branża interaktywna jest "fajna, cool i na czasie". Czy to jednak wystarczy, żeby zainteresować nią marketerów? Co powinno ulec zmianie, aby polscy marketerzy chętniej i częściej sięgali po Internet w swoich działaniach?

Zapraszam do dyskusji. Wnioski z niej myślę, że przydadzą się wszystkim.
Zbigniew Łabęcki

Zbigniew Łabęcki Sales Development
Representative |
NinjaOne

Temat: Co polska branża interaktywna może zaoferować marketerom?

W mojej opinii przede wszystkim większa świadomość Polaków (klientów jak i samych marketerów). Pamiętajmy, że niestety w naszym kraju usługi oferowane "online" są jeszcze traktowane troszkę po macoszemu, a metody marketingowe promowane przez tzw. "old school" są ciągle na Topie.

Mało jeszcze jest firm zajmujących się marketingiem czy sprzedażą które dostrzegają jak ogromnym rynkiem jest internet i jak ogromne możliwości oferuje.

Ciągle pokutuje pogląd o tym, że nie da się czegoś zrobić jeżeli nie zadzwoni się do Klienta czy się z nim nie spotka twarzą w twarz.

Co prawda trend się powoli zmienia, lecz bardziej chyba ze względu na coraz większe użytkowanie sieci przez osoby młode niż dopuszczenie do świadomości przez "zatwardziałych" specy od marketingu, że internet jest przyszłością każdego biznesu. A brak obecności i/lub sprzedaży na tym rynku to jak zostawianie pieniędzy na stole...

Wiele razy spotkałem się z opinią, że lepiej jest wydać pieniądze na ulotki/foldery itp. niż na dobrą promocję przez internet... Niestety w wielu wypadkach nawet przedstawienie konkretnych danych liczbowych nie przynosiło efektu. I nie udawało się wytłumaczyć, że promocja i sprzedaż właśnie przez net jest relatywnie tańsza i bardziej skuteczna.

Sądzę, że w Polsce jeszcze musi sporo wody w Wiśle upłynąć nim społeczeństwo, a wraz z nim marketerzy dojrzeją do czasów Internetu...Zbyszek Łabęcki edytował(a) ten post dnia 21.01.10 o godzinie 14:03
Sebastian Struś

Sebastian Struś narzędzia IT dla
sprzedaży

Temat: Co polska branża interaktywna może zaoferować marketerom?

No właśnie "zwiększa się liczba firm oferujących usługi marketingowe online"...co często oznacza, że pod hasłami "Innowacyjność i Kreatywność" kryją się słabe pomysły...A dodatkowo to oczywiście za wielką kase - bez brania również na siebie odpowiedzialności za końcowy wynik...
Zbigniew Łabęcki

Zbigniew Łabęcki Sales Development
Representative |
NinjaOne

Temat: Co polska branża interaktywna może zaoferować marketerom?

To już niestety naczelna cecha "business mena" w Polsce. Słabe pomysły, brak przemyślenia kampanii czy samego produktu i oczywiście podejście pt. "nachapać się i spierd...", a nie budowanie stałych i konkretnych relacji...

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Co polska branża interaktywna może zaoferować marketerom?

Może więc warto inwestować w długofalową współpracę z konkretnymi agencjami interaktywnymi? Zapraszając 32 firmy do jednego przetargu, są duże szanse na to, że nie uda się wybrać tej właściwej.



Wyślij zaproszenie do