konto usunięte

Temat: System dla firmy faktoringowej.

Witam wszystkich.

Firma w której pracuję przygotowuje sie do wdrożenie systemu informatycznego do obsługi klientów i "bezpapierowej" wymiany dokumentów (np. faktur).

Interesują mnie wasze sugestje jako specjalistów odnośnie wstępnych wytycznych przy projektowaniu takiego systemu (ma się zając tym wybrana już firma informatyczna).

Założenia takiego systemu:

- prowadzenie bazy klientów (kontakty z nowymi klientami, raporty ze spotkań z klientami, prowadzenie kont klientów, monitorowanie procesu od pierwszego kontaktu, poprzez podpisanie umowy aż do jej rozwiązania).

- wymiana dokumentacji klienta -> firma (szyfrowane, wykorzystanie wygenerowanego podpisu elektronicznego - niekwalifikowanego lub haseł dostępowych do aplikacji wymiany dokumentów

- kontrolowanie procesu sprzedaży i działań handlowców

- aplikacja dająca możliwość przełożenia kilkunastu parametrów umowy dotyczącej współpracy z klientem które są negocjowane podczas rozmów handlowych i które mają być zaakceptowane bądz nie przez dział decyzyjny w firmie.

- controling


Jakie są wsze doświadczenia, na co należy zwrócić szczególną uwagę?
Konrad W.

Konrad W. Starszy Analityk PKO
BP

Temat: System dla firmy faktoringowej.

mysle ze troce tego bedzie i kazdy cos doda.

na poaczatek:

- ile os. bedzie bawic sie aplikacja - trzeba okreslic jaka ma byc wydajnosc ( np czas w jakim system bedzie udostepnil dany dokumet, przedstawial raport,

- druga sprawa, punkty kontrolne w systemi - np. klient ma juz umowe co ma sie stac w systemie, klient podpisal umowe - co sie zmienia na koncie klienta. System musi wiedzec kiedy co ma robic.

- widze tez ze jest mowa o procesach. Jest jedno podejscie do tego tematu.
Zapewia sie w systemie tzz glowny przebieg scenariusza - sciazka gdzie wszystko jest OK a pozniej omawia sie proces pod kontem punktow krytycznych - np w procesie mamy: handlowiec umawia sie z klientem - jak bedzie wszystko ok to system zaklapie spotkania poda parametry klienta przygotuje oferte itp - ale moze byc tak ze: handlowiec nie ma uprawnien do systemu, dane klienta sa bledne, system nie moze przedstawic oferty klietowi itp

Musisz przewidec kazda droge.

Jesli Ty bedziesz odpowiedzialny na czesc analityczna a nie posiadasz wiekszej wiedzy w tym temacie to polecm Ci ksiazke pt. Jak pisać efektywne przypadki użycia - Alistair Cockburn
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: System dla firmy faktoringowej.

Na podstawie dostarczonych danych, Twoje oczekiwania pod względem
obsługi klienta spełni z definicji każdy w miarę elastyczny system CRM.
W obszarze wymiany dokumentów polecałbym rozejrzeć się za osobnym systemem, który będzie zintegrowany z CRM - obecnie nie znam żadnego systemu CRM, który miałby przyzwoicie zrobione zarządzanie dokumentami. Moim zdaniem na tej części rozwiązania trzeba skupić większą uwagę, bo bez niego nie ma sensu wdrażać otoczki CRM.

Uwaga, postawię fundamentalne pytanie:
Co Twoja firma robi dla pieniędzy?

Opowiedz nam więcej o swojej firmie, to będziemy mogli udzielić konkretniejszych odpowiedzi. Co by mnie najbardziej zainteresowało na obecną chwilę, to jaki jest obrót tych dokumentów, oraz jak dużą część czasu zajmuje użytkownikom ich obsługa.

Później wszystkie brudne konkrety - jaka jest struktura Twojej firmy, jakie są zasady współpracy między działami, jakie są główne procesy. Dalej - jak bardzo szczegółowe informacje potrzebujesz zbierać w kolejnych etapach tych procesach.

Poza tym wytyczne powinniśmy dostać od Ciebie, chyba że przychodzisz do nas z nastawieniem: "nie wiem po co, ale potrzebuję CRM, bo koledzy powiedzieli, że fajny jest. a do tego, prezes kupił mercedesa w zeszłym roku, więc mamy duży budżet" ;-)
Rafał P.

Rafał P. Kierownik ds.
rozwoju produktów /
Pion Szkoleń /
Asseco D...

Temat: System dla firmy faktoringowej.

Zgadzam się z Maciejem co do tego, że CRMy na rynku nie mają porządnego zarządzania obiegiem dokumentów - w tym jest zapewne tzw. "palec Boży"....ale ja nie o tym....

moim zdaniem Wasza firma musi na dzień dobry brać w takim układzie pod uwagę wdrożenie CRMa i systemu do zarządzania obiegiem dokumentów i zintegrowanie tego....najlepiej skorzystać z gotowych systemów niż kupić CRMa i dewelopować do tego system zarządzania dokumentami

mi się na dzień dobry nasuwa rozwiązanie Microsoft Dynamics CRM + Microsoft SharePoint Server 2007

ale to tylko luźny pomysł....
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: System dla firmy faktoringowej.

Trochę się tym bawiłem, co prawda ze starszym SharePointem, ale zgadzam się, MS CRM i SharePoint to całkiem zgrabne połączenie. Na około 50 stanowisk bym kupił bez zastanawiania się.

Rafale, a jak ze skalowalnością MS CRM? Tak pomiędzy 150-250 użytkowników?
Poza tym, czy nie mieliście "magicznych" problemów z wydajnością, że CRM przysypiał na jakiś czas?
Rafał P.

Rafał P. Kierownik ds.
rozwoju produktów /
Pion Szkoleń /
Asseco D...

Temat: System dla firmy faktoringowej.

doświadczeń odnośnie 150-200 użytkowników nie mam, ale Microsoft chwali się wdrożeniami na kilka tysięcy użytkowników, więc chyba to rozwiązanie się sprawdza...a z zamulaniem doświadczenia mieliśmy ale to raczej kwestia sprzętowa była.....

dodatkową zaletą integracji MS CRM + MOSS 2007 są WebParts....dzięki nim użytkownik w MOSS może przeglądać dane z CRM i wszystko jest to zgrabne do zaprojektowania, nie trzeba do tego wielkich umiejętności deweloperskich

trochę informacji na temat integracji tych systemów:
http://ayazahmad.wordpress.com/2007/05/08/ms-crm-and-s...

http://sharepointsix.blogspot.com/search/label/Microso...

....i jeszcze jedno....Microsoft po latach używania Siebel'a wdrożył już w Redmond swoje rozwiązanie CRMowe....to też o czymś świadczy :)Rafał Perwejnis edytował(a) ten post dnia 04.07.07 o godzinie 13:21

Temat: System dla firmy faktoringowej.

Zgadzam się z Rafałem i Maciejem, sam pracuje na MS CRM i SharePoint i przyznać musze że jest to rozwiązanie naprawdę godne polecenia.

Co do skalowalności to jedyna granicą jest liczba użytkowników jeśli jest ich poniżej 70 to MS CRM w wersji SBS jeśli powyżej to Professional.

Możliwości dostosowań systemu Microsoftu są ogromne, więc pokusiłbym się o rozbudowę go o moduł szyfrujący dokumenty.

Dodatkowym atutem MS CRM jest to, że łatwo go zintegrować z systemem klasy ERP (Microsoft Dynamic AX lub Nav). Więc jeśli traktujemy wdrożenie CRM jako konieczną inwestycje na pewnym poziomie rozwoju przedsiębiorstwa, to następnym etapem może być zintegrowane narzędzie do zarządzania zasobami.
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: System dla firmy faktoringowej.

Rafale, strasznie jesteś pewny swojej racji :P

pozwól, że podkreślę "podejrzany" moim zdaniem fragment..

"ale Microsoft chwali się wdrożeniami na kilka tysięcy użytkowników"

bardziej bym w to uwierzył, gdyby to stwierdzenie pochodziło od kogokolwiek innego niż od producenta...

"....i jeszcze jedno....Microsoft po latach używania Siebel'a wdrożył już w Redmond swoje rozwiązanie CRMowe....to też o czymś świadczy :)"
dla mnie ta informacja znaczy, że MS ufa swojemu produktowi na tyle, żeby spróbować go wdrożyć. Słyszałem nieoficjalnie od osób z MS, że to bardzo ciężkie wdrożenie, niezależnie jak bardzo MS by się nie chwalił oficjalnie.

Tomku:
Możliwości dostosowań są duże, jednak trzeba też wspomnieć o upierdliwych ograniczeniach...
Łatwość integracji również nie wyróżnia jakoś specjalnie MS CRM na tle innych. Integracja jest dobrze zrobiona, nie tylko z AX lub NAV :P )

Musiałem na ye dwie rzeczy zwrócić uwagę, bo inaczej wyszłoby, że CRM nie posiada żadnych wad. :P
Owszem, posiada i to dość uciążliwe.
Może niech teraz specjaliści się wykażą ;-)
Wojciech Kroczak

Wojciech Kroczak DYSANT Software Sp.
z o.o.

Temat: System dla firmy faktoringowej.

Systemy CRMowe, zarządzanie zadaniami, dokumentacją i obiegiem dokumentów to chleb powszedni i źródła powstania platformy Lotus Notes/Domino
Łukasz Drożdż

Łukasz Drożdż Programista
aplikacji
internetowych,
administrator baz
da...

Temat: System dla firmy faktoringowej.

Od pewnego czasu mam możliwość pracować z ludźmi supportującymi dość duże systemy oparte o lotus notes (sam na szczęście mam inną działkę) - nie pamiętam pozytywnych opinii... choć może po prostu zapomniałem pod natłokiem tych negatywnych.

Zresztą starczy zajrzeć na forum Lotus/Domino na GL aby znaleźć podobne wrażenia... choć jazda bez trzymanki czasami podobno murowana ;)
Wojciech K.:
Systemy CRMowe, zarządzanie zadaniami, dokumentacją i obiegiem dokumentów to chleb powszedni i źródła powstania platformy Lotus Notes/Domino
Wojciech Kroczak

Wojciech Kroczak DYSANT Software Sp.
z o.o.

Temat: System dla firmy faktoringowej.

Łukasz D.:
Od pewnego czasu mam możliwość pracować z ludźmi supportującymi dość duże systemy oparte o lotus notes (sam na szczęście mam inną działkę) - nie pamiętam pozytywnych opinii... choć może po prostu zapomniałem pod natłokiem tych negatywnych.

Zresztą starczy zajrzeć na forum Lotus/Domino na GL aby znaleźć podobne wrażenia... choć jazda bez trzymanki czasami podobno murowana ;)
Wojciech K.:
Systemy CRMowe, zarządzanie zadaniami, dokumentacją i obiegiem dokumentów to chleb powszedni i źródła powstania platformy Lotus Notes/Domino

Dość pochopna opinia jak na system, który codziennie rano odpala jakieś 120 mln ludzi na świecie.

Jednak o LN/D trzeba powiedzieć jedno - to co jest jego największą zaletą (plastyczność, łatwość rozbudowy, wieloplatformowość) jest jednocześnie jego największym przekleństwem. Wiele osób zapomina, że do zastosować biznesowych należy podchodzić profesjonalnie, co w języku programisty winno oznaczać "ze stosowną dbałością o architekturę całego systemu baz danych". Stąd narzekania - to że coś można zrobić szybko i łatwo nie oznacza, że można to zrobić niedbale.

Moim zdaniem (ale to oczywiście opinia fanatyka) LN/D to najlepsze środowisko do budowania dedykowanych systemów CRM.Wojciech Kroczak edytował(a) ten post dnia 05.07.07 o godzinie 23:07
Łukasz Drożdż

Łukasz Drożdż Programista
aplikacji
internetowych,
administrator baz
da...

Temat: System dla firmy faktoringowej.

Wojciech K.:
Dość pochopna opinia jak na system, który codziennie rano odpala jakieś 120 mln ludzi na świecie.

System Windows także - a nie znaczy to wg. mnie bezpośrednio o możliwościach systemu - ale podam może przykład mniej kontrowersyjny :) jakkolwiek powiązany i bardziej pasujący do mojego doświadczenia a nie tylko przekonań:

Internet Explorer - gdyby udział na rynku miał być wykładnią to jest to najbardziej zaawansowana, rozszerzalna, bezpieczna oraz łatwo konfigurowalna przeglądarka na świecie... czy tak jest w istocie wszyscy wiemy ;)

Wracając jednak do dyskusji:
Nie napisałem że Lotus Notes do niczego się nie nadaje. Zgodnie z tym co napisałes posiada cechy pozwalające mu być wielkim programem... niestety z tego co widziałem posiada też porównywalny zestaw cech utrudniających lub też uniemożliwiających wielu programistom (być może tylko kwestia wymaganej wiedzy do sensownego wykorzystywania systemu) sprawne nim zarządzanie.

Z przykładów niezrozumiałego zachowania Lotusa widzianych na własne oczy: po zapisaniu nowego kodu w Domino Designerze, odświeżeniu dokumentu oraz ponownym otworzeniu w Domino Designerze wszystkie zmiany zniknęły i zostały zastąpione przez starą wersję kodu (nie była to kwestia repliki ani nic podobnego). Problem pojawia się raz na jakiś czas. Widziałem także okna komunikatów informujace o tym że z powodu braku pamięci nie można utworzyć okna komunikatu, które poprzez kliknięcie 'ok' generowały kolejne instancje... a to tylko początek listy :)

Podsumowując - Lotus może być dobrym narzędziem - ale wielu jego wpadek, jak na dzisiejsze czasy, nie da się racjonalnie wytłumaczyć.

PS: "ze stosowną dbałością o architekturę całego systemu baz danych" - popraw mnie proszę jeśli się mylę :), ale o ile się orientuję Lotus pozwala tylko na relacje typu Parent-Child, przez co często wymusza zapisywanie w swoich dokumentach znacznie większej ilości informacji dotyczących powiązań, niż jest to potrzebne przy wykorzystaniu dowolnej relacyjnej bazy danych.
Wojciech K.:
Łukasz D.:
Od pewnego czasu mam możliwość pracować z ludźmi supportującymi dość duże systemy oparte o lotus notes (sam na szczęście mam inną działkę) - nie pamiętam pozytywnych opinii... choć może po prostu zapomniałem pod natłokiem tych negatywnych.

Zresztą starczy zajrzeć na forum Lotus/Domino na GL aby znaleźć podobne wrażenia... choć jazda bez trzymanki czasami podobno murowana ;)
Wojciech K.:
Systemy CRMowe, zarządzanie zadaniami, dokumentacją i obiegiem dokumentów to chleb powszedni i źródła powstania platformy Lotus Notes/Domino

Dość pochopna opinia jak na system, który codziennie rano odpala jakieś 120 mln ludzi na świecie.

Jednak o LN/D trzeba powiedzieć jedno - to co jest jego największą zaletą (plastyczność, łatwość rozbudowy, wieloplatformowość) jest jednocześnie jego największym przekleństwem. Wiele osób zapomina, że do zastosować biznesowych należy podchodzić profesjonalnie, co w języku programisty winno oznaczać "ze stosowną dbałością o architekturę całego systemu baz danych". Stąd narzekania - to że coś można zrobić szybko i łatwo nie oznacza, że można to zrobić niedbale.

Moim zdaniem (ale to oczywiście opinia fanatyka) LN/D to najlepsze środowisko do budowania dedykowanych systemów CRM.
Łukasz Drożdż edytował(a) ten post dnia 06.07.07 o godzinie 00:01
Rafał P.

Rafał P. Kierownik ds.
rozwoju produktów /
Pion Szkoleń /
Asseco D...

Temat: System dla firmy faktoringowej.

odpowiadam:

Tomek: "Co do skalowalności to jedyna granicą jest liczba użytkowników jeśli jest ich poniżej 70 to MS CRM w wersji SBS jeśli powyżej to Professional."

dodam tylko, że temat SBS jest powiązany z syst. oper. Windows - ale czy granica nie wynosi przypadkiem 75 licencji?

Maciej:
""ale Microsoft chwali się wdrożeniami na kilka tysięcy użytkowników"

bardziej bym w to uwierzył, gdyby to stwierdzenie pochodziło od kogokolwiek innego niż od producenta..."

no nie myślisz chyba, że ja w to tak bezgranicznie wierze :) - poza tym, kto z konkurencji by coś takiego powiedział? :)

słów "chwali się" użyłem niejako przekornie...faktem jest, że już wersje MS CRM 1.2 wdrażali na 2500 użytkowników i to działało - inna sprawa "jak toto działało"

""....i jeszcze jedno....Microsoft po latach używania Siebel'a wdrożył już w Redmond swoje rozwiązanie CRMowe....to też o czymś świadczy :)"
dla mnie ta informacja znaczy, że MS ufa swojemu produktowi na tyle, żeby spróbować go wdrożyć. Słyszałem nieoficjalnie od osób z MS, że to bardzo ciężkie wdrożenie, niezależnie jak bardzo MS by się nie chwalił oficjalnie."

po pierwsze: na pewno polityka zaważyła na wdrożeniu - Siebel'a kupił Oracle....no sorry, ale trudno, żeby w Microsofcie chodził soft Oracle'a :)
po drugie: również polityka....co jak co, ale Microsoft powinien posługiwać się własnym oprogramowaniem w prowadzeniu biznesu :)
po trzecie: nie słyszałem o lekkim wdrożeniu CRM :)
po czwarte: znasz Wojtka Czupte z Microsoft? :)

Wojtek:
"Moim zdaniem (ale to oczywiście opinia fanatyka) LN/D to najlepsze środowisko do budowania dedykowanych systemów CRM."

Lotusa kompletnie nie znam - ale fanatykiem chyba jesteś :)
Jak wyglądają wdrożenia Lotusa w Polsce w porównaniu z innymi?

NO I WRACAJĄC DO SEDNA DYSKUSJI O FIRMIE FAKTORINGOWEJ....
co z zabezpieczeniami tychże dokumentów? nie mówię tylko o uprawnieniach w obiegu dokumentów, ale m.in. o porządnym antywirku.....
Forefront jest bardzo interesujący we wspomnianym przeze mnie rozwiązaniu MSCRM + MOSS 2007

konto usunięte

Temat: System dla firmy faktoringowej.

Wojciech K.:
Systemy CRMowe, zarządzanie zadaniami, dokumentacją i obiegiem dokumentów to chleb powszedni i źródła powstania platformy Lotus Notes/Domino

Bogu dzieki zmieniamy ten SHIT(Lotus Notes/Domino
)na nasze rozwiązanie -> przjeliśmy NaviPro, nie bede podawał nazwy polskiej nakładki z której korzystamy w LN/D bo nie chce być złośliwy wiekszośc juz wie jaka.....

Wojciech K.:
Dość pochopna opinia jak na system, który codziennie rano odpala jakieś 120 mln ludzi na świecie.

Pure Marketing, a ile przejść z LN/D na inny soft jest w skali juz nawet nie roku a miesiąca...........

Wojciech K.:
Jednak o LN/D trzeba powiedzieć jedno - to co jest jego największą zaletą (plastyczność, łatwość rozbudowy, wieloplatformowość) jest jednocześnie jego największym przekleństwem. Wiele osób zapomina, że do zastosować biznesowych należy podchodzić profesjonalnie, co w języku programisty winno oznaczać "ze stosowną dbałością o architekturę całego systemu baz danych". Stąd narzekania - to że coś można zrobić szybko i łatwo nie oznacza, że można to zrobić niedbale.

Wojtku i własnie dlatego masz w sygnaturce"Sales & Marketing Manager". Marketing.........
Wojciech Kroczak

Wojciech Kroczak DYSANT Software Sp.
z o.o.

Temat: System dla firmy faktoringowej.

Krzysztof K.:
Wojciech K.:
Systemy CRMowe, zarządzanie zadaniami, dokumentacją i obiegiem dokumentów to chleb powszedni i źródła powstania platformy Lotus Notes/Domino

Bogu dzieki zmieniamy ten SHIT(Lotus Notes/Domino
)na nasze rozwiązanie -> przjeliśmy NaviPro, nie bede podawał nazwy polskiej nakładki z której korzystamy w LN/D bo nie chce być złośliwy wiekszośc juz wie jaka.....

Wojciech K.:
Dość pochopna opinia jak na system, który codziennie rano odpala jakieś 120 mln ludzi na świecie.

Pure Marketing, a ile przejść z LN/D na inny soft jest w skali juz nawet nie roku a miesiąca...........

Wojciech K.:
Jednak o LN/D trzeba powiedzieć jedno - to co jest jego największą zaletą (plastyczność, łatwość rozbudowy, wieloplatformowość) jest jednocześnie jego największym przekleństwem. Wiele osób zapomina, że do zastosować biznesowych należy podchodzić profesjonalnie, co w języku programisty winno oznaczać "ze stosowną dbałością o architekturę całego systemu baz danych". Stąd narzekania - to że coś można zrobić szybko i łatwo nie oznacza, że można to zrobić niedbale.

Wojtku i własnie dlatego masz w sygnaturce"Sales & Marketing Manager". Marketing.........

Nie przeczę, że moje zamiłowanie do tego środowiska ma więcej wspólnego z pracą z nim jako użytkownik, a nie jest poparte wiedzą programistyczną. Stąd pewnie jakość moich argumentów ale Panowie ...biorąc zatem pod uwagę skumulowaną wartość doświadczeń IT Menager'ów, którzy dysponują wiedzą, wolą i środkami, a którzy pracują np. w bankach - dlaczego większość banków w Polsce korzysta z LN/D?!



Wyślij zaproszenie do