konto usunięte

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Witam.

Jaki polecacie systemik dla małej firmy z 3 handlowcami, dwiema osobami odpowiedzialnymi za realizację zamówień. Baza klientów - kilka tysięcy, ale oczywiście większość nieaktywnych. Fakturowanie i magazyn. Integracja z telefonią w celu prowadzenia kampanii wychodzących jako opcja na przyszłość. Dostęp przez przeglądarkę.

Dzięki.

PK
Piotr Sawicki

Piotr Sawicki programista, media
it, wfirma.pl

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Paweł Kaczorowski:
Witam.

Jaki polecacie systemik dla małej firmy z 3 handlowcami, dwiema osobami odpowiedzialnymi za realizację zamówień. Baza klientów - kilka tysięcy, ale oczywiście większość nieaktywnych. Fakturowanie i magazyn. Integracja z telefonią w celu prowadzenia kampanii wychodzących jako opcja na przyszłość. Dostęp przez przeglądarkę.


http://wfirma.pl
Prosty i intuicyjny program do faktur i CRM dla małych firm. Fakturowanie, możliwość pracy wielu użytkowników, proste uprawnienia.
Jeżeli chodzi o integrację z telefonią, to mamy applet integrujący z centralkami VoIP slican. Na razie dostępne są takie funkcjonalności:
+ prezentacja kontaktu/kontrahenta dzwoniącego (oraz rejestrowanie wpisów związanych z tym połączeniem)
+ po podniesieniu słuchawki i kliknięciu na numer telefonu w systemie, automatycznie jest wybierany ten numer.

Jeżeli chodzi o magazyn to mamy katalog produktów i ich stany magazynowego.
Tutaj znajduje się wersja demonstracyjna:
http://wfirma.pl/users/demo

konto usunięte

Temat: jaki CRM dla małej firmy

W tym zakresie, o jakim mówisz Paweł, to trudno coś polecić.
Jeśli ma to być naprawdę CRM to nie jest to niestety wfirma.pl.
Przyjrzałem się ofercie i wygląda na to, że to rozbudowany program księgowy. Niestety nie widzę tu narzędzi raportujących, ani umożliwiających tworzenie i nadzorowanie różnego rodzaju kampanii marketingowych (to także jest przydatne nawet w małej grupie handlowców).

Mogę Ci polecić Pawle rozwiązania firmy Billennium ( http://www.billennium.pl ). Ich główny produkt to rozwiązania klasy BPM, ale mają także w ofercie CRM.

Znam ich dość dobrze i mogę polecić jako ich bieżący współpracownik.
Marcin Wierzbicki

Marcin Wierzbicki Dyrektor
Zarządzający - Lux
Med Diagnostyka Sp.
z o.o.

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Cześć Paweł. Ja oglądałem kiedyś ten produkt http://www.isof.pl/moz_crm.hdb i mi się podobał ale jest na pewno trochę do przodu zarówno co do ceny jak i funkcjonalności.

Poza tym w swojej małej firmie o podobnych rozmiarach mam centralę kupioną od warszawskiej firmy Dercom i jestem zadowolony. Widzę że mają też jakiś CRM (http://www.dercom.com.pl/system-crm-logic.html) więc na pewno jego integracja z telefonią byłaby zapewniona.

Natomiast przynajmniej dla mnie najważniejsza jest integracja z programem pocztowym a to okazuje się jest dużo trudniejsze niż myślałem. Jedyny system średniej klasy który to zapewnia (i jest mi znany) to Microsoft Dynamics CRM, który gdzieś od dwóch lat jest też dostępny w opcji ASP (także z Exchange Server)

Pozdrawiam,

MarcinMarcin Wierzbicki edytował(a) ten post dnia 16.07.09 o godzinie 23:36
Tomasz Paduch

Tomasz Paduch Creato, właściciel

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Panie Marcinie,

Integrację ze wszystkimi popularnymi programami pocztowymi (MS Outlook, Outlook Express, Windows Mail, Thunderbird) zapewnia system CRM Vision, http://crmvision.pl

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Vtiger - klon sugarcrm z dodatkami (magazyn, faktury itp.)... niech mówią co chcą ale za te pieniądze nic lepszego nie dostaniesz. :)
Marcin K.

Marcin K. Centrium CRM

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Paweł Kaczorowski:
Witam.

Jaki polecacie systemik dla małej firmy z 3 handlowcami, dwiema osobami odpowiedzialnymi za realizację zamówień. Baza klientów - kilka tysięcy, ale oczywiście większość nieaktywnych. Fakturowanie i magazyn. Integracja z telefonią w celu prowadzenia kampanii wychodzących jako opcja na przyszłość. Dostęp przez przeglądarkę.

Dzięki.

PK

Do funkcjonalności, które Pan wymienił dorzuciłbym jeszcze kilka rzeczy związanych z organizacją pracy - zadania, kalendarze i przypomnienia, a także wysyłkę i odbieranie wiadomości e-mail, opcjonalnie sms i kampanie sms, które z uwagi na jeszcze dosyć niską popularność są znacznie skuteczniejsze niż mailing (http://news.pasjagsm.pl/kampanie-sms-chetniej-wykorzys..., a tańsze od telemarketingu.

Sugerowałbym szukać rozwiązania maksymalnie przyjaznego użytkownikowi, gdyż w małych firmach, jeżeli program odpowiednio nie zjedna sobie użytkowników, pracownikom może być bliżej przejść do pokoju obok, aniżeli wysłać wiadomość za pomocą programu czy dodać zadanie lub wpisać kontakt, co w dłuższym okresie jest zgubne dla całego wdrożenia. W firmach o wielkości <10 pracowników prosty i przyjemny w obsłudze program pomaga w wyrobieniu nawyku rejestrowania wszystkiego w CRM.

Osobiście proponuję zapoznać się z systemem Centrium (http://centrium.pl) proste i intuicyjne rozwiązanie spełniające Pana wymagania z jedną uwagą - nie jest to aplikacja przeglądarkowa, aczkolwiek uruchamiana jest za pomocą przeglądarki, nie wymaga instalacji i jest w 100% dostępna za pomocą sieci, co pozwala połączyć łatwość uruchomienia i dostępność aplikacji webowej z bogatym interfejsem oraz integracją z desktopem użytkownika tradycyjnego programu (więcej o technologi uruchamiania tej aplikacji znajdzie Pan tutaj: http://java.sun.com/javase/technologies/desktop/javawe....

Życzę szybkiego i owocnego wdrożenia!
Ernest Syska

Ernest Syska Przedsiębiorca

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Wybierz z tej listy:

http://it-portal.pl/pl/software?syslevel1=214&syslevel...

Ustawiłem wielkość firmy korzystającej: Mikrofirma
Kategoria IT: Ogólnie CRM.

Pozdrawiam,
Ernest
Justyna Kuświk

Justyna Kuświk Specjalista ds.
marketingu,
sprzedaży i PR.

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Ja polecam program kaliskiej firmy

OPIS:

Oprogramowanie do zarządzania zasobami firmy - ERP. Oferowany przez nas program Comotel ONE to zintegrowane moduły: produkcja + magazyn + zamówienia + księgowość. Przeznacz 10 minut i przeczytaj opis programu Comotel. Być może tego poszukujesz! Nowoczesny i wygodny - wbudowane funkcje CRM, PRZYPOMINACZ i KASA. Dodatkowo funkcje opcj onalne: FLOTA, SERWIS i SORTY.
Specjalizujemy się w dostosowywaniu programu do potrzeb użytkownika. Dopasujemy program dokładnie pod oczekiwania klienta - tak, jakby był zrobiony "na zamówienie". Raportowanie za pomocą systemu Crystal Reports to praktycznie nieograniczone możliwości t worzenia zestawień.
Comotel ONE - program o dużych możliwościach za umiarkowaną cenę!
Oprócz standardowych funkcji umożliwia połączenie ze sklepem internetowym, zarządzanie handlowcami oraz fakturowanie umów długoterminowych. Jako autorzy programu zapewniamy bezpośredni serwis i dostosowanie funkcji do potrzeb użytkownika.

Zamówienia od klientów:
* system zamówień i rezerwacji
* Kartoteka Zamówień od Klientów - KZK - historia zamówień, korekt i wydań
* priorytet dla pozycji PILNE
* rezerwacje automatyczne (wstępne) i ręczne
* automatyczne rozliczanie zamówień od klientów - częściowo i całkowicie
*zamówienia składane przez Internet - integracja z systemem sprzedaży
* etap realizacji zamówienia: w realizacji, anulowano, OK, itp.
* raport o bilansie magazynu surowców



Produkcja:

* Rozliczenie kosztów produkcji: surowce, robocizna, koszty maszyn, odpady
* Raport Produkcji definiowany RpS
* Planowanie Terminu Realizacji - PTR Krótka prezentacja
* Planowanie Produkcji
* raporty produkcji - pełna kontrola nad zużyciem surowców i półfabrykatów
* automatyczne obliczanie zużycia surowców na podstawie norm (receptur)
* Raport produkcji definiowany RpD Krótka prezentacja (2 min)
* zlecenia produkcyjne - kontrola stanu realizacji
* automatyczne rozliczanie zleceń produkcyjnych - częściowo i całkowicie

Zamówienia do dostawców:
* automatyczne rozliczanie zamówień do dostawców
* kartoteka KZD - saldo realizacji zamówień Prezentacja (2 min)
* korekty zamówień

Sprzedaż: Prezentacja programu magazynowego
* automatyczna faktura na podstawie kosztorysu Prezentacja
* automatyczna faktura na podstawie zlecenia lub umowy
* współpraca z kolektorem danych Prezentacja
* możliwość wielu serii faktur
* limity kupieckie i blokada sprzedaży Prezentacja
* fakturowanie umów długoterminowych Prezentacja FUD
* rozliczenia sprzedaży - kolorowy PRZYPOMINACZ Prezentacja
* dodatkowe opisy do każdej pozycji
* upusty procentowe i kwotowe



Rozliczanie handlowców:
* okresowe raporty sprzedaży z podziałem na handlowców
* wykaz kontaktów - na dzień, miesiąc, dla kontrahenta
* zaawansowanie projektów, kontraktów i zleceń - terminy, kwoty, odpowiedzialny
* rozliczanie prowizji



CRM - kontakty z kontrahentami:
* wykaz dokumentów, faktur, kosztorysów związanych z kontrahentem
* historia zleceń
* informacje o dojeździe i regionie
* adresy, telefony, nazwiska osób do kontaktu Prezentacja (3 min)
* segmentacja klientów - regiony, produkty, potencjał
* historia kontaktów (CRM) - data, temat, adresat, treść ustaleń

GOP - Grafik Obecności Pracowników:
* definiowalne rodzaje absencji
* inny wariant: Grafik Obciążenia Pracowników, np. zleceniami
* wieloletni, widoczne kolejne m-ce
* można zintegrować z projektami lub zleceniami serwisowymi

Księgowość:
* pełna integracja z programem magazynowym
* automatyczne księgowanie kosztów sprzedanych towarów
* elastyczny plan kont
* automatyczne dekretowanie zakupów, sprzedaży i kosztów
* dzienniki robocze definiowane przez użytkownika

Wydruki i zestawienia
* obroty dzienne i okresowe
* zestawienie uzyskanych marż na grupach towarów
* ewidencje Vat, raporty kasowe
* raporty zbiorcze: za okres, z podziałem na handlowców
* automatyczne naliczanie prowizji
* zestawienie danych o kontrahentach
* zestawienie zadań do realizacji, zakończonych i anulowanych



Inne funkcje:
* TERMINARZ Tygodniowy TKT - opcja
* KASA (gotówka) - kontrola gotówki w kasie
* KASA (bank) - kontrola salda na koncie
* PRZYPOMINACZ - ważne terminy w różnych kolorach Prezentacja (1min)
* FLOTA (koszty eksploatacji samochodów, terminy) - opcja
* integracja z modułem księgowym
* dla firm wielooddziałowych - praca w sieci Internet
* wykaz projektów (dla kogo, odpowiedzialny, stan realizacji, data)
* eksport danych na firmową stronę www
* integracja danych z własnym sklepem internetowym
* kartoteka magazynowa, automatyczne inwentury
* kartoteka rozrachunków, prowadzenie kasy (Kp, Kw)
* SORTY - zarządzanie odzieżą roboczą, planowane wydania (opcja)
* Środki Trwałe Niskokosztowe (wyposażenie pracownika)- opcja
* możliwość samodzielnego poszerzenia zakresu informacji

Bezpieczeństwo i ochrona danych
* Dostęp do danych - system haseł i lista uprawnionych
* Edytowanie i kasowanie danych przez uprawnione osoby
* Kontrola procesu aktualizacji - kto i kiedy coś zmieniał
* Archiwizowanie i odtwarzanie bazy danych

Co odróżnia program Comotel ONE od konkurencji?
* Programy o dużych możliwościach za umiarkowaną cenę
* Skalowalność: program "rośnie" zgodnie z nowymi potrzebami
* Integracja: zamówienia + produkcja + sprzedaż + księgowość w jednym programie
* Wbudowane algorytmy i ukierunkowanie na efektywność. Zawsze można zmienić działanie programu tak, żeby coś działało prościej, szybciej lub dawało dodatkową informację



WAŻNE: programy Comotel oraz baza danych są instalowane na komputerach użytkownika i ma on PEŁNĄ nad nimi kontrolę!

konto usunięte

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Sam poszukiwałem opcji pod tytułem CRM. Rozwiązanie które nie było by zbyt kosztowne a na pewno skuteczne, przede wszystkim nie wymagające dużej inwestycji środków.
Świetna aplikacji praktycznie w pewnym zakresie darmowa. W pełnej funkcjonalności wymaga jednak nie wielkich nakładów.

Podstawowe zalety pieczę i obsługe zajmuje firma która dostarcza rozwiązanie.

Całkowicie Polskie rozwiązanie do tego bezpośrednio działające online.
W zupełności spełnia oczekiwania w MŚP.Proponuję sprawdzić samodzielnie nie nic to nie kosztuje CRM Online Demo
Łukasz Kaliciński

Łukasz Kaliciński Prowadzenie firmy i
pomoc dzieciakom...
:)

Temat: jaki CRM dla małej firmy

My korzystamy z HighRise firmy 37signals... testowaliśmy kilka CRMów - wszystkie w wersji online i w końcu wybraliśmy właśnie ten.

Tutaj opisałem z jakich systemów wcześniej korzystaliśmy i jest filmik do HighRise od środka http://www.mozeinaczej.pl/tag/highrise/
Rafal K.

Rafal K. SEA & AIR (AIR &
OCEAN) logistics
manager, BPO

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Również poszukuje CRM dla małej firmy 2-3 stanowiska handlowe.
Podstawowe funkcje jakie ma spełniać:
e-mailing do wybranych zaznaczonych klientów, lub wybranych grup klientow,
wystawianie faktur pro-forma, zaliczkowych, koncowych, VAT itp.
powinien dobrze działać z office i programami z rodziny mozilla
nie musi miec wewnetrznego klienta poczty, ale dobrze by było żeby mógł zasysać coś z outlooka lub eksportować

z góry dziękuję za wskazówki
Łukasz Kaczmarek

Łukasz Kaczmarek Informatyk,
Draftsoft

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Witam,

Zapraszam na stronę http://www.egito.pl
znajduje się tam system CRM udostępniany w modelu SAAS.

Pozdrawiam,
Łukasz Kaczmarek

tel: 12 4466997 (pon - pt)
kom: 535 804 804


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Artur R.

Artur R. rozwijam działy
handlowe

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Ponieważ na swoich szkoleniach z kształtowania wizerunku firmy i relacji z klientem omawiam kwestię CRM, zmuszony byłem przyjrzeć się bliżej aplikacjom dostępnym na naszym rynku.
Potrzebowałem jakiś konkretów, aby zaproponować coś przedsiębiorcom.

Na pierwszy front poszły trzy firmy:

yuplo
SugarCRM (OS)
Egito

Pierwsze moje wrażenia nie powalają. Jak na razie zauważyłem, że są to narzędzia służące bardziej do zarządzania listami dystrybucyjnymi niż do zarządzania sprzedażą.

Wkrótce postaram się o krótki opis z moich przeżyć. :)

Nadmienię, że w swojej karierze miałem sposobność pracować na aplikacjach największych firm tego rynku, m.in. Cegedim, SAP

Pozdrawiam,
Artur
Andrzej Sadowski

Andrzej Sadowski Dyrektor Marketingu,
Boto Opony

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Witam,
Widzę, że dość dawno opublikowałeś zapytanie, a podpowiedzi nie ma wielu, dlaczego też z mojej strony sugeruje zapoznanie się z systemem CRM7 (produkt firmy more7). W mojej firmie właśnie ten został wdrożony i działa się bez zarzutów.
Rafal Kopania:
Również poszukuje CRM dla małej firmy 2-3 stanowiska handlowe.
Podstawowe funkcje jakie ma spełniać:
e-mailing do wybranych zaznaczonych klientów, lub wybranych grup klientow,
wystawianie faktur pro-forma, zaliczkowych, koncowych, VAT itp.
powinien dobrze działać z office i programami z rodziny mozilla
nie musi miec wewnetrznego klienta poczty, ale dobrze by było żeby mógł zasysać coś z outlooka lub eksportować

z góry dziękuję za wskazówki

konto usunięte

Temat: jaki CRM dla małej firmy

A co powiecie o Gestorze Insertowskim?

http://www.insert.com.pl/programy_dla_firm/sprzedaz/ge...
Tomek Magierski

Tomek Magierski Wspólnik, BTR
Intuition

Temat: jaki CRM dla małej firmy

W tym roku wyszło trochę aplikacji do zarządzania/wsparcia sprzedaży online.
Do tego starzy gracze dorzucili swoje wersje aplikacji dostępnych także online.

Cenowo wyróżnia się Opyl To (http://www.opylto.pl). Ma jedynie te najbardziej newralgiczne funkcje systemu, no ale czego oczekiwać za taką cenę ;)

Nie ma zdaje się jeszcze dostępnej opcji z obsługą magazynu. Zobaczymy jak to się rozwinie.

Jak ktoś przetestuje niech da znać czy program warty uwagi.
Magdalena K.

Magdalena K. Konsultant ds.
Sprzedaży, eVolpe
Consulting Group

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Artur R.:
Ponieważ na swoich szkoleniach z kształtowania wizerunku firmy i relacji z klientem omawiam kwestię CRM, zmuszony byłem przyjrzeć się bliżej aplikacjom dostępnym na naszym rynku.
Potrzebowałem jakiś konkretów, aby zaproponować coś przedsiębiorcom.

Na pierwszy front poszły trzy firmy:

yuplo
SugarCRM (OS)
Egito

Pierwsze moje wrażenia nie powalają. Jak na razie zauważyłem, że są to narzędzia służące bardziej do zarządzania listami dystrybucyjnymi niż do zarządzania sprzedażą.

Wkrótce postaram się o krótki opis z moich przeżyć. :)

Panie Arturze,
Jestem ciekawa czy zatarło się już Pana pierwsze wrażenie o wspomnianych przez Pana systemach. Interesuje mnie zwłaszcza Pana zdanie o SugarCRM. Jaką edycję miał Pan okazję testować?

O dostępnych na rynku Community, Professional oraz Enterprise Edition bez wątpienia można powiedzieć, że są narzędziami do zarządzania sprzedażą. Ba! Bardzo skutecznymi do tego, zwłaszcza ostatnie dwie, które poza standardowymi modułami zarządzania sprzedażą, marketingiem, kampaniami mailowymi itp. dysponują w standardzie rozbudowanymi opcjami raportowania (w tym SQL)i prognozowania sprzedaży.

Opinię tą podzielają tacy klienci jak IBM, Coca-Cola czy BDO.

W celu uzyskania dalszych informacji, zachęcam do kontaktu.

Temat: jaki CRM dla małej firmy

Temat jest dość stary ale może się to komuś przyda :-)

Właśnie wdrożyliśmy nasze rozwiązanie dla małej firmy minicrm.pl.
Aplikacjajest bardzo prosta w obsłudze. Myślę że jest to interesująca pozycja dla małych firm.


Obrazek


Obrazek
Maksymilian Śleziak edytował(a) ten post dnia 25.04.11 o godzinie 15:59
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: jaki CRM dla małej firmy

kolejne herezje w kwestii CRM i maniejszych firm:

Ma to ogromne znaczenie jeżeli weźmiemy pod uwagę, że koszt wdrożenia może wynosić od 10 tys. zł dla najprostszych systemów do nawet kilkudziesięciu milionów złotych. Tymczasem dostęp do systemu klasy CRM w cloud computingu kosztuje od kilku dolarów miesięcznie za użytkownika.
więcej o źródle:
http://it-consulting.pl/autoinstalator/wordpress/index...



Wyślij zaproszenie do