Temat: Skype a CallCenter - rozwiązania, integracje

Opis ze strony
http://share.skype.com/sites/pl/2008/01/pozostajemy_w_...

Wyobraźmy sobie taką sytuację: Prowadzisz perspektywiczne przedsiębiorstwo. Interes idzie nieźle, ale humor psują Ci koszty związane z obsługą telekomunikacyjną. Jesteś człowiekiem postępowym, otwartym na nowe technologie, nieraz czytałeś już o tym, jak wiele można zaoszczędzić dzięki programom takim jak Skype. Chętnie wprowadziłbyś takie rozwiązanie w swojej firmie, ale nie bardzo wiesz jak się do tego zabrać. Poza tym, Twoja firma ma rozbudowaną strukturę i nie wyobrażasz sobie, jak można by to wszystko skoordynować wprowadzając Skype'a i nie powodując jednocześnie gigantycznego bałaganu. W tym momencie przeczytałeś na blogu Skype'a o Pretty May Call Center for Skype i pomyślałeś: Eureka!

PMCCS to w 100% software'owa centrala abonencka umożliwiająca pełną obsługę połączeń Skype w małych i średnich przedsiębiorstwach. Oferuje przy tym szereg przydatnych narzędzi tj. automatyczne odbieranie połączeń, interaktywną obsługę osoby dzwoniącej (IVR), przekierowanie do numerów wewnętrznych, nagrywanie rozmów i pocztę głosową.

Jak to działa?

Potencjalni klienci dzwonią do Twojej firmy korzystając z przycisku Skype na stronie firmy lub na numer SkypeIn z dowolnego telefonu. Połączenie jest automatycznie odbierane przez PMCCS, które przeprowadza klienta przez system IVR. Tam dzwoniący głosowo informowany jest o numerach poszczególnych działów firmy. Po naciśnięciu wybranego przycisku klient zostaje natychmiast przekierowany do odpowiedniego działu. Aby zobrazować cały proces prezentuję uproszczony schemat:

Obrazek

PMCCS może także obsługiwać połączenia wychodzące pracowników firmy. Wystarczy, że ze swojego konta Skype lub innego telefonu wybiorą numer centrali, tam zostaną zidentyfikowani i następnie wprowadzą numer docelowy. Aby zrealizować połączenie nie muszą nawet posiadać środków na własnym koncie Skype.

Obrazek

Kolejnym argumentem przemawiającym za PMCCS jest jego prostota. Można spróbować skonfigurować system nawet samemu, korzystając z instruktażu na stronie. Obok funkcjonalności jest to jedna z przyczyn, dla których produkt ten został odznaczony certyfikatem Skype'a.

PMCCS dostępne jest od 150 $, ale na stronie można pobrać 15-dniową, darmową wersję próbną.Dariusz Drogowski edytował(a) ten post dnia 11.02.09 o godzinie 16:55
Łukasz Michaluk

Łukasz Michaluk Inżynier działu
wdrożeń i serwisu,
Wind Telecom S.A.

Temat: Skype a CallCenter - rozwiązania, integracje

Ja bym skłanial się jednak ku rozwiązaniu tańszemu, a jednocześnie dającemu o wiele więcej możliwości. Mianowicie Asterisk + Chanskype.

Asterisk jako bardzo mocno rozbudowana (darmowa!!!) centrala (z obsługą ivr, kolejkowaniem, rejestracją rozmów,konferencjami i większością funkcjonalności jakie dostarczają hardware'owe centrale kosztujące ok +500.000pln)+ moduł Chanskype do obsługi połaczeń skypowych. Daje to nam możliwość odbierania połączeń skype na telefonie na biurku lub softphone w komputerze. Nie zmusza nas to jednak do wydzwaniania przez skype, możemy wybrać dowolnego dostawcę voip. Jesteśmy również uniezależnieni od skype jeśli chodzi o wewnętrzną telefonię w firmie (jeśli nie ma internetu nie zalogujemy się do skype w związku z czym wewnętrzna telefonia w firmie tez nie będzie działała) Dostajemy również możliwość wykorzystania istniejącej infrastruktury np. telefonii analogowej
Poza tym Asterisk działajacy jako aplikacja daje nam duże możliwości integracji z już istniejącymi systemami. Jedynym mankamentem są tu licencje skype (ok 100 usd na kanał ale dożywotnio)
Patryk Szudrowicz

Patryk Szudrowicz Kierownik Zespołu
Infrastruktury
Informatyki
Korporacyjne...

Temat: Skype a CallCenter - rozwiązania, integracje

Ciekawym rozwiązaniem jest też system 3CX Phone System z obsługą Skype. Całość instalowana jest na systemach Windows.

http://www.3cx.com/blog/news/3cx-gateway-for-skype/
Piotr G.

Piotr G. wl, PGnet

Temat: Skype a CallCenter - rozwiązania, integracje

Proponowalbym rozwiazanie w oparciu o asteriska, mozna polaczyc rozproszone biura za pomoca łaczy internetowych, istniejaca infrastrukure telefoniczną aby nie stracić nr (cyfrową i analogową) można bez problemu wpiąć do systemu, jednocześnie kreując ruch przez operatorów ktorzy zapewnią Panu najniższe ceny. Nowa wersja asteriska ma także wsparcie dla Skype. Pozdrawiam



Wyślij zaproszenie do