Krzysztof Holka

Krzysztof Holka Redaktor
DobraLogistyka.pl

Temat: Telemarketing - Jak się do tego zabrać?

Witam

Posiadam portal internetowy z katalogiem firm. Obecnie wszystkie konta są bezpłatne, ale chciałbym wprowadzić konta płatne.

Słyszałem że można nawiązać współpracę z firmami telemarketingowymi, do pozyskiwania klientów, ale kompletnie się w tym temacie nie orientuje.

- Jak się w ogóle do tego zabrać?
- Jakie są wymagania do nawiązania takiej współpracy?
- Jakie są ceny i metody rozliczeń? Czy występują modele w postaci prowizji od wielkości sprzedaży?
- Jakie firmy polecacie?
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Telemarketing - Jak się do tego zabrać?

Krzysztof Holka:
- Jakie firmy polecacie?

Na początek mogę polecić nieduże call center. Warunków dokładnie nie znam - do ustalenia indywidualnie.

Kontakt na priv.

Joanna Wiejak

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Dariusz G.

Dariusz G. specjalista
ds.sprzedaży

Temat: Telemarketing - Jak się do tego zabrać?

Mogę zaproponować współpracę w zakresie telemarketingu,pozyskiwania firm itp -proszę o kontakt na PW.
Piotr Krupa

Piotr Krupa menadżer i trener
otwarty na
propozycje

Temat: Telemarketing - Jak się do tego zabrać?

Jak dużo potencjalnych klientów masz w swojej bazie?
Czy też jak wielu masz potencjalnych klientów?
Typowy telemarketing sprawdza się przy efekcie skali tj. 10 osób razy 100 telefonów dziennie razy 22 dni w miesiącu = 22 000 rekordów cold callingu
I to raczej dolna granica dla takiego projektu.
Praktycznie- moim zdaniem warto zaczynać od 100 000 rekordów.
Alternatywą może być zatrudnienie jednego do trzech handlowców lub "outsorcowanie" czyli zlecenie jakiemuś zewnętrznemu handlowcowi pozyskiwania klientów.
Niezależnie od wybranej opcji warto na początek przeprowadzić prospecting, analizę SWOT dla sprzedaży i klienta Pareto.

konto usunięte

Temat: Telemarketing - Jak się do tego zabrać?

Zgadzam się z Panem Piotrem - efekt skali ponad wszystko. Niedawno przeprowadzałem akcję pilotażową i mimo najszczerszych chęci CC całe przedsięwzięcie okazało się stratą czasu. Akcja była zbyt mała, żeby wyciągnąć z niej choćby jakieś przydatne wnioski analityczne.

Natomiast ciekawą rzeczą jest outsourcing całej sprzedaży. W dużych firmach o ustalonej marce - wysokie koszty i całe ryzyko po mojej stronie. Firm mniejszych (i analogicznie do CC - chętniejszych do współpracy przy projekcie mniejszej skali) nie potrafię znaleźć.

Proponuję poszukać aktywnego handlowca z własnymi kontaktami. Sam takiej osoby szukam, acz w moim wypadku (bardzo sprecyzowany profil klienta) nie jest to łatwe.
Robert Kamiński

Robert Kamiński ims.fm - marketing
sensoryczny

Temat: Telemarketing - Jak się do tego zabrać?

Przede wszystkim powinieneś znaleźć firmę, która będzie rozliczać się za efekty. W ten sposób unikniesz wyrzucania pieniędzy w błoto - jeśli będą otrzymywać rozsądne wynagrodzenie za osiągnięte cele, to inwestycja powinna się zwrócić. Unikniesz wtedy również zagrożenia trafienia na niekompetentną firmę, która będzie chciała cię naciągnąć. Jeśli nie będą osiągać ustalonych celów, to niewiele stracisz.
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Telemarketing - Jak się do tego zabrać?

Michał Jarecki:
Proponuję poszukać aktywnego handlowca z własnymi kontaktami. Sam takiej osoby szukam, acz w moim wypadku (bardzo sprecyzowany profil klienta) nie jest to łatwe.

Takiego handlowca mogę polecić, ale raczej dla branży produkcyjnej, przemysłowej, FMCG. W modelu outsourcingu sprzedaży, także do działania za granicą.
Paweł N.

Paweł N. Dyrektor Sprzedaży

Temat: Telemarketing - Jak się do tego zabrać?

1. jak się do tego zabrać?

a ile płacisz za odpowiedź?:)

narazie darmowa:

odpowiedzieć UCZCIWIE na pytanie dlaczego firmy miałyby płacić za ten katalog? co z tego mają dla siebie, jaką wartość? jaką mają teraz a jaką będą miały jak zapłacą?

- od razu napiszę, że możliwość napisania o sobie i dodania zdjęcia nie wystarczy. o ile znam życie, to nie specjalnie ich obchodzi to, że są w twoim katalogu (bo równie dobrze mogą być w dziesiątkach innych), więc sprzedawanie im tego, że sobi coś tam dopiszą, nic nie da.

- tak możesz wykreować im jakąś wartość, której nikt im nie oferuje i którą im sprzedaż i tak możesz to zrobić. wbrew pozorom nie jest to takie trudne. np. na podstawie płatnego wpisu ze zdjęciami robisz im fajną prezentację video, którą mogą umieścić na swojej stronie www, twojej prezentacji + wrzucasz ją na 10-20 serwisów video (youtube i inne). to wbrew pozorom jest dość tanie i można zrobić może nawet za jakieś $10-15 (jakieś 50 zł), co oznacza, że możesz mieć na tym niezłą przebitkę. trzeba tylko wiedzieć gdzie szukać odpowiednich automatycznych narzędzi albo filipińczyków czy hindusów, którzy to zrobią za groszki:)

- za dodatkową opłatę dodasz im tekst/opis do filmu z ich frazami kluczowymi, które też wrzucisz do serwisów. to jest ważne, żebyś miał 3 warianty oferty

- itp. itd., to tylko jeden pomysł a może ich być dużo

telemarketing, z własnego doświadczenia, zdecydowanie NA RAZIE odradzam. wiara w magiczne skrypty i ludzi a jeszcze w firmy, które rzucą wszystko i zrealizują super kampanię na 1000 rekordów (ile tam możesz mieć firm?), to jest droga donikąd a raczej świetny sposób na pozbycie się zbędnych 2,5k pln netto. jeśli będzie taniej albo ktoś się zgodzi na success fee, to tym prędzej uciekaj, bo to desperaci. choć nie, zawsze lepiej stracić np. 1,5k niż 2,5k pln bo efekt będzie podobny;)

ps. success fee jest ok ale pod bardzo określonymi warunkami i raczej z tym projektem się nie łapiesz

ps2. propozycja rozliczania się za success fee z firmą telemarketingową, składana przez kogoś kto często sam nie umie zdefiniować swoich klientów, wartości jaką im daje i przewag konkurencyjnych jest nieuczciwa. bo to przeniesienie swojego ryzyka biznesowego na bogu ducha winną firmę telemarketingową, która często na swoje nieszczęście się na to zgadza. to jest osobna historia ale piszę o tym, bo mnie trzęsie jak czytam historie o tym jak to firma telemarketingowa jest be, bo np. nie umiała sprzedać reklamy w jakimś gównianym kalendarzu, robiąc zimne telefony do firm z bazy często ukradzionej z pf.pl albo jakichś eventów do dziadków z książki telefonicznej
Piotr Krupa

Piotr Krupa menadżer i trener
otwarty na
propozycje

Temat: Telemarketing - Jak się do tego zabrać?

Absolutnie i całkowicie racja
Tylko, ze to jest o co najmniej półke wyzej i dwa kroki wcześniej czyli dokładne obmyślenie strategii dla sprzedaży produktu.
W najkrótszej wersji "i co z tego" jak zwykła byc mawiać szef sprzedaży w jednej firmie gdzie pracowałem. "Co z tego wynika dla klienta". Klienta nie interesuje nasz produkt, interesują go własne cele biznesowe. Warto o tym pamiętać przy tworzeniu wytycznych i planów sprzedaży

Następna dyskusja:

25 listopada na Stadionie N...




Wyślij zaproszenie do