Temat: Reklama z gotergetingiem dostepna na Facebook - Local...

geomareting na Facebook

Każda konferencja pokazuje nowe możliwości, nowe rozwiązania oraz technologie. Tak też było na GeomarketingNOW dnia 3.12.2014 w Warszawie, podczas której przedstawiono aplikację, która zrewolucjonizuje rynek reklamowy na Facebooku. Nadchodzą zmiany.


Aplikacja ta jest określona przez twórcę jako innowacyjny na skalę światową sposób dotarcia z przekazem reklamowym do potencjalnych klientów. Nowy, choć wykorzystuje tylko lokalizację. Czy może to dać większe możliwości w tworzeniu skutecznych kampanii ?

W czym rzecz? Gdzie ta innowacyjność ?

Polacy, znani już na świecie z swoich osiągnięć w IT znowu zadziwiają. Oto 2 polskich programistów udostępnia coś o czym Facebook tylko wspomina, coś o czym powszechnie wiadomo że NIE MA tego w Europie, coś co ma być dopiero w 2015 roku, coś co w Power Editorze może będzie dostępne w 2017 roku … Local Awereness w Facebook

Reklama, która wie gdzie jesteś

Co mają wspólnego uczestnicy koncertu, którzy zebrali się na stadionie narodowym, lub jaką cechą wspólną charakteryzują się pracownicy warszawskiego Mordoru ?
Różne poglądy polityczne, wykształcenie, miejsce zamieszkania, płeć, zainteresowania … wspólne mają tylko jedno, Geolokalizację ! Wszyscy są w określonych godzinach w jednym miejscu i właśnie ta cecha wspólna w nowym formacie reklamy jest wykorzystana by skutecznie dotrzeć do odbiorcy.

FastTony.es to aplikacja, za pomocą której możemy precyzyjnie określić lokalizację geograficzną, w gdzie pojawi się reklama emitowana na portalu Facebook – zarówno w wersji mobile jak i stacjonarnej. Ale jak bardzo precyzyjnie? Z określeniem dokładnej długości i szerokości geograficznej z określeniem promienia nawet do 1/10 km.

Local Awareness to remedium dla wszystkich sieci sklepów. Częstokrość problemem sklepów sieciowych jest sprzedaż w internecie, częstokroć uciekając od niego sami otwierają swoje sklepy internetowe, jednocześnie kanibalizując sklepy stacjonarne, które zaczynają służyć tylko jako ekspozycja. Gdy koszty utrzymania sklepów stacjonarnych rosną, a sprzedaż spada pojawia się pytanie „dokąd zmierzamy, jaki kierunek obrać? Czy likwidować sklepy, ograniczać koszty ? Na ratunek przyszedł Facebook z rewolucyjnym formatem reklamowym Local Awareness.

Krok po kroku do geotargetowania

Jak buduję się taką kampanię? Określasz miejsce w którym ma się pojawiać reklama, następnie obszar w kilometrach od 1 do 80 km, ustawiasz koszt za 1000 wyświetleń, budżet dzienny i KONIEC. Potrzeba około 5 minut. Najistotniejsze jest to iż reklama ma PIORYTET nad innymi reklamami, dzięki czemu wyświetla się szybko oraz to. iż format rozliczeń to oCPM z capping=1, co oznacza, że płacimy za 1000 wyświetleń reklamy na wskazanym punkcie geograficznym, gdzie jedne użytkownik widzi ją raz dziennie.

Wszystko się zmienia, na lepsze. Dlatego targetowanie klientów po dokładnej lokalizacji to nowy sposób na reklamę. Reklamę, która będzie docierać tam, gdzie nie możesz dotrzeć w inny sposób.

Przykładowe zastosowania:

Banki
Bankom zależy na klientach, którzy mieszkają w odległości do 3km od oddziału. W dużych miejscowościach takich jak Warszawa, gdzie odległość pomiędzy jednym końcem miasta a drugim to kilka kilometrów standardowa forma reklamy (adwords, standard Dark post na FB, content marketing) jest nieskuteczna, gdyż obejmuje całe miasto i przepala budżet– Local Awareness rozwiązuje ten problem, gdyż można go zawęzić do dzielnicy lub nawet do kilku ulic. Wystarczy że osoba wejdzie w zasięg reklamy to wyświetli na FB z przyciskiem „Jak Dojechać” po kliknięciu którego pojawi się interaktywna mapa z wskazówkami dojazdu.

Centra handlowe, restauracje, muzea, kina, kluby
Rozwiązanie to jest równie dobre dla tych którzy już są w pobliżu jak i dla tych których przekonać należy do tego aby skorzystali z oferty. Pomyślmy o turystach, różny język, różne potrzeby, różne zachowania i zainteresowania ale tylko jedno mają wspólne – lokalizację.
Ustawiając reklamę tak aby w hotelach i atrakcyjnych miejscach wyświetlała się reklama naszego sklepu lub punktu gastronomicznego. Jak na razie nie wymyślono lepszego rozwiązania aby trafiać do przyjezdnych … a może lotnisko jako miejsce reklamy z wskazówkami hotelu lub atrakcji turystycznej, centrum handlowego. Możliwości jest wiele

Sieć pizzerii, lub Fast-Food
Pizza Hut? KFC? McDonald? Dlaczego mamy się ograniczać do reklamy punktów w Polsce? FastTony.es z powodzeniem może obsłużyć 500, 1000, czy nawet 10.000 lokalizacji na całym świecie. Już teraz każda współpracująca agencja może zaoferować reklamę na klientowi o zasięgu globalnym.

Dobra luksusowe
Sprzedajesz jachty, rezydencje, dzieła sztuki inne dobra luksusowe? Twoim klientem docelowych są zamożni, przedsiębiorcy? Częstokroć prezesi lub dyrektorzy korporacji ? Dla tego narzędzie to nie problem. Ustawiasz jako cel Twojej reklamy np. biurowiec w Dubaju, zespół biurowców w Londyńskim City oraz uzupełniasz to współrzędnymi kilku prywatnych posiadłości i wysp. Używając tego narzędzia dowolne miejsce na świecie jest twoim bilbordem. Jedynym ograniczeniem jest wiedza, gdzie przebywa obecnie twój idealny klient.

Na koniec należy dodać, że Local Awareness, to nie jedyna funkcjonalność, która może się poszczycić ta aplikacja. Obsługuje również niestandardowe formaty reklam na Facebook
- Multi Product Ads
- CPA to LIKE Page
- CPA to web site clickTen post został edytowany przez Autora dnia 11.12.14 o godzinie 07:38