Temat: Pomysł na pomocję startupu

Szanowni Państwo,

Jestem początkującym przedsiębiorcą. Po kilku miesiącach od przygotowania szkicu projektu udało mi się uruchomić go komercyjnie. Mam jednak problem jaki promować serwis który jest czymś nowym na rynku oraz jak to robić nie mając budżetu na poważne działania marketingowe.

Pomysł to zaprojektowana od podstaw usługa przechowywania rzeczy w zewnętrznym magazynie, działająca jako alternatywa dla komórek lokatorskich, piwnic lub tradycyjnych magazynów typu self-storage . Nasi klienci nie muszą martwić się w jaki sposób dostarczyć i odebrać rzeczy z magazynu, nie ponoszą kosztów związanych z wynajmowaniem powierzchni, której nie używają oraz mają zapewnione pełne bezpieczeństwo przechowywanego mienia.

Proszę o poradę
Marcin Kućmierz
Mateusz Wyciślik

Mateusz Wyciślik E-marketing
specialist

Temat: Pomysł na pomocję startupu

Rozumiem, że jest to usługa lokalna w konkretnym mieście a nie sieć takich magazynów?

Temat: Pomysł na pomocję startupu

Tak, to usługa lokalna, dostępna dla lewobrzeżnej Warszawy i kilku miejscowości podwarszawskich. Projekt jest dostępny pod adresem wpudle.pl.

Marcin Kucmierz
Mateusz Wyciślik

Mateusz Wyciślik E-marketing
specialist

Temat: Pomysł na pomocję startupu

Ciekawy ale nie łatwy materiał na promocję :). Szczerze mówiąc myślałem, że chodzi o jakieś większe przestrzenie niż jeden karton, ale skoro tak, to myślę, że oferta powinna być kierowana do osób tymczasowo mieszkających w stolicy, które przemieszczają się dość często ze swoimi rzeczami i przykładowo tylko wynajmują pokój lub mieszkanie w kilka osób.

Czytelna strona internetowa już jest. Można próbować małej ściśle targetowanej kampanii internetowej (przykładowo do studentów mieszkających w pobliskich akademikach/stancjach) + standardowe działania. Do tego osiedla z małometrażowymi mieszkaniami bez komórek/piwnic, myślę, że to najlepszy target dla tego typu usługi.

Jeszcze dwie sugestie z mojej strony co do samej usługi:

po pierwsze, osobiście jeśli miałbym wykupić podobną usługę to raczej dla towarów wielkogabarytowych jak narty, deska snowboardowa, rower itd, z tymi rzeczami ludzie się przemieszczają, to tych rzeczy nie mają gdzie upchnąć mieszkając w małym mieszkaniu bez piwnicy. Karton jest moim zdaniem bardzo dużym ograniczeniem. Zazwyczaj ludzie wrzucą go na szafę a nie do zewnętrznego magazynu, poza tym trzymamy w nich rzeczy które raczej chcemy mieć przy sobie (a przynajmniej tak nam się wydaje, nawet jeśli okazuje się, że nie zaglądamy do nich przez lata).

po drugie, to taka kosmetyczna uwaga, ale nie bardzo rozumiem slogan z fan page "hotel dla rzeczy on-line" a dokładnie "on-line". Póki to możliwe, proponuje zastanowić się nad zmianą nazwy fan page bo wprowadza wrażenie jakby chodziło o kolejną chmurę do przechowywania plików w internecie :).

Pozdrawiam.Ten post został edytowany przez Autora dnia 13.05.14 o godzinie 23:04

Temat: Pomysł na pomocję startupu

Bardzo dziękuję za Pana sugestie. Każda informacja jest dla mnie cenna. Co do samej usługi to obecnie dostępne są 2 kartony lecz jeszcze w tym tygodniu dodamy:
- karton XL o wymiarach 800cm x 600cm x 500cm
- karton LONG o wymiarach 2000cm x 30cm x 30cm (np. na narty)
- opakowania własne klienta o dowolnych pojemnościach (do 50l, do 150 l oraz do 250l - w tym bagaże)
- możliwość przechowywania rzeczy niezapakowanych:
* rower
* komplet opon
* box samochodowy
* kajak

- możliwość przechowania dowolnej rzeczy wg indywidualnej wyceny

Dodanie wyrażenia on-line miało za zadanie umiejscowić tą usługę w segmencie którego w Polsce jeszcze nie ma. Chodzi o magazynowanie rzeczy właśnie w "chmurze" - generalnie klient nigdy nie musi się martwić że nie będziemy dysponować miejscem na przechowanie rzeczy oraz że z każdego miejsca w Warszawie ma do nich dostęp.

Problemem wg mnie jest dotarcie do osób które rzeczywiście nie posiadają miejsca ale nie są świadomi że ktokolwiek świadczy usługi które zaspokajają ich potrzeby.
Mateusz Wyciślik

Mateusz Wyciślik E-marketing
specialist

Temat: Pomysł na pomocję startupu

Myślę, że dodatkowe usługi o których wspomniał Pan wyżej znacznie poprawią atrakcyjność oferty i całość będzie naprawdę sensowna z powodów które wymieniłem wcześniej.

Zapewne zlokalizowanie całego targetu nie będzie łatwe, ale na pewno jest możliwe. Myślę, że "word-of-mouth" w przypadku takiego start-upu będzie miało kluczowy wpływ na rozwój, dlatego warto postawić przede wszystkim na zadowolonych pierwszych klientów (jakieś promocje na początek wskazane :)) i wieści wśród sąsiadów powinny roznieść się dość szybko (jeśli ktoś ma problem z przechowywaniem czegoś w swoim mieszkaniu, to jest duże prawdopodobieństwo, że sąsiad z dołu ma podobny problem bo również nie posiada odpowiedniego lokum :)).

Pozdrawiam.
Martyna Arent

Martyna Arent Sprzedawca,
Marketer,
Operational Manager

Temat: Pomysł na pomocję startupu

Ja od siebie dodam, że można by się zacząć pojawiać na wszystkich eventach startupowych. Tutaj strona, która spisuje wszystkie wydarzenia z Warszawy np http://crossweb.pl/wydarzenia/?miasto=warszawa&temat=w...

Na takich spotkaniach jest też dużo studentów, więc - tak jak wspominał Mateusz - word of mouth na pewno zadziała.

Trzymam kciuki :)

Temat: Pomysł na pomocję startupu

Dziękuję bardzo,

Pozdrawiam
Katarzyna Michalska

Katarzyna Michalska Account Manager

Temat: Pomysł na pomocję startupu

Marcinie! Od jakiegoś czasu prowadzę bloga dla osób takich jak Ty. Młodych przedsiębiorców, którzy szukają inspiracji w promocji swojego biznesu. Coś w sam raz dla marketerów "Złotych rączek".

Zapraszam!
http://rudziafication.pl/

Władysław O.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Marcin Staszak

Marcin Staszak Analityk Danych w BI

Temat: Pomysł na pomocję startupu

Jak rozwija się biznes? Czy pod względem "sprzedażowym" jest już rentownym, jak wygląda u was kwestia nie zagospodarowanej przestrzeni - puste miejsce to tak po prawdzie koszt. Ciekawi mnie w jaki sposób radzicie sobie z tymi kwestiami.

Co do kwestii promocji, po każdej sprzedaży dołączajcie drobny kupon rabatowy by klient wrócił po więcej - tudzież pzrekazał go znajomym. Rozwiązanie sprawdza się świetnie np. w pizzeri z której korzystam. Po kazdym zakupie dostaję ulotkę/cennik wraz z kuponem rabatowym na X zł - zamawiająć kolejną pizze nie szukam konkurencyjnej oferty bo aż żal niewykorzystać rabatu.

Marcin Staszak
http://konstruktywna-sprzedaz.blogspot.com/



Wyślij zaproszenie do