Temat: Nieszablonowe wsparcie sprzedaży.

Witam,

Jakiś czas temu rozpocząłem nowy, nieszablonowy projekt polegający na wsparciu sprzedaży firm działających na rynku B2B. Głównie takich które zdobywają klientów aktywnie.

Proponuję:
- research rynku pod kątem poszukiwania potencjalnych klientów
- anliza konkurencji
- linkedin marketing
- facebook marketing
- mail marketing

Szczególną uwagę zwracam na działania związane z poszukiwaniem potencjalnych klientów. Jako handlowiec z wieloletnim stażem, miałem okazję korzystać z systemów CRM w wielu firmach, także gościnnie. To co mogę stwierdzić z całą pewnością - żadna z firm z którymi miałem kontakt, nie miała kompletnej bazy potencjalnych klientów, mimo iż teoretycznie jednym z zadań handlowców było uzupełnianie tej bazy o dodatkowe kontakty.

Braki w CRM oznaczają iż:
-nie kontaktujemy się z danym klientem, bardzo często on nie kontaktuje się z nami = stracona szansa na pozyskanie zamówień, zleceń, stracona szansa na zysk
- w sytuacji gdy inna firma zdobywa tego klienta = podwójna strata (my stoimy, konkurencja rośnie)

Nie ma zysku bez sprzedaży, nie ma sprzedaży bez kontaktu z klientem. Odezwij się i pogadajmy, jak możemy usprawnić Twój proces sprzedaży.

Colonizer.pl
+48 794 187 651
kontakt@colonizer.pl
Piotr Watras

Piotr Watras dgMonitor.pl

Temat: Nieszablonowe wsparcie sprzedaży.

nie miała kompletnej bazy potencjalnych klientów, mimo iż teoretycznie jednym z zadań handlowców było uzupełnianie tej bazy o dodatkowe kontakty.
Nie kwestionuję meritum Pana wpisu, tak - te dane są jak najbardziej potrzebne i warto je mieć w systemie,
tylko po co tracić czas na uzupełnianie danych skoro można po prostu zakupić bazę firm, w której będą kompletne dane. Można też zintegrować CRM (czy inne oprogramowanie) z API dostawcy baz danych tak żeby brakujące dane były automatycznie "zasysane" od dostawcy. Szkoda marnować cenny czas handlowców na wklepywanie danych.
Adam B.

Adam B. specjalista,
koordynator
projektów

Temat: Nieszablonowe wsparcie sprzedaży.

Panie Piotrze, nie zgodzę się z Panem do końca, bo to zależy od biznesu jaki się prowadzi i sektora w jakim się działa.
Jeżeli się sprzedaje np etui do smartfonów, żarówki Led - produkty mało specjalistyczne to bazę można kupować. Nie ważne kto byle by kupił i liczy się maksymalny zasięg. Natomiast gdy sprzedaje się bardziej specjalistyczne produkty lub usługi, gdzie ważne jest kto kupuje, i ma się z reguły stałą bazę swoich klientów których się uproduktawia, to bardzo istotne jest by o tych klientach wiedzieć wszystko i więcej, czego nie zapewnią automaty. W tym przypadku jest zupełnie inna relacja sprzedażowa i posprzedażowa.

Piotr W.:
nie miała kompletnej bazy potencjalnych klientów, mimo iż teoretycznie jednym z zadań handlowców było uzupełnianie tej bazy o dodatkowe kontakty.
Nie kwestionuję meritum Pana wpisu, tak - te dane są jak najbardziej potrzebne i warto je mieć w systemie,
tylko po co tracić czas na uzupełnianie danych skoro można po prostu zakupić bazę firm, w której będą kompletne dane. Można też zintegrować CRM (czy inne oprogramowanie) z API dostawcy baz danych tak żeby brakujące dane były automatycznie "zasysane" od dostawcy. Szkoda marnować cenny czas handlowców na wklepywanie danych.Ten post został edytowany przez Autora dnia 07.07.18 o godzinie 06:39



Wyślij zaproszenie do