Agnieszka Zagajewska

Agnieszka Zagajewska HR Business Partner

Temat: SKUTECZNA PREZENTACJA Kraków 25 – 26 października 2012

Firma szkoleniowa NERAIDA zaprasza na szkolenie otwarte z zakresu SKUTECZNEJ PREZENTACJI

Cele szkolenia:

‒ poznanie teorii skutecznej autoprezentacji
‒ nabycie i rozwój zdolności świadomego kierowania własnym wizerunkiem i wpływania na ocenę własnej osoby przez odbiorców
‒ poznanie własnych zalet i słabości w kontekście wystąpień publicznych
‒ poznania cech osobowościowych przydatnych dobremu prezenterowi
‒ doskonalenie pamięci, przydatne dla prezenterów, mówców, referentów
‒ sprawdzenie w praktyce stopnia sprawności w wystąpieniach publicznych
‒ poznanie i ćwiczenie zastosowania chwytów językowych w przekazie ustnym i pisemnym

Program szkolenia:

1. Integracja – wpisana w treść szkolenia. Prezentacja na czas uczy selekcji treści i umiejętności zarządzania sobą w czasie wystąpienia;

2. Efekt pierwszego wrażenia – budowanie dobrego pierwszego wrażenia w komunikacji, jego elementy, uświadamianie wagi postawy asertywnej i pewności siebie w pierwszym kontakcie;

3. Kontakt wzrokowy – począwszy od analizy roli dobrej prezentacji uczestnicy wdrażani są w poszczególne elementy prawidłowej komunikacji niewerbalnej i werbalnej. Na tym etapie ćwiczą prawidłowy kontakt wzrokowy, dowiadują się o zasadach percepcji informacji przed odbiorcę wystąpienia publicznego;

4. Postawa ciała i gestykulacja – uczestnicy ćwiczą prawidłową postawę ciała w procesie wystąpień publicznych, a także poznają znaczenie najpopularniejszych gestów i ich wpływ na odbiorcę;

5. Przygotowanie wystąpienia – pytania na wstęp – analiza procesu przygotowania planu wystąpienia, ustalenia jego celu, chwytów językowych, doboru adekwatnych argumentów;

6. Analiza publiczności – rozróżnianie typów odbiorców, różnych grup słuchaczy. Decyzje werbalne i metodyczne jako efekt świadomej analizy struktury publiczności. Omówienie ryzyka konfliktu w odbiorcą;

7. Struktura wystąpienia – wstęp i zakończenie. Cechy dobrego wstępu i jego elementy werbalne, rola wstępu i zakończenia w kreowaniu dobrego wizerunku mówcy;

8. Trema w wystąpieniach – techniki radzenia sobie z tremą przed wystąpieniem i w jego trakcie. Kontrola stresu. Budowanie pewności siebie mówcy;

9. Wystąpienia uczestników – dłuższe, przygotowane po poprzednim dniu wystąpienia uczestników, jako praktyczna demonstracja kompetencji nabywanych we wcześniejszych modułach szkolenia. Szczegółowa analiza zaprezentowanych wystąpień, informacja zwrotna od grupy i trenera;

10. Chwyty językowe – identyfikacja i analiza chwytów językowych przydatnych w retoryce wystąpień publicznych i w tekście pisanym. Podkreślenie znaczenia metod analizy retorycznej i ich realizacja;

11. Środki stylistyczne – analiza na podstawie materiałów środków stylistycznych służących budowaniu profesjonalizmu wystąpienia (a także wypowiedzi pisemnej) w aspekcie językowym;

12. Językowa kreatywność - twórcza praca nad wzbogacaniem swojego słownictwa i czerpania z własnego potencjału kreatywnego myślenia i komponowania wypowiedzi a także pobudzania dowcipu.

Szkolenie poprowadzi: Piotr Wiroński

Piotr Wiroński - Doktor nauk humanistycznych, specjalizacja: językoznawstwo. Od 2005 r. posiada Międzynarodowy Certyfikat Trenera Zarządzania. Ponad 6000 godzin szkoleniowych, także dla trenerów. Prowadził szkolenia m.in. w Akademii Mistrzów Treningu.
Od 2004 r. członek władz Stowarzyszenie Konsultantów i Trenerów Zarządzania Matrik, obecny Wiceprezes. Twórca, założyciel i od początku istnienia (2005 r.) Koordynator Małopolskiego Klubu Trenerów Zarządzania. Prowadzi stałe zajęcia m. in. na Uniwersytecie Pedagogicznym i Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie. Twórca licznych programów i narzędzi autorskich, autor publikacji, w tym książkowych, z zakresu trenerstwa i edukacji. Laureat nagrody „Bene Merenti”, wręczonej podczas uroczystej sesji Rady Miasta Krakowa, a także medalu za działalność samorządową

Specjalizacje szkoleniowe: wystąpienia publiczne, język w biznesie, komunikacja interpersonalna, obsługa klienta, zarządzanie zespołem, negocjacje, kampania wyborcza.

Informacje logistyczne:

Termin: 25 – 26 października 2012 (czwartek – piątek)
Czas trwania: 16 godzin szkoleniowych
Miejsce: centrum Krakowa
Cena: 550 zł brutto

Cena zawiera:
- Bogate materiały szkoleniowe;
- Zaświadczenie o uczestnictwie;
- Obsługę poszkoleniową uczestników;
- Serwis kawowy;

Zniżki:
- dla studentów;
- dla dotychczasowych klientów oraz grup zorganizowanych;

Zapisy:
- mailowo ( szkolenia@neraida.pl)
- telefonicznie (535 354 505)

Zapraszamy!Agnieszka Ziemiowska edytował(a) ten post dnia 21.09.12 o godzinie 09:37