Maciej B.

Maciej B. Ekspert Customer
Contact Center |
Klientomaniak

Temat: Prognozowanie sprzedży telefonicznej - metodyczna analiza...

Stojąc w obliczu wdrożenia nowego projektu sprzedażowego lub planując budżet na kolejny okres rozliczeniowy musimy określić możliwy / oczekiwany poziom sprzedaży. Problem dotyczy zarówno outsourcingowych call center, które na zlecenie podejmują się realizacji projektu sprzedażowego jak i w przypadku wewnętrznych organizacji w przypadku decyzji o powołaniu tej formy sprzedaży lub wdrożeniu nowego projektu wewnętrznego.
Istnieje wiele metodologi prognozowania wielkości sprzedaży. Większość z nich wymaga jednak dużej ilości wiarygodnych danych historycznych. W przypadku nowych projektów odnosimy się do doświadczeń przy podobnych projektach ale często nie dysponujemy spójnymi danymi odnoszącymi do realiów nowego projektu. Czy pozostaje zatem "wróżenie z fusów" czyli tzw metoda "na nosa" ?
Jak radzicie sobie z tym problemem ? Zapraszam do dyskusji...
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Prognozowanie sprzedży telefonicznej - metodyczna analiza...

Zacznijmy od tego, czy mówimy o projekcie in- czy outboundowym ;-)
Maciej B.

Maciej B. Ekspert Customer
Contact Center |
Klientomaniak

Temat: Prognozowanie sprzedży telefonicznej - metodyczna analiza...

Faktem jest, że dobór źródeł danych wejściowych może być różny w przypadku in- a outboundu. Ale w wieli organizacjach realizowane są projekty i takie i takie zarówno razem i osobno. Mówimy tu o aspekcie biznesowym - na czym oprzeć swoje przewidywania.
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Prognozowanie sprzedży telefonicznej - metodyczna analiza...

Jak mogę się wypowiedzieć nieco na temat sizingu sprzętu- pytanie czy jest to interesujące?
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Prognozowanie sprzedży telefonicznej - metodyczna analiza...

Na razie sposobię się do wypowiedzi, ale tak nieco z boku się dorzucam. Trafiłem ostatnio na ciekawe opracowanie Gartnera do przygotowywania RFP pod wybór dostawcy CC. Nazywa się to "Contact Center Workforce Optimization RFP Toolkit" (ID Number: G00162861). Jeśli ktoś ma dostęp do raportów Gartnera, to zachęcam.



Wyślij zaproszenie do