Maciej
B.
Ekspert Customer
Contact Center |
Klientomaniak
Temat: Prognozowanie sprzedży telefonicznej - metodyczna analiza...
Stojąc w obliczu wdrożenia nowego projektu sprzedażowego lub planując budżet na kolejny okres rozliczeniowy musimy określić możliwy / oczekiwany poziom sprzedaży. Problem dotyczy zarówno outsourcingowych call center, które na zlecenie podejmują się realizacji projektu sprzedażowego jak i w przypadku wewnętrznych organizacji w przypadku decyzji o powołaniu tej formy sprzedaży lub wdrożeniu nowego projektu wewnętrznego.Istnieje wiele metodologi prognozowania wielkości sprzedaży. Większość z nich wymaga jednak dużej ilości wiarygodnych danych historycznych. W przypadku nowych projektów odnosimy się do doświadczeń przy podobnych projektach ale często nie dysponujemy spójnymi danymi odnoszącymi do realiów nowego projektu. Czy pozostaje zatem "wróżenie z fusów" czyli tzw metoda "na nosa" ?
Jak radzicie sobie z tym problemem ? Zapraszam do dyskusji...