Temat: Ogłoszenia
W imieniu firmy
MAY AGENCY zapraszam na szkolenie:
ZARZĄDZANIE WŁASNOŚCIA INTELEKTUALNĄ W FIRMIE
W ramach szkolenia przedstawione zostaną praktyczne zagadnienia związane z:
• identyfikacją zasobów intelektualnych firmy (praw autorskich, znaków towarowych,
wzorów przemysłowych) oraz podmiotów uprawnionych do wytworów intelektualnych tworzonych w ramach działalności firmy,
• wycenie praw własności intelektualnej oraz roli tych praw jako narzędzia wspierającego realizację planów biznesowych firmy.
Podczas szkolenia wskazane zostaną kwestie dotyczące własności intelektualnej na poszczególnych etapach rozwoju produktu i wprowadzenia go na rynek, w tym aspekty prawne związane z promocją i reklamą.
Przedstawione zostaną także sposoby ekonomicznej eksploatacji praw własności intelektualnej, obejmujące praktyczne kwestie związane z redagowaniem umów licencyjnych, umów przenoszących prawa autorskie i prawa własności przemysłowej, szczególną uwagę poświęcimy zagadnieniom własności intelektualnej w działalności on-line, tworzeniu i nabywaniu praw do strony www, ochrony adresu internetowego firmy, prowadzeniu reklamy w Internecie.
Szkolenie przeznaczone jest dla:
osób, które w ramach działalności firmy są zaangażowanie w zarządzanie własnością intelektualną, w tym:
• kadry zarządzającej, odpowiedzialnej za realizację strategii biznesowej firmy, której elementem jest strategia w zakresie zarządzania własnością intelektualną,
• pracowników działów marketingu odpowiedzialnych za wprowadzanie na rynek, promocję
i reklamę nowych towarów i usług, w tym reklamę on-line,
• pracowników działów prawnych odpowiedzialnych za opracowywanie i weryfikację umów związanych z komercjalizacją praw własności intelektualnych oraz dochodzeniem roszczeń z tytułu naruszenia takich praw,
• pracowników działów IT, odpowiedzialnych za informatyzację firmy, utrzymywanie strony www firmy itp.
Cele szkolenia:
• poszerzenie wiedzy w zakresie zarządzania własnością intelektualną stanowiącą niezbędny element strategii biznesowej firmy,
• wskazanie uczestnikom roli i znaczenia praw własności intelektualnej w działalności firmy, jako narzędzia zwiększania konkurencyjności firmy, ochrony innowacyjnych, pomysłów, produktów i usług oraz rekompensaty nakładów poniesionych na działalność innowacyjną,
• poznanie metod identyfikacji i ochrony własności intelektualnej firmy, w jaki sposób prawa własności intelektualnej mogą wspierać strategię biznesową firmy, jak zarabiać na swoich zasobach niematerialnych, jak dochodzić ochrony w przypadku bezprawnego kopiowania znaków towarowych, nowatorskich pomysłów i produktów, a także jak prowadząc swoją firmę nie naruszać praw innych osób.
Program:
1. Ochrona własności intelektualnej w firmie.
• Czy moja firma posiada tzw. własność intelektualną?
• Jakie znaczenie ma ochrona własności intelektualnej dla funkcjonowania firmy na rynku?
• Jak ochrona własności intelektualnej może wspierać strategię biznesową firmy?
• Jak opracować skuteczną strategię w zakresie własności intelektualnej?
• Ile są warte zasoby niematerialne firmy?
• Kto posiada prawa do wytworów intelektualnych tworzonych w ramach stosunku pracy/umów o dzieło, umów-zlecenie?
• Własność intelektualna a kwestie podatkowe.
2. Rozwój i ochrona nowego produktu a problematyka własności intelektualnej.
• Jak chronić pomysł na innowacyjny produkt?
• Jak legalnie korzystać z cudzych wytworów intelektualnych przy rozwoju własnych produktów?
• Wybór i ochrona znaku towarowego dla produktu
• Jak chronić zewnętrzną postać produktu?
• Jak rozwijać własny produkt bez naruszenia praw własności intelektualnej osób trzecich?
Warszaty: sprawdzanie możliwych kolizji między własnym a cudzymi oznaczeniami (przeszukiwanie baz danych znaków towarowych).
3. Jak komercyjnie eksploatować prawa własności intelektualnej?
• „sprzedaż” własności intelektualnej.
• Strategie firmy w zakresie licencjonowania.
• Sprzedawać czy licencjonować? (wady i zalety różnych form komercjalizacji).
• Jak uniknąć problemów przy zawieraniu umów licencyjnych.
4. Własność intelektualna w działalności promocyjnej i reklamowej firmy.
• Ochrona sloganów, fotografii reklamowych.
• Jak legalnie wykorzystywać cudzy wizerunek w reklamie?
• Pułapki w umowach z agencjami reklamowymi.
• Na co zwrócić uwagę zamawiając spoty reklamowe?
Warsztaty: redagowanie „bezpiecznych” zapisów w umowach z zakresu promocji i reklamy.
5. Strona www jako platforma promocji i reklamy on-line.
• Jak bezpiecznie zarejestrować domenę internetową nie naruszając cudzych praw?
• Co należy zrobić w przypadku sporu o domenę?
• Jak chronić swój adres internetowy?
• Na co zwrócić uwagę tworząc stronę WWW firmy?
• Jak wykorzystywać cudze utwory (tekstów, zdjęć, ofert) na swojej stronie internetowej bez naruszania praw autorskich?
• Jak korzystać z elektronicznych baz danych?
Warsztaty: case study - analiza praktycznych problemów związanych z rejestracją i używaniem domen internetowych na przykładzie orzeczeń Sądu Polubownego ds. Domen internetowych (wyroki w sprawie domen: tvpsport.pl, hormann.pl, sitagroup.pl, przegladsportowy.pl, amica.pl)
6. Wykorzystywanie cudzych oznaczeń odróżniających i nieuczciwa konkurencja w Internecie.
• Problemy związane z korzystaniem z cudzych znaków towarowych w sekcji meta tags strony internetowej.
• Czy legalne jest kupowanie „słów kluczowych” odpowiadających cudzym oznaczeniom?
• Problematyka odesłań sponsorowanych.
• Nieuczciwa reklama w sieci.
Warsztaty: case study - analiza praktycznych problemów związanych z problematyką nieuczciwej konkurencji w Internecie na podstawie orzecznictwa sądowego (wyrok w sprawie „Pal-gaz”, wyrok ETS w sprawie Google).
Prowadząca: dr Justyna Ożegalska-Trybalska
Miejsce szkolenia: Centrum Konferencyjne Warszawianka, Warszawa, ul. Merliniego 2a.
Termin szkolenia: 11. luty 2011 r.
Koszt uczestnictwa: 990 zł + VAT
zapisz się
Ilość miejsc ograniczona! Decyduje kolejność nadesłanych kart zgłoszenia.
Warunkiem uczestnictwa: jest wysłanie załączonej karty zgłoszenia pod nr faxu: (22) 412-08-48
lub skanu karty mailem: g.robert@twigtraining.pl
Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem dopiero po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia.
W ramach szkolenia zapewniamy:
• organizację i poprowadzenie szkolenia przez trenera,
• materiały szkoleniowe,
• Certyfikat ukończenia szkolenia,
• serwisy kawowe i obiad.
Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Prawa Autorskie
Copyright © 2011 MAY AGENCY
Zawartość stron, oraz innych publikacji autorstwa MAY AGENCY podlega ochronie prawa autorskiego.
Prawa autorskie powyższych programów szkoleniowych należą do ich autorów. MAY AGENCY zezwala na kopiowanie powyższego programu tylko w celach prywatnych. Kopiowanie w celach komercyjnych lub nieprywatnych i rozpowszechnianie jakąkolwiek metodą poligraficzną, czy elektroniczną jest zabronione, chyba że zostało inaczej uzgodnione z Radcą Prawnym MAY AGENCY (tel. 606 830 709).