Beata B. adafashion.pl
Temat: Muzyka dla managerów
Manager, by był skuteczny, musi widzieć wieloaspektowość działań, w których uczestniczy. Współczesne zarządzanie ucieka od podręcznikowych zaleceń, popartych dowodami matematycznymi. Sztywne ramy matematyki sprawdzają się w określonych zakresach, i ich znajomość podnosi kwalifikacje i kompetencje managera w wielu obszarach funkcjonowania organizacji. Nijak się jednak mają do niedocenianych kompetencji miękkich, i nie pomogą managerowi w wyborze odpowiedniej drogi postępowania. Można podejmować decyzje na podstawie liczb, które są twarde, i nikt z nimi nie może dyskutować. To zwalnia managera z dużej dozy odpowiedzialności, bo nie musi się zbytnio wysilać, opierając się na którejś z baz danych. Do takiego zarządzania faktycznie wystarczy inżynier matematyk, który widzi jasno, prosto i logicznie. Gospodarka rynkowa jest jednak coraz bardziej nielogiczna, i trudno w niej funkcjonować, szukając powtarzalnych zasad. Manager musi umieć spojrzeć na to, używając wszystkich swoich umiejętności, które niekoniecznie są zaraz kreatywnością. Kreatywny musi być twórca, manager musi być tylko multiskillowy. Tylko....albo aż.Muzyka, malarstwo, czy też sztuka ogólnie, poprzez fakt swojej niejednoznaczności, zmusza człowieka do interpretacji, wymaga umiejętności wyrażania i obrony własnego zdania. Oparta jest na subiektywności, odczuciu i intuicji. To ważne cechy managera, który musi umieć interpretować zjawiska ekonomiczne, a nie tylko je wyliczać. Przygodę z muzyką warto zaliczyć nie tylko dla pogłębienia własnej wrażliwości, ale głównie jako doskonalenie umiejętności analizy, koncentracji i koordynacji działań.