Temat: Menedżer a kierownik - jaka jest różnica?
Hubert Wawrzeńczyk:
Tak zgadza się - organizowanie również jest jedną z funkcji zarządzania. Żródłem jest moja głowa i pamięć wyniesiona ze szkoły oraz odbyte szkolenia.
Co do kierownika to jest tak jak wcześniej napisałem.
Klasyczny kierownik (podręcznikowy) nie pełni tych wszystkich funkcji (nie powinien), jeżeli w firmie jest Zarząd, lub przywódca.
Oczywiście w praktyce bywa różnie.Również jest to zależne od podziału kompetencji w danej firmie.
No to lecimy
planowanie - jako kierownik nie planuje Pan swoich i podwładnych działań na najbliższy dzień lub tydzień lub miesiąc lub kwartał etc.
kierowanie - jako kierownik nie wydaje Pan poleceń swoim podwładnym
organizowanie - jako kierownik nie organizuje Pan pracy swoim podwładnym, nie dostarcza potrzebnych zasobów (zamawia, przydziela, itp.)
kontrolowanie - nie kontroluje Pan swoich podwładnych np. porzez wysyłanie na delegacje i jej rozliczenie, jeżeli nie to jak u Pana w fiemie wygląda kontrola funkcjonalna, którą powinien wykonywać każdy pracownik :-))?
motywowanie - nie motywuje Pan swoich podwładnych ? co najmniej dziwne :-))
"Więc sam widzisz,że kierownik to jest tylko część menedżera."
To w którym momencie kierownik jest gorszy od "menedżera" - jak dla mnie to tylko nazwa :-))
Jeżeli jest Pan członkiem zarzadu to mogę odpuścić Panu tylko organizowanie, ale pozostałych na pewno nie :-)) czyli mniej niż kierownik :-))