konto usunięte
Temat: Jak zostać najlepszym – 10 skutecznych dróg od managera...
Tekst pochodzi z bloga http://MagdaMyczko.plW dzisiejszym korporacyjnym świecie, od zarządu oczekuje się ‘zarządzania’ ludźmi. Dawniej oczekiwano zarządzania pracą. Zarządzanie ludźmi zamiast pracą to pierwszy z kroków aby stać się ‘nowoczesnym managerem’, ale to nie wszystko. Jeśli na poważnie myślisz o awansie w swojej firmie, musisz rozwinąć umiejętności coachingu. Coach potrafi uzyskać od ludzi to co najlepsze i dzięki temu, że pracują z najwyższą sprawnością, praca zostaje wykonana szybko i poprawnie.
Przestawiam tutaj parę praktycznych kroków, potrzebnych aby przekształcić się z managera w coacha.
1.Przestań myśleć o ludziach pracujących w twojej organizacji jako o zatrudnionych. Myśl o nich jako o współpracownikach. Współpracownicy to osoby, z którymi pracujesz w relacji partnerskiej. Zatrudnieni to ludzie, którym mówisz, co mają zrobić.
2.Odnoś się do całej osoby.
3.Nigdy nie przechodź obok kogoś nie zauważając go. Uśmiech, skinienie, \'dzień dobry\' – te małe pozdrowienia daleko cię zaprowadzą.
4.Nie oczekuj od nikogo, aby zrobił coś, czego sam nie chciałbyś robić, lub nie jesteś w stanie. Bądź przykładem. Nie musisz wykonywać ich pracy, ale musisz być zaangażowany w wypełnianie swoich obowiązków tak samo sumiennie i bezbłędnie jak tego oczekujesz od innych.
5.Nigdy nie rozmawiaj o jednym współpracowniku z innym. Kropka.
6.Kiedy musisz wyrazić negatywną reakcję, koncentruj się na zachowaniu, nie na osobie.
7.Szanuj i doceniaj wkład pracy, który wnosi każda osoba.
8.Uświadom sobie, że ludzie, którzy ci podlegają są twoimi najważniejszymi klientami. Jak możesz pomóc im lepiej wykonywać ich pracę?
9.Nie pozwalaj nikomu podkopywać sukcesu waszych działań. Jeśli masz do czynienia ze słabym punktem, albo popraw go, albo pozbądź się. Nie toleruj niczego poza tym co najlepsze od swoich współpracowników.
10.Koncentruj się na personelu ORAZ na zadaniu, nie na jednym lub drugim. Pomagaj ludziom rozwijać wszystkie umiejętności. Inwestuj we współpracowników zarówno krótko- jak i długoterminowo.