konto usunięte

Temat: Antymanager

Czym się może charakteryzować osoba, która nigdy nie powinna objąć stanowiska managerskiego?
Dariusz R.

Dariusz R. Rozdaję za darmo
rottweilery.
www.rott.pl

Temat: Antymanager

Według Druckera brakiem skuteczności i ja się z nim zgadzam.
Jacek Adam Piotrowski

Jacek Adam Piotrowski Business Development
Manager &
Engineering (ICT)
Services...

Temat: Antymanager

Napewno brak skutecznosci. Co jeszcze? Napewno te czynniki, ktore na to sie skladaja:
- brak koncepcji/wizji,
- brak umiejetnosci wspolpracy,
- brak zaangazowania,
- brak jasno sprecyzowanych celow,
- .... (mysle, ze mozna dlugo wymieniac).
Maria S.

Maria S. Civis totius
mundi...

Temat: Antymanager

Dziwnie zadane pytanie. Ale jeśli dobrze rozumiem, chodzi Ci o większość ludzi na świecie, którzy „piastują” to stanowisko. I tu oczywiście po studencku można się pokusić o wymienianie kolejnych cech, które zbudują – raczej długawą – listę, co tak naprawdę w żaden sposób nie precyzuje osobowości, których należałoby unikać w awansach.

konto usunięte

Temat: Antymanager

Maria S.:
Dziwnie zadane pytanie. Ale jeśli dobrze rozumiem, chodzi Ci o większość ludzi na świecie, którzy „piastują” to stanowisko. I tu oczywiście po studencku można się pokusić o wymienianie kolejnych cech, które zbudują – raczej długawą – listę, co tak naprawdę w żaden sposób nie precyzuje osobowości, których należałoby unikać w awansach.

Myślę, że demonizujesz. Kto miałby zająć miejsce tej większości managerów?
Dariusz R.

Dariusz R. Rozdaję za darmo
rottweilery.
www.rott.pl

Temat: Antymanager

Pozwolę sobie na drobny upór i podejście nadmiernie radykalne. Oczywiście dla podgrzania atmosfery.

Jedynym zadaniem managera w firmie jest osiągać cele. Czy robi to z zaangażowaniem czy też umie z kimś współpracować czy nawet jeśli nie potrafi tych celów zwerbalizować nie ma żadnego znaczenia.

konto usunięte

Temat: Antymanager

Dariusz R.:
Pozwolę sobie na drobny upór i podejście nadmiernie radykalne. Oczywiście dla podgrzania atmosfery.

Jedynym zadaniem managera w firmie jest osiągać cele. Czy robi to z zaangażowaniem czy też umie z kimś współpracować czy nawet jeśli nie potrafi tych celów zwerbalizować nie ma żadnego znaczenia.

Owszem ma - jeśli celem ma być promowanie wartości firmy, co innego jak takich wartości nie ma ...
Dariusz R.

Dariusz R. Rozdaję za darmo
rottweilery.
www.rott.pl

Temat: Antymanager

A przepraszam bo nie rozumiem?

Z tego co Pan napisał można zrozumieć, że celem jest uzyskanie wyników wyceny spółki np: metodą DCF i opowiadanie o tym wszystkim dookoła :).

konto usunięte

Temat: Antymanager

Dariusz R.:
A przepraszam bo nie rozumiem?

Z tego co Pan napisał można zrozumieć, że celem jest uzyskanie wyników wyceny spółki np: metodą DCF i opowiadanie o tym wszystkim dookoła :).

Nie nie nie! :)
I wolałbym, żebyśmy przeszli na Ty :)

Wartości firmy - wyznawane wartości np. otwarta komunikacja.
Grzegorz O.

Grzegorz O. TRENER / DORADCA +48
666 300 037

Temat: Antymanager

Brakiem chęci zostania managerem. Są ludzie którzy unikają stanowisk związanych z zarządzaniem ze względu na czasochłonność i odpowiedzialność bardzo często bez odwzorowania w płacy.
Dariusz R.

Dariusz R. Rozdaję za darmo
rottweilery.
www.rott.pl

Temat: Antymanager

Bardzo mi miło.
Michale wydaje mi się, że często mylone są narzędzia z celami. Otwarta komunikacja, dbałość o otoczenie na każdej płaszczyźnie, a ogólniej modelowanie kultury korporacyjnej czy sama kultura korporacyjna to są narzędzia do realizacji bardzo konkretnych celów.

Może przez przykład:
Potrzebujemy podnieść jakość produktów.
1. wprowadzamy zasady tak jak pisałeś otwartej komunikacji, powodujemy odpowiednimi socjotechnikami, że ludzie będą przekazywać informację o powstałym błędzie, dbać o to co robią,
2. wprowadzamy terror, w którym każde uchybienie będzie karane straszliwymi konsekwencjami,
3. wprowadzamy jakieś systemy wzorcowe ISO, EFQM, statystyczną kontrolę i co tam jeszcze
3. sposobów podniesienia jakości jest więcej niż przedsiębiorstw więc wybieramy jeden z nich albo tworzymy swój.

A teraz rola managera. Manager ma podnieść jakość produktów i jeśli ją podniesie to chwała mu za to, jeśli nie, to nawet jeśli zrobi najlepiej skomunikowaną, najbardziej sterroryzowaną, firmę na świecie, firmę która dostanie nagrodę jakości i wszystkie certyfikaty i tak będzie managerem do d...

Oczywiście podany przykład jest swoistym uproszczeniem bo samo podnoszenie jakości produktów też właściwie jest narzędziem ale uznajmy, że nikt tego nie zauważył.
Pawel Waleka

Pawel Waleka Project Manager CEE

Temat: Antymanager

Witam Michale

Ja wyznaje zasade, iz manager to osoba reprezentujaca interesy firmy a takze, co jest w polskich realiach czesto pomijane, ludzi za ktore jest odpowiedzialny.

Cele mozna osiagac w rozny sposob; jak juz zostalo tutaj wspomniane poprzez wprowadzenie "terroru" a takze poprzez skuteczne zarzadzanie podleglym zespolem.

I tu dochodze do sedna sprawy: skuteczne zarzadzanie ludzmi. Co to oznacza? Egzekwowanie celow? A moze mentoring oraz wsparcie, wsluchanie sie w ich potrzeby. Mysle, ze odpowiednio zmotywowany zespol osiagnie wiecej niz ten, ktoremu zostana narzucone, bez odpowiedniego przygotowania cele. Osiagniemy to, co nazywa sie szumnie synergia

Poprzez umiejetne stosowanie tego narzedzia bedziemy w stanie osiagnac cele, do ktorych jestesmy zobligowani.

Odpowiadajac na Twoje pytanie, dobry manager powinien miec wysoko rozwiniete nastepujace umiejetnosci:
1. Mentoring
2. Umiejetnosci komunikacyjne (juz wymienione)
3. Praca w zespole

Brak wynikow jest pochodna powyzszych punktow

Pozdrawiam serdecznie
PawelPawel Waleka edytował(a) ten post dnia 24.08.07 o godzinie 16:24
Dariusz R.

Dariusz R. Rozdaję za darmo
rottweilery.
www.rott.pl

Temat: Antymanager

Wybaczcie przekorny nastrój.

"Mysle, ze odpowiednio zmotywowany zespol osiagnie wiecej niz ten, ktoremu zostana narzucone, bez odpowiedniego przygotowania cele."

Coś mi się wydaje, że niestety nie jest to takie proste.
1. Istotny jest horyzont czasowy zadania.
2. Istotna jest specyfika wewnętrzna celów.
3. Istotna jest sytuacja wyjściowa.
4. Istotne jest czy ważna jest maksymalizacja, optymalizacja czy minimalizacja efektów.
5. Istotna jest osobowość zarówno członków zespołu jako grupy, jako odrębnych osób i osobowość lidera.
6. Istotne jest otoczenie.
7. Istotny jest charakter tego co ma być osiągnięte.
8. Istotne są posiadane zasoby.
9. Istotny jest poziom wiedzy merytorycznej zespołu
....

Reasumując czasami wcale nie potrzeba żeby zespół był zmotywowany, czasem wcale nie potrzeba żeby był zadowolony, nawet nie potrzeba żeby był odpowiednio poinformowany o tym co ma wykonać a właściwie to nawet nie musi być jednolitym zespołem żeby osiągać to co potrzeba żeby osiągał.
Pawel Waleka

Pawel Waleka Project Manager CEE

Temat: Antymanager

Witam

Masz po czesci racje: wszystko zalezy od realiow firmy.

Moim zdaniem jednak, jakowe by one nie byly, manager w swoich obowiazkach jest odpowiedzialny za zespol, bez wzgledu na otoczenie czy sytuacje wyjsciowa. Majac do czynienia ze specjalistami,firma nie moze sobie pozwolic obecnie na wysoka rotacje, ktora bedzie zalezec od tego, jakie wartosci wyznaje manager. To on jest organizatorem i od niego zalezy wybor strategii zarzadzania.

Pozdrawiam
Aleksandra Jarmużek

Aleksandra Jarmużek Każdy dzień to
pierwszy dzień
reszty mojego
życia...

Temat: Antymanager

Dariusz R.:
A przepraszam bo nie rozumiem?

Z tego co Pan napisał można zrozumieć, że celem jest uzyskanie wyników wyceny spółki np: metodą DCF i opowiadanie o tym wszystkim dookoła :).

Moze chodzi po prostu o to, ze firma jak najbardziej - powinna sie rozwijac, do czego sa potrzebni managerowie, ale oprocz tego powinna zachowac pewne zasady zwiazane z aktywami personalnymi. Manager - oczywiscie, powinien byc skuteczny, jednakze jesli robi to w sposob niekoniecznie akceptowalny dla wspolpracownikow - ta efektywnosc na dluzsza mete zaniknie. Firma na tym straci. Wartosciowi pracownicy zaczna odchodzic, inni nie beda chcieli przychodzic. Pojdzie fala. Ryba psuje sie od glowy.

Skutecznosc managera - JAK NAJBARDZIEJ, ALE z poszanowaniem kultury organizacji i spolecznie akceptowalnych zasad
Aleksandra Jarmużek

Aleksandra Jarmużek Każdy dzień to
pierwszy dzień
reszty mojego
życia...

Temat: Antymanager

Dariusz R.:
Wybaczcie przekorny nastrój.

"Mysle, ze odpowiednio zmotywowany zespol osiagnie wiecej niz ten, ktoremu zostana narzucone, bez odpowiedniego przygotowania cele."

Coś mi się wydaje, że niestety nie jest to takie proste.
1. Istotny jest horyzont czasowy zadania.
2. Istotna jest specyfika wewnętrzna celów.
3. Istotna jest sytuacja wyjściowa.
4. Istotne jest czy ważna jest maksymalizacja, optymalizacja czy minimalizacja efektów.
5. Istotna jest osobowość zarówno członków zespołu jako grupy, jako odrębnych osób i osobowość lidera.
6. Istotne jest otoczenie.
7. Istotny jest charakter tego co ma być osiągnięte.
8. Istotne są posiadane zasoby.
9. Istotny jest poziom wiedzy merytorycznej zespołu
....

Reasumując czasami wcale nie potrzeba żeby zespół był zmotywowany, czasem wcale nie potrzeba żeby był zadowolony, nawet nie potrzeba żeby był odpowiednio poinformowany o tym co ma wykonać a właściwie to nawet nie musi być jednolitym zespołem żeby osiągać to co potrzeba żeby osiągał.

TFU!! Az sama sie ganie za wnioski, ktore wyciagam czytajac to co piszesz... Sorki, ale nie podoba mi sie takie podejscie. Chyba nie umialabym z Toba wspolpracowac...
Maria S.

Maria S. Civis totius
mundi...

Temat: Antymanager

....

Reasumując czasami wcale nie potrzeba żeby zespół był zmotywowany, czasem wcale nie potrzeba żeby był zadowolony, nawet nie potrzeba żeby był odpowiednio poinformowany o tym co ma wykonać a właściwie to nawet nie musi być jednolitym zespołem żeby osiągać to co potrzeba żeby osiągał.


A dlaczego?

Jeśli można pozytywnie odpowiedzieć na to pytanie, nie ma znaczenia, czy firma, w której się pracuje produkuje leki ratujące życie, czy jest instytucją płatniczą. To nie system jest nagrodą. To nie produkt jest nagrodą. Liczy się wpływ, jaki wywarło się na ludzi. Zajmowanie wyższego stanowiska nie czyni nikogo kimś ważniejszym. Dyrektor, czy menadżer – to przywódca i sługa w jednej osobie. Niewielu menadżerów potrafi zaakceptować ten drugi aspekt swoich obowiązków, ponieważ kłóci się to z opinią, jaką mają na temat swojej rangi.
Opracowując procedury, z których będą korzystali podwładni, tak naprawdę służy się im. Służy się im też, ustalając płace i przeprowadzając oceny okresowe. Służy się im, układając grafik urlopów tak, by mogli możliwie najlepiej wykorzystać przysługujący im wolny czas. Zatrudniając zdolnych ludzi i szkoląc ich, służy się osobom, które pracują w firmie.
Te dwa pozornie przeciwne zjawiska: władza i funkcja służebna łącza się w stanowisku menadżera. Jeśli umie się utrzymać je we względnej równowadze, można uniknąć zbyt wybujałej opinii na swój temat. Będzie się lepszym w tym, co się robi z ogromna szansą nie zostania antymenadżerem.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Antymanager

Z moich osobistych doświadczeń: managerem nie powininen być człowiek o zerowej inteligencji emocjonalnej.
Dariusz R.

Dariusz R. Rozdaję za darmo
rottweilery.
www.rott.pl

Temat: Antymanager

Pozwolę sobie w poniedziałek odgrzać trochę temat.

Myślę, że pewne nieporozumienie się wdarło odnośnie tego co powiedziałem.
Zgadzam się z każdym z Was, że są sytuacje (i jest ich przytłaczająca większość), w których najważniejsze jest to aby zespół był zmotywowany, żeby wiedział dokąd zmierza i w jaki sposób. Że manager, to właściwie jest po to, żeby zespół działał sprawnie i bardziej to powinno być: "manager zespołu" niż "zespół managera".
Jednak zwracam uwagę, że dobre samopoczucie zespołu nie jest celem samym w sobie jeśli chodzi o sytuacje zawodowe, za które odpowiada manager.

Przydługa refleksja :)
Kiedyś czytałem o sposobie walki z konfliktem wewnątrz zespołu rzadkich specjalistów, gdzie zatrudniono szefa zespołu, który dostał za zadanie być wrednym i znienawidzonym przez wszystkich. To że był dyletantem w dziedzinie, którą zarządzał było atutem. Po roku zarządzania (na tyle był kontrakt) zespół świetnie współpracował a po wcześniejszym konflikcie nie było śladu.
Jak dla mnie ten manager był dobrym managerem chociaż sądzę, że zespół do dzisiaj uważa go za najgorszego z możliwych.

Zresztą takie sytuacje może nie tak dosłowne są realizowane, na co dzień. Weźmy ludzi wynajmowanych tymczasowo (interim managerów) do tego, żeby zredukować koszty w tym pracownicze. Nie sądzę żeby byli kochani i cenieni przez zespoły, zwykle wiąże się to również ze strachem i nienawiścią. Ale nie ma chyba wielu osób, poza zespołami, w których pracują, że to są źli managerowie.

PS. A teraz się będę czepiał :) Nie ma osób o "zerowej inteligencji emocjonalnej".
Pawel Waleka

Pawel Waleka Project Manager CEE

Temat: Antymanager

Panie Dariuszu

Przypaek, który Pan opisał to rzeczywiście metoda walki z konfliktem wewnątrz zespołu, polegająca na tym, iż "wróg mojego wroga jest jednocześnie moim przyjacielem". I w wielu przypadkach sprawdzajaca sie ;)

Kiedy ja zastosowac?? No cóż. Manager to także dobry psycholog, który potrafi ożywic (lub podgrzac) atmosfere, aby zwykłą wymiana refleksji stała sie rzeczywiście dyskusją ;)

Serdecznie pozdrawiam
Pawel



Wyślij zaproszenie do