Temat: Opis spełniania warunków udziału a zaświadczenie z KRK

Zamawiający wszczął postępowanie „unijne” 28 stycznia 2010 roku. Zgodnie z (Instrukcją Dla Wykonawców) SIWZ Zamawiający wymagał aktualnej informacji z KRK w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt od 4 do 8 ustawy PZP, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

Wykonawca załączył do oferty zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt od 4 do 8 ustawy Pzp z adnotacją "NIE FIGURUJE" wydanym przed wejściem w życie ustawy nowelizującej PZP z dnia 5 listopada 2009 r.

Tym samym zaświadczenie Wykonawcy dosłownie spełnia warunek określony w SIWZ albowiem zostało wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert i jest w zakresie określonym w SIWZ.

Zamawiający wezwał do przedłożenia nowego zaświadczenia (twierdzi że Wykonawca nie wykazał niekaralności za przestępstwa przeciwko środowisku) ale na datę składania ofert już takiego nie dostanę.

W związku z czym składam protest na tę czynność. Postępowaniu Zamawiającego zarzucam (czy słusznie?) naruszenie zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców, jak również nienależytego przygotowania postępowania poprzez takie sformułowanie sposobu dokonania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w spornym punkcie SIWZ, które spowodowało, iż dokumenty złożone przez Wykonawcę dokładnie zgodnie z brzmieniem tegoż punktu SIWZ doprowadziły Zamawiającego do uznania, iż Wykonawca nie spełnia warunków udziału w przedmiotowym postępowaniu.

Moim zdaniem, tak sformułowany przez Zamawiającego opis sposobu oceny spełnienia warunku udziału wymusza na Wykonawcy złożenie takich dokumentów, które zawsze powodują jego wykluczenie.

Zamawiający nie doprecyzował warunku tak jak to zawsze robi z art. 22 ust. 1. Czy mam rację?
Jarosław Rostek

Jarosław Rostek ***GG:324952***
Skype:
jaroslaw.rostek

Temat: Opis spełniania warunków udziału a zaświadczenie z KRK

Obecnie nie ma możliwości składania protestów.

Nie kojarzę KRK w którym jest wymienione za co jest lub za co nie jest karany. KRK z tego co mi wiadomo określa tylko czy jest lub nie jest karany.

PS. jeśli do daty składania ofert nie wpłynęły żadne pytania związane z SIWZ i została złożona oferta Wykonawca zaakceptował postanowienia zawarte w SIWZ.

konto usunięte

Temat: Opis spełniania warunków udziału a zaświadczenie z KRK

Szymon Kubacki:

Zamawiający wezwał do przedłożenia nowego zaświadczenia (twierdzi że Wykonawca nie wykazał niekaralności za przestępstwa przeciwko środowisku) ale na datę składania ofert
już takiego nie dostanę.


- musisz dostarczyć nie na date dkładania ale na moment w którym zostałes wezwany - wzywaja dnia 1 marca - Ty masz chyba 7 dni na dostarczenie - idziesz i wyrabiasz ale jest ono ważne z datą wystawienia czyli że do dnia takiego a takiego nie byłes karany

Zazwyczaj zamawiający chce KRK lub innego dokumentu bo skończył się w ciągu okresu związania z oferta termin danego dokumentu
W związku z czym składam protest na tę czynność.

- jak w SIWZ było, że trzeba dostarczyć o przestępstwo przeciwko środowisku to warto było spytać o to lub wtedy zaprotestować.
Teraz możesz wykazać że krk ma w sobie także takie przestepstwa

Temat: Opis spełniania warunków udziału a zaświadczenie z KRK

Zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego zostało wystawione w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt od 4 do 8 ustawy PZP.

W chwili wydawania zaświadczenia katalog przestępstw z art 24 ust. 1 pkt od 4 do 8 był węższy. Nie przewidywał przestępstw przeciwko środowisku.
Iwona G.

Iwona G. Główny specjalista w
Wydziale Zamówień
Publicznych

Temat: Opis spełniania warunków udziału a zaświadczenie z KRK

Po 1 masz prawo wnieść protest, ponieważ postępowanie zostało wszczęte przed dużą nowelizacją która zniosła protest(28 stycznia obowiązywała mała nowela gdzie protest jeszcze obowiązywał).

Po 2 zgodnie z opinią UZP "W celu rozstrzygnięcia niniejszej kwestii konieczne jest odwołanie się do przepisów ustawy z dnia 24 maja 2000 r. o Krajowym Rejestrze Karnym (t.j. Dz. U. z 2008 r. Nr 50, poz. 292), zwanej dalej „ustawą o KRK”, oraz aktów wykonawczych wydanych na podstawie tej ustawy. Przepis art. 7 ust. 1 tej ustawy stanowi, że prawo do uzyskania informacji, czy jego dane osobowe zgromadzone są w Rejestrze, przysługuje każdemu. Osobie, której dane osobowe znajdują się w zbiorach danych zgromadzonych w Rejestrze, na jej wniosek, udostępnia się informację o treści wszystkich zapisów jej osoby. Z powyższego wynika, że każdy obywatel lub rezydent państwa członkowskiego Unii Europejskiej ma prawo do złożenia zapytania do Rejestru o informację w nim zawartą lub w rejestrze karnym innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, dotyczącą jego osoby, jeżeli jest lub był obywatelem lub rezydentem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, do którego kierowane jest zapytanie (vide: art. 7 ust. 1a ustawy o KRK). Prawo do uzyskania informacji, czy jego dane są zgromadzone w Rejestrze, przysługuje także każdemu podmiotowi zbiorowemu, przy czym podmiotowi, którego dane znajdują się w zbiorach danych zgromadzonych w Rejestrze, na jego wniosek, udostępnia się informację o treści wszystkich zapisów dotyczących tego podmiotu (vide: art. 7 ust. 2 ustawy o KRK).
Zgodnie z art. 19 ustawy o KRK informacji o osobie na podstawie danych zgromadzonych w rejestrze udziela się na wniosek ww. osób. Jednocześnie wskazać należy, że dyspozycja przepisu art. 19 ust. 3 wskazuje, jakie elementy obligatoryjnie powinny składać się na wniosek o udzielenie informacji o osobie (o podmiocie zbiorowym). Wniosek osoby, o której mowa w art. 7 ust. 1, o udzielenie informacji z Rejestru powinien zawierać: nazwisko, w tym także przybrane, imiona, nazwisko rodowe, datę i miejsce urodzenia, imiona rodziców, nazwisko rodowe matki, miejsce zamieszkania, obywatelstwo oraz numer PESEL i podpis wnioskodawcy. Wniosek podmiotu zbiorowego, o którym mowa w art. 7 ust. 2, powinien zawierać oznaczenie tego podmiotu i jego adres. Przy czym, jeżeli we wniosku nie określono rodzaju i zakresu danych, które mają być przedmiotem informacji, informacja ta powinna zawierać odpis wszystkich zapisów dotyczących wnioskodawcy zamieszczonych na kartach rejestracyjnych i zawiadomieniach.
Szczegółowe zasady udzielania informacji z Rejestru określają przepisy rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 7 listopada 2003 r. w sprawie udzielania informacji o osobach oraz o podmiotach zbiorowych na podstawie danych zgromadzonych w Krajowym Rejestrze Karnym (Dz. U. Nr 198, poz. 1930, z późn. zm.). Stosownie do postanowień § 11 ust. 1 i 2 ww. rozporządzenia, jeżeli dane osobowe osoby, której dotyczy zapytanie lub wniosek, są zgromadzone w Rejestrze, informacji o osobie z Rejestru udziela się na formularzu, o którym mowa w § 10 pkt 2 ww. rozporządzenia. Do informacji tej załącza się nadesłane zapytanie lub wniosek. Jeżeli dane osobowe osoby, której dotyczy zapytanie lub wniosek, nie są zgromadzone w Rejestrze, zapytanie lub wniosek zwraca się podmiotowi zapytującemu lub wnioskodawcy z adnotacją "NIE FIGURUJE".
Z powyższego wynika zatem, iż w każdym przypadku, gdy dane osobowe osoby, której dotyczy zapytanie lub wniosek, nie są zgromadzone w Rejestrze, informacji z Rejestru udziela się w sposób określony w § 11 ust. 2 ww. rozporządzenia poprzez zwrot zapytania lub wniosku z adnotacją „NIE FIGURUJE". W takim przypadku informacja z Rejestru potwierdza, że osoba, której dotyczy zapytanie lub wniosek, w ogóle nie figuruje w Rejestrze, z tytułu skazania za jakiekolwiek przestępstwo, w tym także za przestępstwo przeciwko środowisku. Przy czym należy wskazać, iż powyższy sposób udzielenia informacji z Rejestru dotyczy także przypadku, gdy w zapytaniu lub wniosku określono zakres i rodzaj danych, które mają być przedmiotem informacji.

!!!!!!!!!Rekapitulując należy stwierdzić, iż informacje z Rejestru wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, w postaci zapytania lub wniosku zawierającego adnotację „NIE FIGURUJE” zachowują swoją aktualność i potwierdzają brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp. Wobec powyższego wykonawcy mogą nadal posługiwać się takimi informacjami z Rejestru (zaświadczeniami o niekaralności) w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia!!!!!!

Natomiast dla oceny dopuszczalności posługiwania się dotychczasowymi informacjami z Rejestru (zaświadczeniami o niekaralności) w przypadkach, gdy informacja z Rejestru udzielona została na formularzu, o którym mowa w § 10 pkt 2 ww. rozporządzenia, do którego załączono zapytanie lub wniosek, tj. w przypadku gdy dane osobowe osoby, której dotyczy zapytanie lub wniosek, są zgromadzone w Rejestrze, rozstrzygające znaczenie ma ustalenie zakresu i rodzaju żądanych w zapytaniu lub wniosku danych, które mają być przedmiotem informacji. W takim bowiem przypadku informacja udzielona na formularzu, o którym mowa w 10 pkt 2 ww. rozporządzenia, zawierająca adnotację „Nie figuruje w Kartotece Karnej w podanym zakresie” odnosi się wyłącznie do zakresu danych zawartych w zapytaniu lub wniosku. Takie potwierdzenie braku karalności odnosi się zatem jedynie do przestępstw wskazanych w zapytaniu lub wniosku. Tym samym taka informacja z Rejestru nie potwierdza braku karalności za inne przestępstwa nie wskazane w zapytaniu lub wniosku.
Rekapitulując należy stwierdzić, iż w przypadku, gdy informacja z Rejestru (zaświadczenie o niekaralności) udzielona na formularzu, o którym mowa w 10 pkt 2 ww. rozporządzenia, z adnotacją „Nie figuruje w Kartotece Karnej w podanym zakresie”, nie obejmuje aktualnego zakresu przestępstw określonych w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, informacja ta nie potwierdza braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp. Sytuacja taka będzie dotyczyć informacji z Rejestru uzyskanych przed dniem 22 grudnia 2009 r., w których zakres zapytania lub wniosku odnosić się będzie do przestępstw wymienionych w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp w brzmieniu obowiązującym przed tą datą, tj. bez przestępstw przeciwko środowisku. Takie zaświadczenie o niekaralności nie potwierdza bowiem braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp (nie potwierdza braku skazania za przestępstwo przeciwko środowisku). Wobec powyższego w odniesieniu do takich przypadków nie jest dopuszczalne posługiwanie się dotychczasowymi zaświadczeniami o niekaralności w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp (brak skazania za przestępstwo przeciwko środowisku). Z tych względów w takich przypadkach konieczne jest uzyskanie nowych zaświadczeń o niekaralności.
Na marginesie wskazać należy, że jeżeli zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego nie potwierdza niekaralności za przestępstwa przeciwko środowisku, zamawiający ma obowiązek wezwać wykonawcę na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp do uzupełnienia braków w przedmiotowym zakresie. W kontekście powyższego podkreślić jednak należy, że zaświadczenie o niekaralności potwierdza stan na moment jego wystawienia, a zatem niemożliwe jest jego uzyskanie z datą wsteczną. Nie istnieje zatem możliwość uzupełnienia tego dokumentu w następstwie wezwania przez zamawiającego, w ten sposób, by zaświadczenie wystawione po dacie terminu składania ofert potwierdzało niekaralność za przestępstwa przeciwko środowisku na dzień składania ofert. W przedmiotowej sytuacji znajdzie zatem zastosowanie przepis art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp, na podstawie którego z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się wykonawców, którzy nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu.

Źródło: http://www.uzp.gov.pl/zagadnienia-merytoryczne/prawo-p...

Jeśli twoja informacja z KRK udzielona została w sposób określony w § 11 ust. 2 ww. rozporządzenia poprzez zwrot twojego zapytania lub wniosku z adnotacją „NIE FIGURUJE" a Zamawiający wzywa cię do uzupelnienia śmiało wnoś PROTEST, bo ten dokument jest złożony prawidłowo i potwierdza brak podstaw do wykluczenia cię z postępowania. Możesz jeszcze na wezwanie Zamawiającego pouczyć go o tym o czym napisałam powyżej i wtedy Zamawiający powienien przemysleć to co robi:)

Pozdrawiam;)

Temat: Opis spełniania warunków udziału a zaświadczenie z KRK

Opinia UZP w tej sprawie jest dla mnie na pierwszy rzut oka korzystna.

Jednakże, gdy przeczyta się rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 7 listopada 2003 r. w sprawie udzielania informacji o osobach oraz o podmiotach zbiorowych na podstawie danych zgromadzonych w Krajowym Rejestrze Karnym to odpowiedź wcale jednoznaczmna nie jest.

Mam wrażenie że opinia "dopowiada" więcej niż jest w rozporządzeniu.
Marta S.

Marta S. Audyt wewnętrzny,
zamówienia
publiczne, Prince2

Temat: Opis spełniania warunków udziału a zaświadczenie z KRK

Jeżeli postępowanie zostało wszczęte 28.01.2010 r., to zastosowanie mają przepisy w brzmieniu sprzed nowelizacji, która weszła w zycie dzień póżniej - istnieje więc możliwość złożenia protestu

Brzmienie art. 24 w zakresie dot. przestępstw przeciwko ochr. srod. weszło w zycie 22.12.2010 r.
- rozporzadzenie w sprawie dok. jakie moze żądac zamawiajacy, weszło w życie 31.12.09 r. i ma zastosowanie do niniejszego postępowania i czytając je literalnie KRK wystawione nie pózniej niz 6 miesięcy przed upływem składania ofert potwierdza brak podstw do wykluczenia.

Ponadto często wykonawcy oprócz dokumentów składają równiez
oświadczenia w zakresie art. 24, nie wiem jak w omawianym postępowaniu. Może warto iśc w kierunku wykazania, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu a contrario do art. 24 ust 2 pkt 4 (np poprzez złożenie aktualnego KRK - zamawiający nie będzie miał wtedy podstaw do wykluczenia wykonwcy a ponadto nowe rozporzadzenie nie zakłada w okresie przejściowym żądania dokumentu z krórtszym okresem wystawienia). Tak na szybko przyszło mi do głowy takie rozwiązanie, poddaję je pod dyskusję
Iwona G.

Iwona G. Główny specjalista w
Wydziale Zamówień
Publicznych

Temat: Opis spełniania warunków udziału a zaświadczenie z KRK

Ja bym sżła tym samym tokiem myślenia co UZP. Dość logicznie jest to wszystko wytłumaczone. A szczerze mowiąc wolę się podeprzeć interpretacją UZP którą uważam za dość słuszną niż sama brać na barki zinterpretowanie rozporządzenia i działania według własnego uznania.
Nowelizacja zarówno mała i duża wprowadziły wiele zmian, które powodują lekki chaos. Dopóki nie pojawi sie wypracowana linia orzecznicza możemy tochę błądzić jak dzieci we mgle i starać się w oparciu o własne doświadczenie i wiedzę, a także w opraciu o różne opinie czy komentarze probować oceniać sytuacje jak nalepiej potrafimy.

:)))

Temat: Opis spełniania warunków udziału a zaświadczenie z KRK

Może trzeba by było "ugryźć" problem od innej strony. Zgodnie z art. 7 PZP postępowanie przygotowuje i przeprowadza Zamawiający. Dotychczasowa praktyka wskazuje na to, iż zamawiający jest zobligowany skonkretyzować warunki generalnie określone w art. 22 ust 1 PZP. Należałoby się zastanowić czy w przedmiotowym postępowaniu nie mamy do czynienia z koniecznością, skonkretyzowania również warunków udziału w postępowaniu generalnie określonych w art. 24 PZP. A tym smym zastanowić się na tym czy doprecyzowanie warunku dotyczącego zakresu aktualności informacji z KRK pozwoliłoby na ocenę spełnienia przez wykonawców przedmiotowego warunku z zachowaniem zasady uczciwej konkurencji.
Iwona G.

Iwona G. Główny specjalista w
Wydziale Zamówień
Publicznych

Temat: Opis spełniania warunków udziału a zaświadczenie z KRK

Nie zgadzam się.
W powyższym przypadku nie rozmawiamy o aktualności dokumentu ale raczej o jego treści.
Aktualność aktualnością a przestępstwo przeciwko środowisku to zupełnie inna kwestia. Samo złożenie aktualnej informacji z KRK nie uprawnia Zamawiającego do uznania "spełniania warunku" oraz uznania, że brak jest podstaw do wykluczenia.
I ja też jestem skłonna (choć wiem że to sprawa dyskusyjna), oddzielić warunki od wykazania braku podstaw do wykluczenia.
Inne dokumenty są skladane na to, a inne na to drugie. Wiem, że potocznie mówi się, że warunki dzieli się teraz na pozytywne i negatywne, ale ja jakoś nie moge się oswoić z tym stwierdzeniem.


Ponadto często wykonawcy oprócz dokumentów składają równiez
oświadczenia w zakresie art. 24, nie wiem jak w omawianym postępowaniu. Może warto iśc w kierunku wykazania, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu a contrario do art. 24 ust 2 pkt 4 (np poprzez złożenie aktualnego KRK - zamawiający nie będzie miał wtedy podstaw do wykluczenia wykonwcy a ponadto nowe rozporzadzenie nie zakłada w okresie przejściowym żądania dokumentu z krórtszym okresem wystawienia). Tak na szybko przyszło mi do głowy takie rozwiązanie, poddaję je pod dyskusję
Iwona G.

Iwona G. Główny specjalista w
Wydziale Zamówień
Publicznych

Temat: Opis spełniania warunków udziału a zaświadczenie z KRK

Kinga Krzyżewska:
Może trzeba by było "ugryźć" problem od innej strony. Zgodnie z art. 7 PZP postępowanie przygotowuje i przeprowadza Zamawiający. Dotychczasowa praktyka wskazuje na to, iż zamawiający jest zobligowany skonkretyzować warunki generalnie określone w art. 22 ust 1 PZP. Należałoby się zastanowić czy w przedmiotowym postępowaniu nie mamy do czynienia z koniecznością, skonkretyzowania również warunków udziału w postępowaniu generalnie określonych w art. 24 PZP. A tym smym zastanowić się na tym czy doprecyzowanie warunku dotyczącego zakresu aktualności informacji z KRK pozwoliłoby na ocenę spełnienia przez wykonawców przedmiotowego warunku z zachowaniem zasady uczciwej konkurencji.


Jest to jakiś pomysł, ale według mnie wystarczy napisać że celem wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania jest złożenie informacji z KRK. W przypadku zdaniem Zamawiającego konieczności wezwania do uzupełnienia tłumaczymy co i jak, i na jakiej podstawie.
Wydaje mi się że, gdybyśmy tak szczegółowo podchodzili do SIWZ to zapewne miałyby one 50 stron:)
Wykonawca, jak mówi orzecznictwo to podmiot profesjonalny. Powinien orientować się w przepisach do których każdy ma równe prawo dostępu.
Pamiętajmy bowiem, że SIWZ to SIWZ, i według mnie znajomość jej treści nie wystarczy. Żaden Zamawiający nie opisuje bowiem szczegółowo, każdego zawartego w niej przepisu ustawy czy rozporządzenia.
Marcin Ludziejewski

Marcin Ludziejewski Zamówienia publiczne
- praktyk,
szkoleniowiec i
hobbysta zp

Temat: Opis spełniania warunków udziału a zaświadczenie z KRK

Ludzie! Co Wy??? Warunki udziału wymienione w art. 24.1.4-8 i 24.1.9 poprostu są i nie możemy "tak sobie" ich konkretyzować czy coś. Wynikają one wprost z Dyrektywy 2006/18/WE i basta! A wracając do tematu: jeśli jest zapis "NIE FIGURUJE", to nie figuruje w całym rejestrze. Pzdr. ML
Iwona G.

Iwona G. Główny specjalista w
Wydziale Zamówień
Publicznych

Temat: Opis spełniania warunków udziału a zaświadczenie z KRK

Marcin Ludziejewski:
Ludzie! Co Wy??? Warunki udziału wymienione w art. 24.1.4-8 i 24.1.9 poprostu są i nie możemy "tak sobie" ich konkretyzować czy coś. Wynikają one wprost z Dyrektywy 2006/18/WE i basta! A wracając do tematu: jeśli jest zapis "NIE FIGURUJE", to nie figuruje w całym rejestrze. Pzdr. ML


;)

Temat: Opis spełniania warunków udziału a zaświadczenie z KRK

Marcin Ludziejewski:
Ludzie! Co Wy??? Warunki udziału wymienione w art. 24.1.4-8 i 24.1.9 poprostu są i nie możemy "tak sobie" ich konkretyzować czy coś. Wynikają one wprost z Dyrektywy 2006/18/WE i basta! A wracając do tematu: jeśli jest zapis "NIE FIGURUJE", to nie figuruje w całym rejestrze. Pzdr. ML

Dla Zamawiającego "NIE FIGURUJE" nie oznacza, że nie figuruje w całym rejestrze, zwłaszcza gdy w zapytaniu Wykonawca wpisał zakres danych, o które wnioskował(pkt 11 każdego formularza zapytania). Zamawiający stwierdził, że Wykonawca wnosił o wydanie zaświadczenia tylko w zakresie art. 24 ust. 1 pkt od 4 do 8 ustawy PZP. W chwili wydawania zaświadczenia katalog przestępstw z art 24 ust. 1 pkt od 4 do 8 nie przewidywał przestępstw przeciwko środowisku.

Warunki w art. 24 PZP ok. nie można ich konkretyzować. Natomiast w związku z zaistniałą sytuacją czy Zamawiający nie powinien był skonkretyzować Opisu Sposobu Dokonywania Oceny spełniania tych warunków?

Czy Zamawiający w związku z tym nie poszedł za daleko w SIWZ i nie powinien był określić, iż w zakresie art. 24 ust. 1 pkt od 4 do 8 ustawy PZP żada zaświadczenia wystawionego nie 6 miesiecy przed, a tylko i wyłącznie od wejścia w życie nowielizacji PZP??? (Przypadek ten zdaniem Zamawiającego dotyczy tylko zaświadczeń KRK "zakresowych")

Temat: Opis spełniania warunków udziału a zaświadczenie z KRK

Marcin Ludziejewski:
A wracając do tematu: jeśli jest zapis "NIE FIGURUJE", to nie figuruje w całym rejestrze. Pzdr. ML

No i tu ja się nie zgadzam. Zgodnie z rozporządzeniem można wydać informacje z KRK obejmującą tylko pewien wskazany przez wnioskodawcę zakres (nawet formularz jest tak skonstruowany , że powinno się wpisywać zakres). Jest to także związane z ustawą o ochronie danych osobowych. Co innego jednak wynika z praktyki. Wydawane są tylko informacje pełne - nawet jak określimy zakres swojego wniosku. I tu chyba tkwi problem czy liczy się literalne brzmienie przepisów, zgodnie z którymi gdy wpiszemy zakres mamy informacje okrojoną tylko do wskazanego zakresu czy praktyka, która nie wykształciła informacji zakresowej ????
Marcin Ludziejewski

Marcin Ludziejewski Zamówienia publiczne
- praktyk,
szkoleniowiec i
hobbysta zp

Temat: Opis spełniania warunków udziału a zaświadczenie z KRK

Odnosząc się do wypowiedzi Szymona i Kingi to:
Po pierwsze - opis sposobu oceniania warunków określa się tylko dla warunków wynikających z art. 22. Ten opis to nic innego jak uszczegółowienie poszczególnych warunków. I tak np. warunek: doświadczenie zawodowe, opis sposobu spełniania tego warunku to np wykonał 2 rb polegające na budowie drogi klasy min. G o dł. 2km każda.
Po drugie - warunków art. 24 nie można ani zawężać ani rozszerzać. One są constans. I nieprawdą jest, że w formularzu trzeba powołać się na konkretne przepisy, czy zdarzenia. To od nas zależy co napiszemy. Można np. napisać "postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego" i to w zupełności wystarczy i odnosi sie do wszystkich sytuacji przewidzianych w Pzp. Ostatnio kilka razy spotkałem się z zaświadczeniem, w którym nie było wpisane nic. Póki co, w Polsce jest tylko jeden rejestr karny obejmujący wszystkie przestępstwa i nie ma znaczenia (najczęściej), co wpiszemy. Ale tu uwaga!!! W niektórych Sądach zamiast tradycyjnej pieczątki NIE FIGURUJE wyrobili sobie inną o treści w stylu "NIE FIGURUJE w wymienionym zakresie" i pomimo, że także odnosi się do całego rejestru - takie zaświadczenie może nie potwierdzać braku podstaw do wykluczenia (w zależności od tego, co napisaliśmy we wniosku. Z mojej strony to tyle. Pzdr. ML

Temat: Opis spełniania warunków udziału a zaświadczenie z KRK

Marcin Ludziejewski:
I nieprawdą jest, że w formularzu trzeba powołać się na konkretne przepisy, czy zdarzenia. To od nas zależy co napiszemy. Można np. napisać "postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego" i to w zupełności wystarczy i odnosi sie do wszystkich sytuacji przewidzianych w Pzp. Ostatnio kilka razy spotkałem się z zaświadczeniem, w którym nie było wpisane nic. Póki co, w Polsce jest tylko jeden rejestr karny obejmujący wszystkie przestępstwa i nie ma znaczenia (najczęściej), co wpiszemy. Ale tu uwaga!!! W niektórych Sądach zamiast tradycyjnej pieczątki NIE FIGURUJE wyrobili sobie inną o treści w stylu "NIE FIGURUJE w wymienionym zakresie" i pomimo, że także odnosi się do całego rejestru - takie zaświadczenie może nie potwierdzać braku podstaw do wykluczenia (w zależności od tego, co napisaliśmy we wniosku. Z mojej strony to tyle. Pzdr. ML


Zgadza się nie trzeba wpisywać zakresu. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Co z sytuacją kiedy zostanie jednak zakres określony??? Oczywiście praktyka (niezgodna z przepisami) jest taka że czy wpiszesz zakres czy nie dostajesz informacje z całego rejestru. Jednak zupełnie co innego wynika z przepisów. Z przepisów wynika że w sytuacji gdy wpiszemy zakres w formularzu uzyskujemy informacje jedynie w tym zakresie, bo informacja musi być zgodna z wnioskiem. Tam gdzie wprowadzono pieczątki zakresowe zrobiono jeszcze większy bałagan, bo czy można wydać więcej informacji, iż wnosi o to zainteresowany. Ktoś może nie być zainteresowany ujawnianiem wszystkich swoich „przewinień”, a skoro ustawodawca wprowadza ograniczenia to do tych ograniczeń powinni się wszyscy stosować. Czy w takiej sytuacji gdy wpiszemy zakres niepokrywający się a zakresem dookreślonym w art. 24 PZP czy taka informacja potwierdzi brak podstaw do wykluczenia??? Niby wszystko dobrze bo mamy pieczątkę „NIE FIRURUJE” ale zakres określił??? Ja mam wątpliwości..Pozdrawiam

Temat: Opis spełniania warunków udziału a zaświadczenie z KRK

Moim zdaniem ALBO Zamawiający nie doprecyzował warunku ALBO nieprawidłowo określił sposób dokonywania oceny spełniania tego warunku ALBO żądał nieprawidłowych w tym przypadku dokumentów.

Zastanawiam się co może bardziej chwycić. A tonący "brzydko" się chwyta... :)

Temat: Opis spełniania warunków udziału a zaświadczenie z KRK

Nie zgodzę się, że warunków z art. 24 nie można ani zawężać ani rozszerzać. Można dokonać tego de facto za pomocą dokumentów jakie żądamy na potwierdzenie spełniania warunków.

Rozporządzenie jest tarczą Wykonawców. Zamawiający nie może żądać więcej tj.: bardziej aktualnych czy szerszych. Natomiast może chcieć mniej aktualne (np.: KRS wydany nie póżniej niż 1 rok przed skłądaniem ofert) chociażby w postępowaniach nieUnijnych.

Zastanawiam się czy to jest dobry wybieg.

Marcin Ludziejewski:
Po drugie - warunków art. 24 nie można ani zawężać ani rozszerzać. One są constans.
Marcin Ludziejewski

Marcin Ludziejewski Zamówienia publiczne
- praktyk,
szkoleniowiec i
hobbysta zp

Temat: Opis spełniania warunków udziału a zaświadczenie z KRK

No proszę Cię... Obawiam się, że znajomość ustawy Pzp to nie wszystko... Trzeba także znać przepisy wykonawcze do ustawy, w których jest np. napisane jakie dokumenty Zamawiający może żądać od Wykonawców. Polecam gorąco jako lekturkę do poduszki ;) Pzdr. ML
PS. W przypadku odpisu z KRS ma to być 6 miesięcy i to dla wszystkich zamówień, których wartość szacunkowa jest równa lub większa od 14.000 Ojro.



Wyślij zaproszenie do