Marcin Bronicki

Marcin Bronicki kierownik, własna

Temat: artykuły prasowe

Witam,
moja instytucja (administracja publiczna) musi przeprowadzić kampanię medialną, w której skład wchodzą artykuły prasowe. Nie jesteśmy w tej chwili w stanie zrobić przetargu, ze względu na konieczność rozpoczęcia kampanii za niedługi czas. Przedmiotem zamówienia są artykuły w dziennikach i tygodnikach u różnych wydawców. Poddano nam pomysł zastosowania art. 67.1.a PZP, czyli przyczyny techniczne. W tym przypadku moglibyśmy za takie przesłanki uznać największy nakład (Ew. czytelnictwo) albo profil czytelnika. Wiem, że niektóre urzędy tak postępują. Proszę o Państwa opinię, czy komuś zdarzyło się stosować ten artykuł do artykułów prasowych (chodzi o napisanie i zamieszczenie) i czy przeżył już kontrolę (z jakim skutkiem).
Dziękuję za pomoc
Dr Piotr Kunicki

Dr Piotr Kunicki Radca Prawny w
Wierzbowski
Eversheds

Temat: artykuły prasowe

Robiłem przy kilku zamówieniach na prasówkę i przyczyny techniczne w tym przypadku nie pozwolą na zastosowanie trybu z wolnej ręki, bowiem z "technicznego" punktu widzenia jest wiele wydawców, którzy MOGĄ zrobić taki sam nakład. Co innego, że nie wszystkim opłaca się taki nakład robić. Nakład - oferowany - może stanowić kryterium oceny ofert, albo zostać ujęty w warunkach dotyczących doświadczenia.

Jeżeli masz co najmniej miesiąc na przeprowadzenie przetargu, to nie będziesz mógł również powołać się na art. 67 ust. 1 pkt. 3 ustawy Pzp, bo teoretycznie możesz zdążyć z przetargiem. Ale czasami trzeba ryzykować - powodzenia jednak przy kontroli - w szczególności jeżeli masz dofinansowanie.

Pozdrawiam,
Piotrek
Marcin Ludziejewski

Marcin Ludziejewski Zamówienia publiczne
- praktyk,
szkoleniowiec i
hobbysta zp

Temat: artykuły prasowe

Ja bym spróbował z zapytaniem o cenę ale broń Boże z wolnej ręki. Pzdr. ML
Łukasz P.

Łukasz P. Zamówienia
Publiczne,
Zarządzanie
Nieruchomościami,
Logis...

Temat: artykuły prasowe

Ewentualnie, jeżeli rzeczywiście termin jest krótki sprobować można jeszcze negocjacji bez ogłoszenia (art. 62 ust. 1 pkt 4).
W przeciwieństwie do zapytania o cenę nie muszą wpłynąć dwie oferty.



Wyślij zaproszenie do