Magdalena Hejduk

Magdalena Hejduk Doradca Klienta,
Tesco Polska

Temat: Zapytanie o firmę

Witam serdecznie od 10 sierpnia otwieram własną firmę jednak wszystkie formalności z nią związane chciałabym załatwić już do 24lipca dlatego też chciałabym bardzo prosić o radę.

Firmę zakładam za własną gotówkę bez żadnych dotacji itp.
Na początek będzie to głównie sprzedaż odzieży używanej, sortowanej na targach i ryneczkach w okolicach mojej miejscowości.
Wypełniając wstępnie CEIDG wpisałam kod 4782Z
Oraz sprzedaż odzieży z końcówek kolekcji przez internet - planuję założyć własny sklep internetowy.
I tutaj wpisałam kod 4791Z.
Po długim zastanowieniu podjęłam decyzję, że będzie to sprzedaż na ryczałcie 3% bez VAT oraz bez kasy fiskalnej.

W związku z tym, że dysponuję małą gotówką na początek chcę postawić głównie na sprzedaż odzieży używanej na ryneczkach i targach, mam już upatrzony stół który chcę kupić na te potrzeby. Wybrałam również hurtownię. Dodatkowo też chcę przeznaczyć niewielką kwotę na stronę internetową (mam tutaj na myśli gotowy już sklep internetowy za który opłata miesięczna jest niewielka)
Towar na rynek chcę dowozić na początek własnym, niewielkim samochodem i wrzucać w koszty firmy tylko opłaty za paliwo. Upatrzyłam już sobie 5 miejscowości do których bedę jeździła, w każdy dzień tygodnia do innej.

Jeśli wszystko pójdzie po mojej myśli na zimę wynajmę lokal w którym będę prowadziła sklep stacjonarny niedaleko mojej miejscowości. Będzie to sklep z końcówkami kolekcji, wtedy też na rynek będę jeździła żadziej.

Moje pierwsze i najbardziej nurtujące pytanie brzmi:
Pierwszą tonę odzieży mam dostać za darmo od pewnej osoby. Jednak jeśli dostanę ją za darmo nie bedę miała na nią faktury, ani zadnego rachunku. Czy będę mogła tą odzież normalnie sprzedawać? Czy też mogę mieć z tym jakieś problemy?

Pytanie drugie:
Czy kody PKD które wpisałam powyżej wystarczą do prowadzenia mojej działalności tzn sprzedaży internetowej i sprzedaży na targowiskach czy powinnam jeszcze jakieś dopisać?

A może powinnam odrazu podać też kody do sprzedaży stacjonarnej? Z tym, że jeśli do zimy nie uzyskam odpowiedniego zysku to sklep stacjonarny zostanie przesuniety w czasie na późniejszy okres. Nie wiem co w tej sytuacji robić.

Pytanie trzecie:
Gdzie znajdę w internecie jakiś wzór ewidencji przychodów? Ale taki bardzo dokładny dla osoby która nie ma pojecia o ksiegowości? Może ktoś podać jakiś link?

Pytanie czwarte.
W ewidencji wyposażenia chciałabym wprowadzać wszystkie przedmioty nie tylko te powyżej 1500zł (wiem, że nie jest to konieczne, ale jest to możliwe)
Mam zamiar stopniowo z zarobionych pieniędzy na torgowiskach kupować wyposażenie do sklepu stacjonarnego co jakiś czas jakiś regał itd czy takie zakupy też mam wprowadzać do ewidencji? Czy może kupować je a wprowadzić w ewidencje dopiero po otworzeniu sklepu stacjonarnego?

I pytanie piate.
Na początku towar chcę przechowywać u siebie w domu, tzn domu moich rodziców, tam też będzie adres firmy, ma tak być do poki nie otworzę sklepu stacjonarnego. Czy mogę tą odzież trzymać np na strychu? Czy muszę spełniać jakieś odpowiednie warunki do przechowywania tej odzieży?

Bardzo proszę o odpowiedź
Magdalena Hejduk

Magdalena Hejduk Doradca Klienta,
Tesco Polska

Temat: Zapytanie o firmę

Mógłby mi ktoś coś doradzić?



Wyślij zaproszenie do