Maciej Wolski

Maciej Wolski Mobile Product
Manager

Temat: Jak sprzedawać więcej?

W tym wątku chciałbym poruszyć kwestie związane ze zwiększeniem skuteczności sprzedaży.

Oto kilka zasad, które powinny sprawić iż rezerwacji zacznie spływać coraz więcej:

1. Zasada "Less is more"
Wyszukiwarka Google jest uznawana przez wielu ekspertów za wzór jeśli chodzi o użyteczność i doświadczenia użytkownika (user experience) - dostarcza tylko to, czego on oczekuje.

Nie wstawiajmy na strony naszych portali wielu list po 20 ofert w jednej, bez żadnych zdjęć. Wstawmy mniej ofert, ale przejrzyściej opisanych i z ładnymi, zachęcającymi zdjęciami.

Jeśli potencjalny klient zechce obejrzeć ich więcej - skorzysta z wyszukiwarki.

Optymalna ilość tekstu marketingowego, to 60-70 znaków w wierszu. Gdy jest ich więcej - czytelnik subiektywnie postrzega to jako duży blok tekstu i zniechęca się do czytania. Podobnie jest z ofertami.

2. Tematyczność
Ogrom informacji w internecie sprawia, że ludzie doceniają i wręcz potrzebują filtrowania treści. Jeśli otrzymają w szybki i łatwy sposób dostęp do ofert, których oczekują - ich chwilowy stan emocjonalny będzie miał wpływ na częstotliwość dokonywania rezerwacji.

Już w tej chwili wiele portali oferuje tematyczne podstrony, gdzie można znaleźć oferty tylko jednego typu.

W przyszłości pojawi się coraz więcej portali sprzedających tylko oferty dla narciarzy, surferów, golfistów czy też klientów zainteresowanych turystyką medyczną.

3. CRM (Customer Relationship Management)

Klient, który dokonał u nas już kiedyś rezerwacji i był zadowolony - chętniej zrobi to jeszcze raz niż nowy klient. Warto informacje o klientach przechowywać w systemie informatycznym. Jeśli pracownik obsługujący danego klienta wyjedzie na urlop albo odejdzie z pracy - inni będą mogli zapewnić obsługę na tak samo satysfakcjonującym poziomie.

Możliwe jest importowanie danych bezpośrednio z portalu turystycznego. Gdy wpłynie nowa rezerwacja - automatycznie znajdzie się też w bazie aplikacji CRM.

Przy użyciu oprogramowania tej klasy, każdy z pracowników może mieć w dowolnym momencie dostęp do informacji na temat każdego klienta, który kiedykolwiek się z nami kontaktował. Może zanotować jego preferencje, przedziały cenowe które go interesują a także inne uwagi - przydatne przy konstruowaniu oferty.

Sprofilowany pod turystykę CRM jest zaawansowanym narzędziem wspomagającym zarządzanie firmą, który przyda się zarówno konsultantom jak i zarządzającym.