Temat: Gdzie warto wysłać informację prasową o startującym serwisie
Duża liczba odpowiedzi ;))
Wysłałem do najważniejszych serwisów turystycznych i około turystycznych, do lokalnych i regionalnych organizacji turystycznych oraz największych informacji turystycznych w kraju. W sumie ponad 250 adresów. Co ciekawe mało maili zostało otwarte (około 30%) - może to kwestia przerwy świąteczno-noworocznej.
Przy takich mailingach polecam skorzystanie z narzędzi typu Freshmail - grosze to kosztuje, a warto dla samych statystyk...
Efekty np. tutaj:
-
http://dziennikturystyczny.pl/2010/12/land-of-poland/
-
http://www.tur-info.pl/p/ak_id,7389,,serwis_turystyczn...
Poniżej załączam przesłaną wiadomość prasową (jeśli ktoś jest zainteresowany mogę podzielić się pozostały doświadczeniami):
Powstaje innowacyjny serwis turystyczny Land of Poland
Serwis internetowy Land of Poland umożliwi
zaplanowanie niezapomnianej podróży po Polsce, a porównać go można do nietypowego sklepu internetowego, gdzie produktami są atrakcje turystyczne. Turysta-internauta wybierając miejsca, które chce zobaczyć, będzie umieszczać je w swoim plecaku (niczym sklepowym koszyku). Po dokonaniu wyboru i podaniu preferencji podróży specjalny algorytm wygeneruje
spersonalizowany przewodnik podróży. Internauta będzie mógł go wydrukować i zabrać ze sobą w trasę. Tym samym oszczędzi czas i pieniądze, unikając konieczności zakupu drogich wydawnictw książkowych.
Cechą wyróżniającą ten serwis jest
usługa lokalnego przewodnika (tzw. localesa), w której to przewodnik turysty-internauty zostanie uzupełniony o unikatowe informacje z pierwszej ręki ? co warto jeszcze zobaczyć, gdzie dobrze zjeść i jaki nocleg wybrać. Tylko rodzimy opiekun turysty pozwala na prawdziwe poznanie okolic i zwyczajów. Za swoją wiedzę lokalni przewodnicy będą oczywiście wynagradzani. Dla najaktywniejszych zostaną również przygotowane turystyczne nagrody w ramach przewidzianego programu lojalnościowego.
Bartłomiej Rak, właściciel firmy Emineo, jeden z pomysłodawców serwisu:
"Na pomysł promocji Polski poprzez innowacyjne działania w Internecie wpadliśmy z przyjacielem w 2008 roku, niestety dopiero niedawno udało nam się pozyskać niezbędne dofinansowanie z Unii Europejskiej na ten cel. Projekt Land of Poland wynika z naszych życiowych i naukowych pasji. Oboje uważamy, że Polska niewystarczająco wykorzystuje swój potencjał turystyczny. Naszym zdaniem przyszłość marketingu marki Polska leży właśnie w internecie."
Osoby pragnące śledzić proces powstawania serwisu mogą skorzystać z newslettera dostępnego na stronie
http://www.landofpoland.pl lub też zostać fanem strony projektu na Facebooku:
http://www.facebook.com/landofpoland. Jesteś zainteresowany współpracą- skontaktuj się z nami niezwłocznie!
Coming soon page, czyli strona jaskółka zapowiadająca nadchodzący projekt Land of Poland. Internauci, którzy za jej pośrednictwem zostawią swój adres e-mail jako pierwsi dowiedzą się o starcie serwisu.
Serwis Land of Poland skierowany będzie do dwóch grup odbiorców -
turystów poszukujących informacji w Internecie oraz osób, które dysponują unikatową wiedzą w zakresie polskich atrakcji turystycznych, czyli
turystów-pasjonatów, przewodników turystycznych czy też lokalnych działaczy doskonale znających swoje okolica oraz inne tereny Polski.
Tworzenie serwisu Land of Poland finansowane jest w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Start projektu Land of Poland przewidziany jest na drugi kwartał 2011 roku. W pierwszych miesiącach działalności serwis dostępny będzie w języku polskim, w późniejszym okresie przetłumaczony zostanie na 6 innych języków europejskich.
Więcej informacji można znaleźć na stronie
http://www.emineo.pl w zakładce nasze serwisy.