Rafał Hubczyk

Rafał Hubczyk Zarządzanie
Projektami

Temat: Artykuł ze strony www.nto.pl "Praca przez internet -...

Wiadomość ze strony http://nto.pl (Praca, 6 lipca 2009)

Praca przez internet - zalety i wady
Edyta Hanszke

Wystarczy komputer z dostępem do internetu i telefon. To dobre zajęcie dla specjalistów różnych branż, którzy mogą pracować na odległość.
Karolina Jasiniak, opolanka mieszkająca w Warszawie, zajmuje się pisaniem wniosków o dotacje unijne. Rano zaprowadza dzieci do przedszkola i siada w domowym biurze. Jej główne narzędzia pracy to komputer, telefon i internet. Zwykle pracuje do 15.30, pory powrotu dzieci do domu.
- Nigdy nie myślałam o sobie jako wykonującej telepracę -
zaznacza. To określenie kojarzyło mi się dotychczas negatywnie, z kimś nagabującym przez telefon do kupienia kolejnej niepotrzebnej rzeczy. Ewentualnie, bardziej pozytywnie, z pracownicą biura obsługi klientów - mówi.
Jest z wykształcenia ekonomistką. Przez 5 lat pracowała jako księgowa u trzech pracodawców i mówi, że nabawiła się tam głównie wrzodów żołądka z powodu stresu. Dlatego zdecydowała się na otworzenie własnej działalności i pracę w domu.
- Sama decyduję, ile chcę pracować i mogę robić to o różnych porach - mówi o zaletach takiej pracy. - Z drugiej strony potrzebna jest do tego duża samodyscyplina. Jej zdaniem to idealna forma pracy np. dla kobiety, która wychowuje małe dzieci a równocześnie chce pracować zawodowo.

Rodzajów telepracy jest wiele. Nie tylko na zasadzie samozaıtrudnienia. Można ją świadczyć także na umowę
zlecenie, o dzieło i umowę o pracę. Różnica w tym ostatnim przypadku polega na tym, że pracownik zamiast chodzić do biura wykonuje swoje zadania w domu lub innym miejscu, a pracodawca zapewnia mu sprzęt do pracy i rozlicza się z nim np. za rozmowy telefoniczne. Ma on też takie same prawa jak inni pracownicy, np. do szkoleń.
W grudniu 2007 roku weszła w życie nowelizacja ustawy wprowadzająca pojęcie telepracy. - Wówczas zaledwie 7 proc. osób pracowało w taki sposób. W grudniu 2008 roku juŜ co piąty Polak na stu pytanych deklarował, że świadczył telepracę - mówi Rafał Hubczyk z firmy Doradztwo Gospodarcze DGA w Poznaniu, która realizowała projekt "Telepraca. Ogólnopolski program promocji i szkoleń dla przedsiębiorców". Zaletami takiej pracy jest to, że możemy jej szukać na całym świecie, nie ma żadnych ograniczeń geograficznych. Na przykład pracodawcy z zachodniej Europy poszukują w naszej części kontynentu administratorów sieci komputerowych. - Bo można nimi zarządzać z każdego miejsca, a e-mail idzie tak samo długo z Opola do Hongkongu jak do Warszawy - przekonuje Rafał Hubczyk. Jego zdaniem telepraca jest idealnym modelem na czas kryzysu i dla pracodawców, i dla pracowników.
-W momencie, kiedy wielu specjalistów straciło etaty alternatywą dla nich moŜe być taka właśnie praca - ocenia Rafał Hubczyk.
Uważa się, że telepraca umożliwia pracownikom łatwiejsze pogodzenie obowiązków służbowych ze sprawami osobistymi i rodzinnymi. Jest to zaletą szczególnie dla kobiet. Ponadto telepracownicy są mniej zestresowani. Telepraca to również możliwość zatrudnienia osób niepełnosprawnych, choć ci wolą raczej pracę wśród ludzi niż w domowym zaciszu.

Pod lupą - Co to jest telepraca?
Praca zdalna, biuro w domu, forma organizacji pracy polegająca na świadczeniu pracy poza siedzibą przedsiębiorstwa, jednak w kontakcie z przełoŜonymi i współpracownikami za pomocą urządzeń telekomunikacyjnych, jak telefon, faks, przy wykorzystaniu łącz internetowych.
Przykłady telepracowników
administratorzy sieci
tłumacze
księgowi
dziennikarze
pracownicy naukowi
przedstawiciele handlowi
Zalety telepracy
redukcja kosztów wynajmu pomieszczeń biurowych i kosztów zatrudnienia (dla pracodawcy)
obniżenie kosztów dojazdów do pracy (dla pracownika)
wzrost wydajności pracy (dla pracodawcy i pracownika)
elastyczność miejsca i czasu pracy (dla pracownika)
możliwość zatrudniania osób niepełnosprawnych i korzystających z urlopu wychowawczego
zmniejsza konflikty w pracy
Wady telepracy
trudność w odseparowaniu pracy od domu (dla pracownika)
brak bezpośredniego nadzoru lub kontroli (dla pracodawcy)
nienormowany czas pracy
uzależnia od techniki
osłabia osobiste kontakty między pracownikami
Za: Wikipedia
Źródło: http://nto.pl Opole, Opolszczyzna - praca, informacje.Rafał Hubczyk edytował(a) ten post dnia 06.07.09 o godzinie 15:04

Temat: Artykuł ze strony www.nto.pl "Praca przez internet -...

Rafał Hubczyk:
Wiadomość ze strony http://nto.pl (Praca, 6 lipca 2009)

Praca przez internet - zalety i wady
Edyta Hanszke

Wystarczy komputer z dostępem do internetu i telefon. To dobre zajęcie dla specjalistów różnych branż, którzy mogą pracować na odległość.
Karolina Jasiniak, opolanka mieszkająca w Warszawie, zajmuje się pisaniem wniosków o dotacje unijne. Rano zaprowadza dzieci do przedszkola i siada w domowym biurze. Jej główne narzędzia pracy to komputer, telefon i internet. Zwykle pracuje do 15.30, pory powrotu dzieci do domu.
- Nigdy nie myślałam o sobie jako wykonującej telepracę -
zaznacza. To określenie kojarzyło mi się dotychczas negatywnie, z kimś nagabującym przez telefon do kupienia kolejnej niepotrzebnej rzeczy. Ewentualnie, bardziej pozytywnie, z pracownicą biura obsługi klientów - mówi.
Jest z wykształcenia ekonomistką. Przez 5 lat pracowała jako księgowa u trzech pracodawców i mówi, że nabawiła się tam głównie wrzodów żołądka z powodu stresu. Dlatego zdecydowała się na otworzenie własnej działalności i pracę w domu.
- Sama decyduję, ile chcę pracować i mogę robić to o różnych porach - mówi o zaletach takiej pracy. - Z drugiej strony potrzebna jest do tego duża samodyscyplina. Jej zdaniem to idealna forma pracy np. dla kobiety, która wychowuje małe dzieci a równocześnie chce pracować zawodowo.

Rodzajów telepracy jest wiele. Nie tylko na zasadzie samozaıtrudnienia. Można ją świadczyć także na umowę
zlecenie, o dzieło i umowę o pracę. Różnica w tym ostatnim przypadku polega na tym, że pracownik zamiast chodzić do biura wykonuje swoje zadania w domu lub innym miejscu, a pracodawca zapewnia mu sprzęt do pracy i rozlicza się z nim np. za rozmowy telefoniczne. Ma on też takie same prawa jak inni pracownicy, np. do szkoleń.
W grudniu 2007 roku weszła w życie nowelizacja ustawy wprowadzająca pojęcie telepracy. - Wówczas zaledwie 7 proc. osób pracowało w taki sposób. W grudniu 2008 roku juŜ co piąty Polak na stu pytanych deklarował, że świadczył telepracę - mówi Rafał Hubczyk z firmy Doradztwo Gospodarcze DGA w Poznaniu, która realizowała projekt "Telepraca. Ogólnopolski program promocji i szkoleń dla przedsiębiorców". Zaletami takiej pracy jest to, że możemy jej szukać na całym świecie, nie ma żadnych ograniczeń geograficznych. Na przykład pracodawcy z zachodniej Europy poszukują w naszej części kontynentu administratorów sieci komputerowych. - Bo można nimi zarządzać z każdego miejsca, a e-mail idzie tak samo długo z Opola do Hongkongu jak do Warszawy - przekonuje Rafał Hubczyk. Jego zdaniem telepraca jest idealnym modelem na czas kryzysu i dla pracodawców, i dla pracowników.
-W momencie, kiedy wielu specjalistów straciło etaty alternatywą dla nich moŜe być taka właśnie praca - ocenia Rafał Hubczyk.
Uważa się, że telepraca umożliwia pracownikom łatwiejsze pogodzenie obowiązków służbowych ze sprawami osobistymi i rodzinnymi. Jest to zaletą szczególnie dla kobiet. Ponadto telepracownicy są mniej zestresowani. Telepraca to również możliwość zatrudnienia osób niepełnosprawnych, choć ci wolą raczej pracę wśród ludzi niż w domowym zaciszu.

Pod lupą - Co to jest telepraca?
Praca zdalna, biuro w domu, forma organizacji pracy polegająca na świadczeniu pracy poza siedzibą przedsiębiorstwa, jednak w kontakcie z przełoŜonymi i współpracownikami za pomocą urządzeń telekomunikacyjnych, jak telefon, faks, przy wykorzystaniu łącz internetowych.
Przykłady telepracowników
administratorzy sieci
tłumacze
księgowi
dziennikarze
pracownicy naukowi
przedstawiciele handlowi
Zalety telepracy
redukcja kosztów wynajmu pomieszczeń biurowych i kosztów zatrudnienia (dla pracodawcy)
obniżenie kosztów dojazdów do pracy (dla pracownika)
wzrost wydajności pracy (dla pracodawcy i pracownika)
elastyczność miejsca i czasu pracy (dla pracownika)
możliwość zatrudniania osób niepełnosprawnych i korzystających z urlopu wychowawczego
zmniejsza konflikty w pracy
Wady telepracy
trudność w odseparowaniu pracy od domu (dla pracownika)
brak bezpośredniego nadzoru lub kontroli (dla pracodawcy)
nienormowany czas pracy
uzależnia od techniki
osłabia osobiste kontakty między pracownikami
Za: Wikipedia
Źródło: http://nto.pl Opole, Opolszczyzna - praca, informacje.Rafał Hubczyk edytował(a) ten post dnia 06.07.09 o godzinie 15:04
Ja długo szukałam i nie znalazłam ani jednego pracodawcy.
Każdy oferował prace biurową.



Wyślij zaproszenie do