Michał Sankowski

Michał Sankowski Business and
Marketing idea
development: model
biznesowy,...

Temat: przyszłość płatnego kontentu i ratunek dla dużych...

Witam,

trafiłem na taki art z eMarketera.
http://www.emarketer.com/Article.aspx?R=1009014

Jak wszyscy wiemy, obecnie rynek dla dużych jak i małych wydawców stał się bardzo niepewny.
przychody z reklamy prasowej nie sa już takie jak były, reklama internetowa- się dewauuje i dawniejsze krocie zarabiana na CPM-ach już nie wróca, zaś nowe modele bazujące na CPL, CPA, CPS, czy też CPS (za download) są jeszcze zbyt młode by być efektywne- poza tym serwisy nei są layoutowo do nich dostosowane - są dostosowane do bannerów i CPM.

drogą jaką idą wiec wydawcy jest sprzedaż kontentu - sprzedaż poprzez płatne subskrypcje, mikro płatności itp.
ale rynek znów wyprzeda ten trend zmieniając mediów przez które użytkownicy wchodza i knsumują kontent- na coraz bardziej- medium mobilne.

Pytanie: jak sadzicie- za ile lat, przychody wydawców z kanałów mobilnych będa na tyle duże by móc powiedziec że są core biznesem, że stanowią wlią czesc i przynoszą najwieksze zyski firmom?

M