Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: ZAANGAŻOWANIE JAKO ISTOTA BIZNESU

Instytut Badawczy Gallupa ogłosił w USA bardzo ciekawe badania, z których wypływa, że mniej więcej siedemdziesiąt procent osób pracujących nie wciąga się w swoją pracę oraz brakuje im należytej motywacji. W naszym kraju, jak ukazują informacje Hay Group Insight, dane te rozkładają się inaczej. Okazuje się tak więc, że ponad połowa pracowników wciąga się w wykonywaną profesję. W tym wypadku nie warto się tremować w tym względzie.

Zaangażowani jak również odpowiednio zmotywowani pracownicy to, oczywiście, istotny element rzutujący na powodzenie niejednej korporacji i na uzyskiwanie niezwykle wysokich wyników biznesowych. Współczynniki produktywności są kluczowe dla wszystkich biznesów. Zmotywowani ludzie nie tylko osiągają lepsze efekty, lecz również bardzo wciągają się w nowe pomysły wcielane w życie w przedsiębiorstwie a także wspierają je innowacyjnymi rozwiązaniami.

Naturalnie, żeby osoby pracujące byli mocno wciągnięci w własną robotę, należy ich odpowiednio motywować. Najbardziej efektywne są metody pozapłacowe, bo finanse rzutują zaledwie chwilowo na skok jakości produkcji. Jednak by należycie motywować podwładnych, należy ich dokładnie poznać, zrozumieć ich marzenia, posiadać wiedzę, do czego dążą. Do tego konieczne jest stworzenie odpowiednich znajomości.

Tutaj właśnie dobrze sprawdzają się wyjazdy konsolidujące zespół, powiązane z elementami tworzenia zaufania i praktyczne szkolenia z zarządzania strategicznego - http://www.szkolenia-menedzerskie.pl/szkolenie-zarzadz...
Czas spędzony w nieoficjalnych okolicznościach umożliwia, by się uzewnętrznić, nawiązać mocniejsze relacje, a głównie, umożliwia dokładniejsze poznanie się. Ponadto, zakładowy wyjazd do luksusowego pensjonatu może być także rodzajem motywacji a także nagrody. Niejednokrotnie podwładni traktują takie wycieczki, jako oznakę docenienia od firmy za osiąganie niezwykłych efektów.

Zaangażowanie osób pracujących można tworzyć na różne sposoby, istotne jednak, żeby brać w rachubę przy tym pracowników wymagania a także nadzieje. Ponieważ wartościowy podwładny to nie taki, jaki wykonuje swoje profesjonalne czynności, bo musi, ale taki, jakiemu sprawia to radość oraz który jest przez to promowany w firmie. Należałoby o tym nie zapominać w toku zarządzania i w czasie rozdzielania codziennych zadań. Pozwoli to usprawnić pracę i zwiększyć jej jakość. A o to przecież także chodzi.