Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Kroki tworzenia wielkich i efektywnych teamów

Dzisiaj zaprezentuję pożądane kompetencje szefa, gdy jego własna firma znajduje się na kolejnych etapach cyklu funkcjonowania. Z naszego doświadczenia wynika, nieliczni kierownicy nie znają podstawowych wskazówek i środków, jakie mogą wykorzystywać do administrowania pracownikami.
W tym miejscu muszę wyjaśnić, co oznacza zespół i grupa. Grupa jest dowolnym podzbiorem ludzi. osoby będące w grupie szanują się, spędzają razem czas, widują się po pracy i oceniają siebie jako zespół. Dział w firmie, który jest zespołem, rozumiany jest jako mała grupa pracowników, która pracuje nad jakimś projektem. Wszyscy pracownicy chcą zmierzać do przyszłościowego wyniku. Zapisane czynności pracowników bywają takie same. Doświadczyłem tego, kiedy odbyłem szkolenie Zespołowe Szkolenie Team Building
Według nas każdy menedżer powinien mieć rozeznanie, na jakim etapie cyklu życia znajduje się jego zespół projektowy. To nie jedynie niepraktyczna wskazówka, ale także praktyczna metoda stosowana do wzrostu kompetencji zespołu. Dział w firmie produkcyjnej sprawnie realizuje trudne zadania, jeśli menedżer ma w pamięci wszystkie etapy formowania grupy.
Wyróżnia się cztery fazy formowania grupy pracowników. Poziom budowania oznacza, iż nowo zatrudnieni w projekcie odmiennie widzą cel i sposób działania, który powinni osiągnąć. W firmie jest wtedy niski poziom zaufania.
pracownicy podczas kursów przyznawali naszym trenerom, iż w tej fazie zważają na to co piszą, są dość często zamknięci, stopniowo poznają się.
Indywidualne cele pracowników zwykle stają się coraz bardziej zgodne ze sobą i z zadaniami grupy jako całości.
Faza konfliktu w firmie jako zespole oznacza, że mogą się pojawić konflikty co do celów jakie określa sobie zespół. Pojawiają się nieprzewidziane nieporozumienia i ścieranie się poglądów. Niewystarczająco jasne określenie harmonogramu działań wyzwala u pracowników wypalenie zawodowe.
Po tym zjawisku najczęściej nadchodzi moment negocjowania zachowania pracowników. Ten etap oznacza się tym, że osoby składające się na zespół zaczynają kreować wspólne reguły wykonywania zadań oraz normy zachowań.
Tyle moich wniosków.
Autor: Krzysztof Guc
I JESZCZE JAK CO MIESIĄC ODROBINA CIEKAWYCH INFORMACJI ODNOŚNIE TEAM BUILDING Z OSTATNIEGO MIESIĄCA:
- Najczęściej wspominana w zapytaniach od klientów forma zajęć : gry topograficzno – poszukiwawcze
- Najlepiej wycenione w testach po warsztacie aktywności – opinie uczestników: spotkania i aktywności wyprawowe ze znanym podróżnikiem
- Średnia liczebność grupy szkoleniowej: siedemdziesiąt uczestników.
- Optymalne dla klienta dni tygodnia na spotkanie: początek tygodnia.
- Najczęściej oczekiwania destynacja: okolice Zegrza

ŹRÓDŁO: Training Projects
Funkcjonujemy jako zespół szkoleniowców z sporym stażem na kierowniczych stanowiskach w przedsiębiorstwach ale również uprawnieniami związanymi z sportami ekstremalnymi, co uprawnia nas do wykonywania imprez w formie plenerowej, łącząc budowanie postaw załogi oraz zabawę o aktywnym charakterze. Nasi trenerzy to także laureaci wielu nagród i nietuzinkowe osobowości.