Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Czas w aktywności dyrektorów i kierowników

W poprzednich sezonach szkoleniowych ilość zadań osób na stanowiskach kierowniczych bardzo się zróżnicowała. Ludzie chcą być sprawni i skuteczni w swoich działaniach, dlatego zarządzanie ich aktywnością jest bardzo trudne. W tym artykule opisuję wyniki badań „gospodarowanie czasem osób na stanowiskach kierowniczych”. Więcej informacji można znaleźć tu:
http://www.szkolenia-menedzerskie.pl/prowadzenie_preze...
Rezultaty badań na temat zarządzania czasem przez dyrektorów oddziałów międzynarodowych przedsiębiorstw są takie:
1. Tylko 20 procent kierowników liniowych i dyrektorów oddziałów nie narzeka na brakujący czas do wykonania zadań.
2. Inni kierownicy chcą mieć w ciągu dnia od godziny do kilku godzin więcej niż mają obecnie.
3. 70 procent osób na stanowiskach kierowniczych cierpi na permanentny brak czasu.
4. Czas pracy przepytanych kierowników z różnych firm waha się od ośmiu do dwunastu godzin.
5. Zbytnio podzielony jest dzień aktywności. Powoduje to rozproszenie oraz dekoncentrację menedżera.
6. Dyrektorzy oddziałów firm mają w planie od trzydziestu do kilkuset różnych czynów prostych w ciągu dnia na przykład delegowanie uprawnień, kontakty z pracownikami, spotkania z klientami, pisanie umów, rozmowy telefoniczne, korespondencja, wizyty itd..
7. Przeciętnie menedżerowie realizują trzudzieści procent zaplanowanych celów.
8. Obszar strategicznego myślenia w trakcie dnia menedżera to 4-10 procent.
9. Na grupowe rozwiązywanie problemów (m.in. spotkania, imprezy okazjonalne, szkolenia, profesjonalny, strategiczne decyzje itd.) dyrektorzy oddziałów i inni przełożeni planują 40-60% zasobów czasowych, niewielki udział czasu zaś na podnoszenie własnych kompetencji i myślenie strategiczne.
10. Menedżerowie tracą od pięciu do piętnastu procent dnia pracy.
W kolejnym poście na moim blogu przedstawię inne tematy szkoleń dla kadry zarządzającej.
O BLOGU
Ten portal redaguje drużyna doświadczonych trenerów realizujących kursy biznesowe z wszelkich dziedzin gospodarki.
Redaktorem powyższego felietonu jest Iwona Piga, trener prowadzący szkolenia z rozwiązywania konfliktów oraz autor opracowań w zakresie rozwiązywania problemów organizacyjnych.
W tym blogu wiele dyskutujemy też o:
- audyty kompetencji kadry w instytucjach i organizacjach
- kwestionariuszy osobowościowe
- treningi z efektywności osobistego
- wyjazdy dla załogi
- zarządzanie ludźmi