Przemysław M.

Przemysław M. Rozwój sprzedaży,
Marketing,
Innowacje,
e-commerce

Temat: Sprzedaż produktów premium w kryzysie

Witam,
Podobno produkty luksusowe odporne są na kryzys, gdyż ludzie je kupujący nie zmieniają łatwo przyzwyczajeń zakupowych (ci klienci to klasa wyższa). Nie chodzi mi tutaj o dobra materialne (np.samochody), ale o kosmetyki, żywność.
Jakie zauważacie tendencje i jak wygląda prawdziwa sytuacja w segmencie premium FMCG?
Zapraszam do dyskusji praktyków :)

konto usunięte

Temat: Sprzedaż produktów premium w kryzysie

Przemysław Mrozik:
Witam,
Podobno produkty luksusowe odporne są na kryzys, gdyż ludzie je kupujący nie zmieniają łatwo przyzwyczajeń zakupowych (ci klienci to klasa wyższa). Nie chodzi mi tutaj o dobra materialne (np.samochody), ale o kosmetyki, żywność.
Jakie zauważacie tendencje i jak wygląda prawdziwa sytuacja w segmencie premium FMCG?
Zapraszam do dyskusji praktyków :)

...to się zgadza Przemku...w sytuacji 2 milionów Polaków żyjących w skrajnej biedzie i nędzy...i wszechobecnych patalogii związanych z umowami śmieciowymi na których pracuje już 3 miliony Polaków i patologii umów na czas określony...paradoksem jest, że zwiększyła się sprzedaż samochodów z wysokiego premium, czyli doskonale sprzedają się Bentleje, Ferrari, Maserati, wyższe Lexusy, Audi 8, Audi R8V10...
Zawsze tak jest w sytacjach kryzysowych, polscy oligrachowie i milionerzy inwestują w dobra luksusowe, gdyż zawsze jest lepiej bankrutować w wypasionym Lexusie, niż na najdroższym rowerze :)

Pzdr DarioDariusz S. edytował(a) ten post dnia 07.11.12 o godzinie 16:03

Temat: Sprzedaż produktów premium w kryzysie

Cieszę się że w rozmowie uczestniczy Dariusz S. Wypowiedzi w jednym z wątków, które czytałem dają nadzieję na ciekawą dyskusję.

@ Przemek, ja sprzedając najdroższe campy w Polsce dla dzieciaków nie widzę ani spadków, ani wzrostów. Paradoksalnie najlepszy okres to rok 2009 właśnie kryzysowy.

Dobra luksusowe w dobie kryzysu nie tracą zainteresowania, ba, nawet zainteresowanie nimi rośnie. Tak przynajmniej było na zajęciach z marketingu :). Niezależnie czy jest to wyjazd, Porshe czy bułka kosztująca 3,50 PLN.

Następna dyskusja:

ZAPRASZAM WSZYSTKICH DO NOW...




Wyślij zaproszenie do