konto usunięte

Temat: Aroma-marketing, czyli wspomaganie sprzedaży sales -...

Pierwszym koncernam, który wprowadził aroma-marketing na masową skalę była i chyba jeszcze jest MOTOROLA...jak się otwierało pudełko telefonu komórkowego i innych elektronicznych gadżetów tej firmy zresztą zankomitej firmy...pojawiał się przemiły i delikatny, ale sugestywny zapach waniliowy...

Kiedyś jak jeszcze pracowałem jako KAM w firmie oferujących zaaawansowane urządzenia automatyki biurowej wykorzystywalem ten pomysł i specjalnym dezodorantem spryskiwałem urządzenia przed spotkaniem z klientem i prezentacją...trzeba powiedzieć, że pomysł był rewelacyjny na 14 spotkań w tygodniu miałem 8 sprzedanych bardzo drogich urządzeń...nie mówiąc o wygranych konkursach ofert i przetargach publicznych.

Czy w Waszej pracy, w Waszych firmach, biurach, salach konferencyjnych, kancelariach prawiniczych, hotelach, salonach urody, czy sklepach stosujecie aroma-marketing?

Zapraszam do dyskusji w wlnym czasie o wspomaganiu sprzedaży zapachem!

Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 23.02.11 o godzinie 00:33
Filip Kamizela

Filip Kamizela trener sprzedaży,
handlowiec

Temat: Aroma-marketing, czyli wspomaganie sprzedaży sales -...

Nie wiem, czym miałbym spryskiwać moje maszyny :) zresztą, zapach wanilii raczej by nie pasował, bardziej zapach smaru :)

A co do pierwszeństwa, to chyba jednak Apple zaczął spryskiwać swoje produkty zapachem jabłuszka jeszcze przed Motorolą...

W Polsce mało popularne, aczkolwiek mam jednego klienta - producenta mebli, który każdą paczkę spryskuje dezodorantem o zapachu lawendy. Twierdzi, że to przynosi skutek. Może nie w postaci jakiegoś radykalnego wzrostu sprzedaży, ale wizerunku firmy na pewno.

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Aroma-marketing, czyli wspomaganie sprzedaży sales -...

Filip Kamizela:
Nie wiem, czym miałbym spryskiwać moje maszyny :) zresztą, zapach wanilii raczej by nie pasował, bardziej zapach smaru :)

A co do pierwszeństwa, to chyba jednak Apple zaczął spryskiwać swoje produkty zapachem jabłuszka jeszcze przed Motorolą...

W Polsce mało popularne, aczkolwiek mam jednego klienta - producenta mebli, który każdą paczkę spryskuje dezodorantem o zapachu lawendy. Twierdzi, że to przynosi skutek. Może nie w postaci jakiegoś radykalnego wzrostu sprzedaży, ale wizerunku firmy na pewno.

pozdrawiam

Jaguar i Lexus spryskuje delikatnym i trwałym piżmem skórę w swoich samochodach...kiedyś robił to też Mercedes...

W dobrych firmach aromamarketing to już standard. Dla firm pracują specjalne laboratoria, które opracowywują skuteczny zapach powodującyh większa chęć do wydawania pieniędzy :)Dariusz Szul edytował(a) ten post dnia 31.01.11 o godzinie 11:17
Marcin O.

Marcin O. Urzędnik

Temat: Aroma-marketing, czyli wspomaganie sprzedaży sales -...

Najlepszy aroma-marketing jaki znam (i chyba najwcześniej wykorzystany) to zapach świeżego pieczywa w sklepie - od razu wzrasta wszelka sprzedaż.Marcin O. edytował(a) ten post dnia 07.02.11 o godzinie 09:28

konto usunięte

Temat: Aroma-marketing, czyli wspomaganie sprzedaży sales -...

Najlepiej sprawdza się ten rodzaj marketingu, jeżeli odnosi się do naszych pierwotnych instynktów, a stosowanie różnego rodzajów zapachów i muzyki zależy od rodzaju prowadzonej działalności i towaru. Wystarczy pójść do dobrych, markowych sklepów i już. Fakt, w warsztacie samochodowym trudno zawojować klienta wanilią czy innym, zapachem, a więc trzeba dostosować go do oczekiwań klienta, jego skojarzeń z daną branżą lub co chcemy promować (manipulacja ?, tak, ale jaka przyjemna).
Tak na marginesie rozważań, jak uważacie, jaki zapach i podkład melodyczny, powinien znaleźć się w sexshopie ? Co klienta/kę może najbardziej pobudzić do zakupów ? A w aptece ?
Grzegorz M.

Grzegorz M. Farmaceuta, trener,
redaktor, mediator.

Temat: Aroma-marketing, czyli wspomaganie sprzedaży sales -...

Marek Suchecki:
Najlepiej sprawdza się ten rodzaj marketingu, jeżeli odnosi się do naszych pierwotnych instynktów, a stosowanie różnego rodzajów zapachów i muzyki zależy od rodzaju prowadzonej działalności i towaru. Wystarczy pójść do dobrych, markowych sklepów i już. Fakt, w warsztacie samochodowym trudno zawojować klienta wanilią czy innym, zapachem, a więc trzeba dostosować go do oczekiwań klienta, jego skojarzeń z daną branżą lub co chcemy promować (manipulacja ?, tak, ale jaka przyjemna).
Tak na marginesie rozważań, jak uważacie, jaki zapach i podkład melodyczny, powinien znaleźć się w sexshopie ? Co klienta/kę może najbardziej pobudzić do zakupów ? A w aptece ?

W aptece może zapach ziół i kropli ziołowych ?

konto usunięte

Temat: Aroma-marketing, czyli wspomaganie sprzedaży sales -...

Marek Suchecki:
Najlepiej sprawdza się ten rodzaj marketingu, jeżeli odnosi się do naszych pierwotnych instynktów, a stosowanie różnego rodzajów zapachów i muzyki zależy od rodzaju prowadzonej działalności i towaru. Wystarczy pójść do dobrych, markowych sklepów i już. Fakt, w warsztacie samochodowym trudno zawojować klienta wanilią czy innym, zapachem, a więc trzeba dostosować go do oczekiwań klienta, jego skojarzeń z daną branżą lub co chcemy promować (manipulacja ?, tak, ale jaka przyjemna).
Tak na marginesie rozważań, jak uważacie, jaki zapach i podkład melodyczny, powinien znaleźć się w sexshopie ? Co klienta/kę może najbardziej pobudzić do zakupów ? A w aptece ?

Marku

W aptekach stosuje się delikatny zapach eukaliptusowy. Małe zbiorniczki z aromatycznym olejkiem eukaliptusowym kładzie się na szafkach aptecznych poziomie wysokości ok. 1. 30 cm. w okolicach kienek aptecznych.

Jeżeli chdzi i sklepy erotyczne i ekskluzywne agencje towarzyskie, to stosuje sie specjalne mieszanki zapachowe marakuja z dodatkiem specjalmych feromonów nazywanych Sexual Attraction, które wzmagają odwagę seksualną i reakcje instynktowne...

Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 12.02.11 o godzinie 14:10
Grzegorz M.

Grzegorz M. Farmaceuta, trener,
redaktor, mediator.

Temat: Aroma-marketing, czyli wspomaganie sprzedaży sales -...

Dariusz Szul:
Marek Suchecki:
Najlepiej sprawdza się ten rodzaj marketingu, jeżeli odnosi się do naszych pierwotnych instynktów, a stosowanie różnego rodzajów zapachów i muzyki zależy od rodzaju prowadzonej działalności i towaru. Wystarczy pójść do dobrych, markowych sklepów i już. Fakt, w warsztacie samochodowym trudno zawojować klienta wanilią czy innym, zapachem, a więc trzeba dostosować go do oczekiwań klienta, jego skojarzeń z daną branżą lub co chcemy promować (manipulacja ?, tak, ale jaka przyjemna).
Tak na marginesie rozważań, jak uważacie, jaki zapach i podkład melodyczny, powinien znaleźć się w sexshopie ? Co klienta/kę może najbardziej pobudzić do zakupów ? A w aptece ?

Marku

W aptekach stosuje się delikatny zapach eukaliptusowy. Małe zbiorniczki z aromatycznym olejkiem eukaliptusowym kładzie się na szafkach aptecznych poziomie wysokości ok. 1. 30 cm. w okolicach kienek aptecznych.
Olejek eukaliptusowy, no nie wiem czy to dobry pomysł. Zapach dość specyficzny, mocny i kojarzący się z zatkanym nosem, grypą, przeziębieniem. Może przywołać obraz choroby, niedysponowania.
Jeżeli chdzi i sklepy erotyczne i ekskluzywne agencje towarzyskie, to stosuje sie specjalne mieszanki zapachowe marakuja z dodatkiem specjalmych feromonów nazywanych Sexual Attraction, które wzmagają odwagę seksualną i reakcje instynktowne...

Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 12.02.11 o godzinie 14:10

konto usunięte

Temat: Aroma-marketing, czyli wspomaganie sprzedaży sales -...

Grzegorz M.:
Dariusz Szul:
Marek Suchecki:
Najlepiej sprawdza się ten rodzaj marketingu, jeżeli odnosi się do naszych pierwotnych instynktów, a stosowanie różnego rodzajów zapachów i muzyki zależy od rodzaju prowadzonej działalności i towaru. Wystarczy pójść do dobrych, markowych sklepów i już. Fakt, w warsztacie samochodowym trudno zawojować klienta wanilią czy innym, zapachem, a więc trzeba dostosować go do oczekiwań klienta, jego skojarzeń z daną branżą lub co chcemy promować (manipulacja ?, tak, ale jaka przyjemna).
Tak na marginesie rozważań, jak uważacie, jaki zapach i podkład melodyczny, powinien znaleźć się w sexshopie ? Co klienta/kę może najbardziej pobudzić do zakupów ? A w aptece ?

Marku

W aptekach stosuje się delikatny zapach eukaliptusowy. Małe zbiorniczki z aromatycznym olejkiem eukaliptusowym kładzie się na szafkach aptecznych poziomie wysokości ok. 1. 30 cm. w okolicach kienek aptecznych.
Olejek eukaliptusowy, no nie wiem czy to dobry pomysł. Zapach dość specyficzny, mocny i kojarzący się z zatkanym nosem, grypą, przeziębieniem. Może przywołać obraz choroby, niedysponowania.

..właśnie oto chodzi, apteka ma przyciagać zapachem leczących sie ludzi i domowego zacisza, a najczęściej, to przeziębienia...
W aptekach niemieckich stosuję się inny aroma-marketing w zimie i inny w lato...w zimie stosuje się zapach np. maliny, a w lato zapoch mięty i lawendy...
W aptece ważne są też niuanse związane ze specjalną obsługą Klienta, ważna jest wyrozumiałość i cierpliwość oraz wzbudzanie zaufania i empatia, ale to temat na inną dyskusję o marketingu aptecznym...

Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 13.02.11 o godzinie 19:28
Piotr Krupa

Piotr Krupa menadżer i trener
otwarty na
propozycje

Temat: Aroma-marketing, czyli wspomaganie sprzedaży sales -...

kilka lat temu, nie wiem jak sie to przyjęło, zetknąłem się z firmą która oferowała do lokali gastronomicznych urządzenie wydzielające zapach świeżo palonej kawy

konto usunięte

Temat: Aroma-marketing, czyli wspomaganie sprzedaży sales -...

Piotr Krupa:
kilka lat temu, nie wiem jak sie to przyjęło, zetknąłem się z firmą która oferowała do lokali gastronomicznych urządzenie wydzielające zapach świeżo palonej kawy

świetnie, że o tym wspomniałeś, gdyż tak jak fabryki aromatów spożywczych jak i fabryki syntetycznych zapachów robią w Europie furorę.
Np. w metrze w Hannoverze stosuje się specjalną mieszankę zapachową anyżkową, już nie mówię o metrze w Tokyo, czy Abu Zabi...
W galeriach i centrach handlowych coraz częściej stosuje się zapachy pieczonych ciast...
Anita Romanowska

Anita Romanowska Aroma Design -
ekspert
aromamarketingu i
wizerunku zapach...

Temat: Aroma-marketing, czyli wspomaganie sprzedaży sales -...

Z doświadczenia w aromamarketingu wynika, że w aptekach najlepiej sprawdzają się profesjonalne kompozycje zapachowe dla branży medycznej, zawierające neutralizator niepożądanych woni.
Za pomocą aromatyzera są one rozpylane do mgiełki zapachowej na duże powierzchnie.
Neutralizuje się zaduch w aptece, powstający gdy klienci oczekują w kolejce
( czosnek, papierosy, kaszel ). Szczególnie podczas deszczu, kiedy parują mokre ubrania powstaje nieprzyjemna mieszanka.
Dotyczy to też większości punktów obsługi klienta, banków.
Relaksująca kompozycja z nutami lotosu, cedu i mchu powoduje zmianę nastroju w aptece, klienci zaczynają żartować. Po 2 tygodniach jest zauważalna większa ilość klientów w aptece.
Stosuje się też zapach Verbena Tea z nutą piżma lub energetyczny Citrus Tea.
Profesjonalny aroma design pomaga zwiększyć sprzedaż zapachami kawy, wanilii i ciast, chrupiącego chleba w sklepach i gastronomii. Wywołują one chęć na przekąskę.

Jeśli chodzi o sprzedaż maszyn to zapach męskich perfum, autosalony zapachy elegancji z nutą skóry, drzewną lub piżma.
Odpowiedni przyjemny zapach wydłuża czas przebywania klienta w sklepie lub hotelu.
Miejsca pachnące są chętniej regularnie odwiedzane.
Wojciech Bojkowski

Wojciech Bojkowski pracownik w firmie

Temat: Aroma-marketing, czyli wspomaganie sprzedaży sales -...

Aromamarketing skutecznie wodzi za nos i jest to dobry, skuteczny sposób sprzedaży. Wiadomo, nie w każdym miejscu się sprawi – wspomniany tu wcześniej zakład mechaniczny może niekoniecznie powinien inwestować w taki sposób zwiększania sprzedaży, ale restauracje, hotele, sklepy z odzieżą jak najbardziej, no i czujemy, że ciągnie ich do aromamarketingu. Ostatnio byłem z kobietą w sklepie z rajstopami i wyczułem przyjemny zapach, który z pewnością nie wydają rajstopy :)
Zofia Pek

Zofia Pek Student, SGH

Temat: Aroma-marketing, czyli wspomaganie sprzedaży sales -...

Ten zapach w Gatcie to kompozycja stworzona przez polską firmę specjalizująca się w aromamarketingu.
Łukasz Kasprzak

Łukasz Kasprzak Właściciel firmy,
poszukiwacz dobrych
jakościowo,
niespot...

Temat: Aroma-marketing, czyli wspomaganie sprzedaży sales -...

Czy zapach czystej pościeli sprawdzi się w sklepie chemiczno-kosmetycznym ? Czy może jakiś mocniejszy aromat ?

Następna dyskusja:

Sales Support/ Specjalista ...




Wyślij zaproszenie do