Ewelina Jurczak

Ewelina Jurczak Socjolog,
Specjalista ds.
Marketingu

Temat: Systemy klasy ICM/SPM. Prowizyjne i premiowe wsparcie...

Okres przedświąteczny to czas, gdy zwłaszcza w działach handlowych odczuwalne jest szczególne napięcie. Pracownikom zależy na realizacji celów wyznaczonych przez przełożonych. Każdy liczy na to, że premie i prowizje zostaną wypłacone na czas, czyli jeszcze przed świętami. Jak wskazują najnowsze badania TNS Polska, średnia kwota przeznaczona na wydatki związane ze świętami Bożego Narodzenia wyniesie łącznie 876 zł . Tymczasem, według badań Varicent, aż 75 proc. firm do przeliczania dodatkowego wynagrodzenia wciąż wykorzystuje zawodne arkusze kalkulacyjne. W związku z tym w wielu firmach terminowe wypłacenie premii jest zagrożone. Zadowolenie i lojalność pracowników, a także wzrost sprzedaży dzięki ich motywacji uzyskują te firmy, które do rozliczania prowizji wykorzystują systemy klasy ICM/SPM. Dlaczego?

Święta Bożego Narodzenia obchodzi 95 proc. mieszkańców naszego kraju . Jak zauważa TNS Polska, dla ponad 9 na 10 pracowników rodzimych firm to okres, który łączy się z licznymi wydatkami. Łącznie z prezentami, na święta wydamy średnio 876 zł. Wśród osób robiących świąteczne zakupy szczególne miejsce zajmują sprzedawcy dużych firm, których znaczną część miesięcznego wynagrodzenia stanowią prowizje i premie. Precyzyjne i szybkie procedury wynagradzania za osiągane wyniki zyskują dla nich na znaczeniu właśnie szczególnie w okresie przedświątecznym.

Rozwiązaniem, które stanowi odpowiedź na świąteczne potrzeby sprzedawców oraz ich menedżerów, a także niweluje stres pracowników związany z prowizjami i premiami, są innowacyjne narzędzia klasy ICM/SPM, wciąż mało popularne i niedostatecznie znane w Polsce. Ich zalety są nie do przecenienia. Według badań Varicent i Workforce Management firmy, które już wykorzystują rozwiązania tej klasy twierdzą, że dzięki nim zyskały m.in. ok. 5-6 godzin więcej efektywnej pracy sprzedawców tygodniowo. Co istotne, idące za zakupem systemu precyzyjne naliczanie benefitów skraca typowy okres dystrybucji wypłat z kilku tygodni do kilku dni. Wszystkie te zalety systemów ICM/SPM przekładają się na wzrost sprzedaży w firmie.

Najbardziej rozwiniętym i profesjonalnym rozwiązaniem tej klasy, dostępnym w naszym kraju, jest wprowadzany właśnie na polski rynek IBM Cognos ICM, rozwiązanie firmy IBM wdrażane we współpracy z Luxoft, jednym z wiodących dostawców usług ITO w Europie Środkowo-Wschodniej.

- Według danych Gartnera, systemy klasy ICM/SPM zmniejszają liczbę błędnie naliczanych prowizji o ok. 90 proc. Należy pamiętać, że jasne zasady przyznawania prowizji oraz szybkość, z jaką są one wyliczane są głównymi czynnikami motywacyjnymi dla zespołów sprzedażowych. Firmy, które w okresach, takich jak czas przedświąteczny potrafią sprawnie i sprawiedliwie wyliczać dodatkowe wynagrodzenia, zyskują lojalną, przekonaną do swojej pracy kadrę, a i w rezultacie podnoszą sprzedaż – przekonuje Bartosz Strożek, ICM/SPM Principal Consultant w Luxoft Poland, która to firma, widząc potencjał IBM Cognos ICM podjęła współpracę partnerską z IBM.
Wiedza o możliwościach, jakie przynosi korzystanie z systemów ICM/SPM jest w Polsce wciąż stosunkowo niska. Wprowadzenie IBM Cognos ICM na polski rynek z kompleksową ofertą może pozwolić to zmienić. Wartość nowoczesnych rozwiązań dla sił sprzedaży jest nie do przecenienia, zwłaszcza w przypadku wyliczania prowizji i premii.
W porównaniu z tradycyjnymi metodami, systemy typu ICM/SPM są bezkonkurencyjne. To właśnie w okresie świąteczno- noworocznym warto, oprócz firmowych spotkań wigilijnych i wynagrodzeń pozapłacowych, rozważyć inwestycje w rozwiązania, które nie tylko w wyjątkowych sytuacjach, ale także w całym roku, będą stanowić doskonały prezent zarówno dla pracowników, jak i pracodawców.

Do powyższego tekstu dodam jeszcze, że:

Żyjemy w społeczeństwie konsumpcyjnym, którego głównym celem jest zwiększanie poziomu życia. To nastawienie na konsumpcje dobrze obrazują najnowsze wyniki badań TNS Polska, zgodnie z którymi średnie wydatki mieszkańców naszego kraju związane z przygotowaniami do świąt Bożego Narodzenia sięgają 505 zł, co stanowi ok. 14 proc. przeciętnych zarobków. W tym kontekście wskazanym jest zwrócić uwagę na to, że biznes potrzebuje nowych rozwiązań, jak wspomniane systemy ICM/SPM, ponieważ u podstaw zachowań ludzkich leżą relacje między bodźcem, a reakcją. Czytelne zasady gratyfikacji, a w tym przypadku, naliczania prowizji oraz skrócenie do minimum okresu oczekiwania na jej wypłacenie, z punktu widzenia psycho- społecznego ma znaczenie w kontekście motywacji do efektywnej pracy, co może mieć znaczące przełożenie na zyski firmy.

Tych, którzy w tym momencie zaczynają się zastanawiać nad tym, czy nie warto przyjrzeć się lepiej rozwiązaniom tego typu zapraszam do kontaktu i zapoznania się z szerszymi informacjami nt. jednego z wiodących produktów tej klasy IBM Cognos ICM>>

Z świąteczno - noworocznymi życzeniami samych sukcesów
EwelinaTen post został edytowany przez Autora dnia 20.12.13 o godzinie 14:36