Ewa Juszczak

Ewa Juszczak Marketing Manager
FMCG

Temat: sieci hanlowe o ich wozerunek

co myślicie o budowaniu wizerunku przez sieci handlowe w Polsce?
Która sieć Waszym zdaniem robi to dobrze i konsekwentnie?
Magdalena G.

Magdalena G. Market Research
Manager, PepsiCo

Temat: sieci hanlowe o ich wozerunek

Biedronka. Komunikacja, która mam wrażenie pozwoliła im odciąć się od wierunku typowo dyskontowego (tanio, ale brudno, kiepskie marki własne i wykorzystywanie pracowników) a pracują nad wizerunkiem: tanio, ale wysokiej jakości (produkty i obsługa). Wizualizacja spójna i przejrzysta. Nawet daje troszkę uśmiechu ("Ruchy, kluchy, leniwe...". Już nie jest "obciach" chodzić do Biedronki.
Hipery mało się wyrożniają czymkolwiek innym, jak komunikacja. Tesco - bardziej i mniej śmieszne reklamy, ale nawet jeśli nieśmieszne, to nie nachalnie. Co innego Real... gdy widzę reklamę ze zwierzątkami to się zastanawiam, czy nie tylko mnie nie przekonuje.. I Carrefour - podobają mi się ich mocne promocje na billboardach - gdy obniża cenę o ok. 50%. Auchan kojarzy mi się z 10 urodzinami co rok.. (10+3). Nie wspominając o piosence praconików, która troszkę im namieszała..
Paweł Wiktor J.

Paweł Wiktor J. DRAMS APART -
Owner/CEO, Grupa
VMeDIA - owner,
Bestofwhis...

Temat: sieci hanlowe o ich wozerunek

EWA JUSZCZAK:
co myślicie o budowaniu wizerunku przez sieci handlowe w Polsce?
Która sieć Waszym zdaniem robi to dobrze i konsekwentnie?

Żadna.
Ewa Juszczak

Ewa Juszczak Marketing Manager
FMCG

Temat: sieci hanlowe o ich wozerunek

Magdalena Jóźwik:
Biedronka. Komunikacja, która mam wrażenie pozwoliła im odciąć się od wierunku typowo dyskontowego (tanio, ale brudno, kiepskie marki własne i wykorzystywanie pracowników) a pracują nad wizerunkiem: tanio, ale wysokiej jakości (produkty i obsługa). Wizualizacja spójna i przejrzysta. Nawet daje troszkę uśmiechu ("Ruchy, kluchy, leniwe...". Już nie jest "obciach" chodzić do Biedronki.
Hipery mało się wyrożniają czymkolwiek innym, jak komunikacja. Tesco - bardziej i mniej śmieszne reklamy, ale nawet jeśli nieśmieszne, to nie nachalnie. Co innego Real... gdy widzę reklamę ze zwierzątkami to się zastanawiam, czy nie tylko mnie nie przekonuje.. I Carrefour - podobają mi się ich mocne promocje na billboardach - gdy obniża cenę o ok. 50%. Auchan kojarzy mi się z 10 urodzinami co rok.. (10+3). Nie wspominając o piosence praconików, która troszkę im namieszała..


hehe no tak urodzinowa piosneka auchan rzeczywiscie zyskała popularność:)

Temat: sieci hanlowe o ich wozerunek

moim zdaniem świetnie budują swój wizerunek dyskonty...
Biedronka i Lidl...
w przypadku tych dwóch sieci można było obserwować świetne przejście od "niskich cen" do "wysokiej jakości"
to temat rzeka... można by napisać 2 książki o tych dwóch strategiach

jeśli chodzi o strategie sieci hipermarketów to chyba jedynie TESCO wyróżnia się w całym tym marazmie...

w grupie DIY sieci prześcigają się w budowaniu swojego wizerunku...
najlepiej to wychodzi Leroy Merlin... ich spoty telewizyjne "i Ty możesz zostać bohaterem" doskonale docierają do klienta... jingle z tego spotu można nawet ściągnąć na komórkę...
zaczęli nawet działać na facebook`u :)Paweł Romanowski edytował(a) ten post dnia 03.10.10 o godzinie 11:57
Michał L.

Michał L. telebimy LED

Temat: sieci hanlowe o ich wozerunek

przecież reklamy LM to przedruki z zachodu

ja czegoś takiego nie akceptuję
Ewa Juszczak

Ewa Juszczak Marketing Manager
FMCG

Temat: sieci hanlowe o ich wozerunek

Paweł Romanowski:
moim zdaniem świetnie budują swój wizerunek dyskonty...
Biedronka i Lidl...
w przypadku tych dwóch sieci można było obserwować świetne przejście od "niskich cen" do "wysokiej jakości"
to temat rzeka... można by napisać 2 książki o tych dwóch strategiach

jeśli chodzi o strategie sieci hipermarketów to chyba jedynie TESCO wyróżnia się w całym tym marazmie...

w grupie DIY sieci prześcigają się w budowaniu swojego wizerunku...
najlepiej to wychodzi Leroy Merlin... ich spoty telewizyjne "i Ty możesz zostać bohaterem" doskonale docierają do klienta... jingle z tego spotu można nawet ściągnąć na komórkę...
zaczęli nawet działać na facebook`u :)Paweł Romanowski edytował(a) ten post dnia 03.10.10 o godzinie 11:57
o ile w kwestii biedronki rzeczywiscie moge sie zgodzic to juz do Lidla mam mieszane uczucia, czy rzezcywiście zmiana platformy komunikacyjnej + haseł jest wytarczajacym powodem do napisania ksiazki? te spoty które leca teraz z mega duza czestotliwoscia w tv czy one sa w dotychczasowym stylu Lidla, hmm nie wydaje mi sie w ogole nie pasuja mi do Lidla- nie przekonuja mnie. poza mega duza czestotliwoscia nadawania nie sa wyrozniajce sie. ale moze nie wazne jest jakosc ale ilosc w tym przypadku duzo ich wszedzie:)
Anna Maria K.

Anna Maria K. Główny Specjalista
Stanowisko
ds.Bezpieczeństwa i
Porządk...

Temat: sieci hanlowe o ich wozerunek

EWA JUSZCZAK:

o ile w kwestii biedronki rzeczywiscie moge sie zgodzic to juz do Lidla mam mieszane uczucia, czy rzezcywiście zmiana platformy komunikacyjnej + haseł jest wytarczajacym powodem do napisania ksiazki? te spoty które leca teraz z mega duza czestotliwoscia w tv czy one sa w dotychczasowym stylu Lidla, hmm nie wydaje mi sie w ogole nie pasuja mi do Lidla- nie przekonuja mnie. poza mega duza czestotliwoscia nadawania nie sa wyrozniajce sie. ale moze nie wazne jest jakosc ale ilosc w tym przypadku duzo ich wszedzie:)

myślałam, że może ja mam mieszane uczucia co do nowych spotów Lidla, ale widzę, że nie. Nie wiadomo skąd pomysł na łączenie starszego małżeństwa ze słuchawkami na uszach z zakupami w Lidlu.
Co do LM, przypuszczam, że nie wszystkim reklama przypadła do gustu. Dla niektórych osób śmieszne jest, że człowiek, który sam pomaluje pokój jest bohaterem (żyjemy w kraju ,,zrób to sam'' ciągle jeszcze).
Biedronka wykorzystała humorystyczną grę słów i dlatego ich reklamy się podobają. Tym bardziej, że produkty oferowane w sklepie nie kojarzą się już z niższą jakością. Duża w tym zasługa podkreślania przez sieć Jeronimo ,,polskości'' produktów. Kiedyś miałam w rękach gazetkę informacyjną Biedronki, w której oprócz prezentacji rodzimych firm, które produkują artykuły dla sklepu, były zamieszczone wywiady z prezesami tych firm. I podkreślone dobre relacje w zakresie marki własnej.

konto usunięte

Temat: sieci hanlowe o ich wozerunek

Budowanie wizerunku to nie tylko reklamy.

Niestety w Polsce wszyscy to utożsamiają i myślą że jak zrobią fajną reklamę to od razu poprawią sobie wizerunek.

Co z tego, że np. Tesco (bo nie dotyczy to tylko tej sieci) robi fajne reklamy, skoro nie potrafią sobie poradzić z kasami. Prawie zawsze kiedy tam wchodzę, kolejka przy kasach jest na około pół godziny, mimo, że połowa stanowisk kasowych jest nie obsadzona przez kasjerów. Kiedy wystoję te pół godziny to mój wizerunek danej sieci jest na tyle utrwalony, że nie wiele pomogą nawet najzabawniejsze reklamy.
Ewa Juszczak

Ewa Juszczak Marketing Manager
FMCG

Temat: sieci hanlowe o ich wozerunek

Paweł Michalski:
Budowanie wizerunku to nie tylko reklamy.

Niestety w Polsce wszyscy to utożsamiają i myślą że jak zrobią fajną reklamę to od razu poprawią sobie wizerunek.

Co z tego, że np. Tesco (bo nie dotyczy to tylko tej sieci) robi fajne reklamy, skoro nie potrafią sobie poradzić z kasami. Prawie zawsze kiedy tam wchodzę, kolejka przy kasach jest na około pół godziny, mimo, że połowa stanowisk kasowych jest nie obsadzona przez kasjerów. Kiedy wystoję te pół godziny to mój wizerunek danej sieci jest na tyle utrwalony, że nie wiele pomogą nawet najzabawniejsze reklamy.

Zgadza sie ze reklama to tylko jeden z kilku elemntow ktory wplywa na wizerunek danej sieci. celem reklamy jest zachecenie klientow do przyjscia i zapoznania sie z marka, oczywiscie to co sie zobaczy na miejscu moze zbudowac zupelnie inny wizerunek niz zostalo to sprzedane na ekranie. W przypoadku sieci handlowych mysle ze koelejki zawsze beda problemem, nie znam sieci w ktorej nie msuialabym stac przy kasie:) innym probleme na jaki sie natykam w sieciach handlowych to liczne promocje- przedstawione w gazetkach, ktorych de facto nie moge znalezc na sklepie, ale to juz sa chyba zadania dla osob z dizlu operacyjnego a nie marketingowcow:)

konto usunięte

Temat: sieci hanlowe o ich wozerunek

EWA JUSZCZAK:
W przypoadku sieci handlowych mysle ze koelejki zawsze beda problemem, nie znam sieci w ktorej nie msuialabym stac przy kasie:)

ALMA ? PIOTR i PAWEŁ?
Problemem są nie tyle kolejki, co ich długość.
Szczególnie, że w połowie kas nie ma obsadzonych kasjerek.
Jacek M.

Jacek M. Likwiduję swój
profil na
Goldenline.

Temat: sieci hanlowe o ich wozerunek

EWA JUSZCZAK:
co myślicie o budowaniu wizerunku przez sieci handlowe w Polsce?
Która sieć Waszym zdaniem robi to dobrze i konsekwentnie?

W Polsce żadna z sieci nie robi to w taki sposób, że trafia do wszystkich. Ostatnia reklama Lidl'a jest nieco bardziej uniwersalna ale też nie do końca.

Najlepiej o swój wizerunek (po serii ataków o dyskryminację) zadbał amerykański WalMart. Prowadzi nie tylko kampanie społeczne ale również we wszystkich przekazach medialnych kreuje siebie na ultrapatriotyczną sieć narodową. A to jest w USA strasznie nośne. Rodzina, dzieci, naród, żołnierze w Iraku, flaga. To są stosowane przez nich chwyty, które powodują wyrzuty sumienia u ludzi. Jak nie kupujesz w WalMarcie - nie jesteś patriotą. W halach, przeciwnie niż w Polsce nie ztrudnia się młodych, ładnych dziewcząt a panie około 50-tki wyglądające jak dobrotliwa, uśmiechnięta mama. Podchodzą, doradzają. Sprawiają bardzo domową atmosferę. W każdym WalMarcie na spożywce pachnie świeżo pieczonym ciastem lub chlebem. (w Realu w Polsce za to "wali" ze stoiska rybnego). Warzywa i owoce są na specjalnych regałach, skrapiane automatycznie co parę minut mgiełką wody.

obejrz reklamkę:

http://www.youtube.com/watch?v=v9lkmd-mMJ0

Sieć handlowa, któa w Polsce zrobi sobie taki wizerunek wykosi konkurencję z rynku.Jacek M. edytował(a) ten post dnia 18.10.10 o godzinie 15:07
Paweł Wiktor J.

Paweł Wiktor J. DRAMS APART -
Owner/CEO, Grupa
VMeDIA - owner,
Bestofwhis...

Temat: sieci hanlowe o ich wozerunek

Poza wizerunkiem medialnym istnieje też wizerunek w kontaktach B2B i w szeroko rozumianych kontaktach z pracownikami ;)

Temat: sieci hanlowe o ich wozerunek

Ryszard S. edytował(a) ten post dnia 23.02.11 o godzinie 11:04
Jacek M.

Jacek M. Likwiduję swój
profil na
Goldenline.

Temat: sieci hanlowe o ich wozerunek

Cięcie kosztów jest problemem dotykającym wszystkie przedsiębiorstwa. Nie tylko sieci handlowe. Najczęściej wiąże się to z przyjściem nowego zarządzającego do firmy. Zawsze na rozmowie kwalfikacyjnej pada pytanie " o ile jest Pan/i w stanie podnieść efektywność ?" Zarządzający deklaruje, że o ileś tam procent a potem idzie najłatwiejszą drogą, czyli tnie koszty.
Mógłby przeprowadzić analizę dobrych i złych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa i podążać droga rozwoju zamiast żreć się z konkurencją na ceny i koszty.
Dotyczy to wszystkich szczebli zarządzania. Rzadko bywa iż zarządzający ma pomysł jak umiejętnie inwestując można rozwinać unikalne w skali branży zalety dające przewagę nad konkurencją.Jacek M. edytował(a) ten post dnia 05.12.10 o godzinie 02:50
Ewa Juszczak

Ewa Juszczak Marketing Manager
FMCG

Temat: sieci hanlowe o ich wozerunek

i to niestety jest prawda widac to po wypowiedziach pracownikow sieci na roznych forach internetowych.

Następna dyskusja:

Rozwój sieci handlowych




Wyślij zaproszenie do