konto usunięte

Temat: witam

przyłączyłem się do grupy z czystej ciekawości - ekonomia nie jest moją dziedziną, jednak temat zwrotu z inwestycji jest ciekawy sam w sobie. Pozwólcie, że się poprzyglądam i będę zadawał głupie pytania ;).

Pozdrawiam
Piotr
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: witam

Witamy i już nie możemy się doczekac "głupich pytań" :)

A z czego Pan szkoli jeśli można wiedziec? Czy w Pana dziedzinie nie ma mozliwosci / potrzeby liczenia ROI?

A.

konto usunięte

Temat: witam

tematy są różne, głownie sprzedaż i pochodne - to ja. Natomiast firma ma szeroki zakres działalności.
Pewnie, że ROI można liczyć, przydaje się do liczenia P&L. Chętnie pogłębię swoją wiedzę o ROI :)
Ra K.

Ra K. Commercial

Temat: witam

Witam serdecznie na ROI
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: witam

Witam i zapraszam do przyłączenia się do dyskusji. Im bardziej "miękka" działalnośc tym ciekawsze rozważania co do ROI :)

pozdr.
A.
Piotr Michalak

Piotr Michalak 15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku

Temat: witam

Witam serdecznie,
Ostatnio mam ciekawe zadanie - jeden z klientów zazyczyl sobie, żebym mu przedstawił planowane dochody z działań PRowych, które zaplanowałem dla Niego na ten rok. Oczywiście chodzi o dane twarde, mówiąc trywialnie: ile kazsy przyniesie PR. Musze przyznać, że mam niezły zgryz. Może wiecie, jak rozwiązać problem.

konto usunięte

Temat: witam

ostatnio znajoma trenerka dostala zadanie - policzyc ROI dla coachingu dla pracownikow firmy. Rzecz jasna nie jest to jedyne dzialanie wzmacniajace kompetencje, stad ciezko jest to policzyc...
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: witam

Powyższe 2 przykłady sa podobne to pytania jak liczyc ROI z takich "miękkich" rzeczy jak konferenje, targi czy szkolenia. Próbkowe i bardzo wstępne odpowiedzi znajdziecie w oddzielnym temacie "Jak badac ROI z takich przedsięwzięc jak targi czy konferencje?"
Katarzyna Malicka

Katarzyna Malicka Operations Director
| Transformation
Manager | Program
Ma...

Temat: witam

Piotr M.:Witam serdecznie,
Ostatnio mam ciekawe zadanie - jeden z klientów zazyczyl sobie, żebym mu przedstawił planowane dochody z działań PRowych, które zaplanowałem dla Niego na ten rok. Oczywiście chodzi o dane twarde, mówiąc trywialnie: ile kazsy przyniesie PR. Musze przyznać, że mam niezły zgryz. Może wiecie, jak rozwiązać problem.


Moze lepiej warto zainwestowac energie w odwiedzenie klienta od tego pomyslu anizeli w jego realizacje:)
Piotr Michalak

Piotr Michalak 15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku

Temat: witam

Pracuję nad tym:)
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: witam

Myślę, że z tymi twardymi efektami to raczej nierealne.

Spotkałem się kiedyś jak firma liczyła ROI już po przeprowadzeniu akcji PR. Wyglądało to w ten sposób, że obliczali całkowity wzrost przychodów w czasie trwania kampanii i jakiś czas po niej - np. 150 000 zł. Szacowali ile w tym % miał udział PR - tego elementu właśnie nie rozumiem, jak szacowali (powiedzmy 15%). Obliczali bezpośrednie koszty kampanii (np. 20 000). I potem obliczali: (150 000 * 15%) / 20 000 = 112,5 %
Paweł Berłowski

Paweł Berłowski dziennikarz "Fabryka
Kejsów"

Temat: witam

Czy w szkoleniach w ogóle ktoś to mierzy?

Ostatnio w udzielonym mi wywiadzie dla "Personelu i Zarządzania" szef House of Skills Aleksander Drzewiecki powiedział:

"Największy guru w tej dziedzinie – Jack J. Philips (patrz: http://roiinstitute.net) – mówi dzisiaj, że nie da się efektywnie mierzyć samych rezultatów szkoleniowych, w oddzieleniu od tego co dzieje się w organizacji poza szkoleniami. Jedyne, co daje się mierzyć, to całościową zdolność organizacji do realizacji celów biznesowych przy wykorzystaniu szkoleń. Nie ma możliwości bezpośredniego przełożenia tego, co się dzieje na szkoleniu na to, jaki firma uzyskuje rezultat i zwrot z inwestycji, gdyż na rezultat ten wpływ ma także to co dzieje przed szkoleniem i po szkoleniu, to jest to, co robią menedżerowie, co robi organizacja..."

Pozdrawiam
Piotr S.:ostatnio znajoma trenerka dostala zadanie - policzyc ROI dla coachingu dla pracownikow firmy. Rzecz jasna nie jest to jedyne dzialanie wzmacniajace kompetencje, stad ciezko jest to policzyc...
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: witam

Myślę, że firmy szkoleniowe tego nie mierzą.. ale firmy, które chcą przeszkolić swoich pracowników mogą chcieć jakiś "twardych" wyliczeń opłacalności takiego przedsięwzięcia!
Edyta S.

Edyta S. Realizacja własnych
marzeń - moja własna
firma

Temat: witam

Adam M.:
Myślę, że firmy szkoleniowe tego nie mierzą.. ale firmy, które chcą przeszkolić swoich pracowników mogą chcieć jakiś "twardych" wyliczeń opłacalności takiego przedsięwzięcia!

Tak nie do końca zgodziłabym się z faktem, że firmy szkoleniowe tego nie mierzą. W chwili obecnej prowadzimy 3 projekty do poziomu ROI, niestety jeszcze nie w Polsce.
Prawdą jest jednak to, ze jest to niezmiernie pracochłonny proces i wymaga ogromnego zaangażowania klineta.
Sama czekam na te wyniki więc na bieżąco będę się dzielić wiedzą.
Adam M.

Adam M. CEO, CFO, IT,
secutiry, Business
and Finance
Consultant, ...

Temat: witam

W obszarach miękkich nie obędzie się bez szacunków i zgrubnych założeń. Tak naprawdę każdy próbuje ten ROI policzyć, wg sobie tylko znanych kryteriów. Poza czystymi przychodami dodatkowymi policzył bym różnicę między tym co jest i będzie a co by było gdybyśmy pewnych działań nie wykonali. Problem pierwszy to czas od kiedy do kiedy to liczyć, problem drugi to szacunek przychodów i kosztów jakie byśmy osiągnęli i ponieśli, gdybyśmy jakiś działań nie podjęli.
Mówiąc/ pisząc w skrócie: policzyłbym to jako szacowaną zmianę na wyniku w totalu / nadkłady na działanie. Wyjdzie z tego niezły szacunek, ale jeżeli te przybliżenia są zaangażowane osoby korzystające z informacji to taka informacja jest użyteczna - wiedzą jak ją czytać.
PS. P&L to także przybliżenie, więc tak naprawdę trzeba wiedzieć co w nim siedzi, aby móc wnioskować i podejmować na jego podstawie decyzje.
Powodzenia!

konto usunięte

Temat: witam

Moznaby sprobowac inaczej, mianowicie zrobic maly monitoring 'wydajnosci' pracownikow przed i po szkoleniu (od czegos trzeba zaczac) i wyniki przeanalizowac pod katem finansowym, czy jakimkolwiek innym pozadanym. Kolejny klient mialby juz sie czemu przygladac.

Inna metoda moglby byc pilotazowy eksperyment albo cos w tym rodzaju, jesli przedsiewziecie ma byc kosztowne. Wydaje mi sie ze bez jakis danych ciezko cos przewidziec w przypadku szkolen.

Pozdrawiam



Wyślij zaproszenie do