Irek J.

Irek J. Organizacja pomysłów
ciekawych :)

Temat: Czym jest Public Relations?

Chciałbym poruszyć temat Public Relations, bardzo ważnego zagadnienia w naszych czasach.

W internecie informacje jakie można uzyskać na ten temat są bardzo zawikłane, np:

Wikipedia
"proces komunikowania, który poprzez stworzenie możliwości dialogu i interakcyjność działań oraz z pomocą określonych instrumentów i technik komunikacyjnych, wzmacnia lub nawet kreuje związek organizacji z jej otoczeniem, aby stworzyć sytuację, w której nastąpi wyrównanie interesów organizacji i jej otoczenia oraz aby umożliwić funkcjonowanie organizacji i jej otoczenia w optymalnej dla obu stron rzeczywistości."

Jak można prościej wytłumaczyć to zagadnienie??
Dla mnie Public Relations to nic więcej jak sposób komunikowania się z otoczeniem, oraz dbanie o swój wizerunek w oczach innych ludzi.

Proszę tutaj specjalistów od tego zagadnienia, o dokładniejsze objaśnienie tematu:)

Pozdrawiam
Irek JulkowskiIrek Julkowski edytował(a) ten post dnia 28.09.07 o godzinie 08:43
Grzegorz M.

Grzegorz M. www.avatec.pl

Temat: Czym jest Public Relations?

Specjalistą nie jestem, ale o ile dobrze pamiętam [jest późno i troche chce mi się spać] to w wolnym tłumaczeniu public relations to poprostu: publiczne relacje a napewno można do tego zaliczyć tak jak wspomniałeś wizerunek oraz komunikatywność :-)

I podsumowując, nic więcej mi do głowy nie przychodzi - czekam na jakiegoś specjaliste razem z Tobą Irku :-)Grzegorz Miśkiewicz edytował(a) ten post dnia 29.09.07 o godzinie 02:17

konto usunięte

Temat: Czym jest Public Relations?

...Radek Tomaszewski edytował(a) ten post dnia 30.07.08 o godzinie 22:30
Irek J.

Irek J. Organizacja pomysłów
ciekawych :)

Temat: Czym jest Public Relations?

Chciałbym jeszcze prościej opisać znaczenie Public Relations, jednocześnie rozwijając to zagadnienie.

Z samej nazwy można wywnioskować, że są to relacje publiczne, ale to niezbyt wiele tłumaczy. Jeszcze całkiem niedawno reklama była najbardziej skuteczną metodą dotarcia do klientów. Wyobraźcie sobie, że kiedyś bannery miały bardzo dużą skuteczność, a teraz zostały wręcz znienawidzone. Ludzie wyrobili sobie wewnętrzne filtry „antyspamowe”, które automatycznie wychwytują reklamę. Dlatego, kiedy nasz ekran przesłania nagle niespodziewana reklama, wręcz panicznie szukamy małego krzyżyka. Tak samo ma się sprawa jeśli chodzi o reklamy telewizyjne, które swoją długością potrafią odstraszyć nawet najbardziej wytrwałych.

W takiej sytuacji, wszelkiego rodzaju firmy i osoby, dla których pozytywna opinia społeczeństwa, będąca potencjalnymi klientami, lub też wyborcami, jest bardzo ważna, muszą znaleźć inny sposób dotarcia do klientów. Należało stworzyć nowe techniki promocji, marketingu oraz sprzedaży. Takie właśnie techniki zawarte są pod pojęciem Public Relations. Mówiąc w skrócie PR zajmuje się dbaniem o pozytywny wizerunek firm jak i osób w oczach społeczeństwa.

Jeśli chodzi o e-PR, to charakteryzuje się on trochę innym zestawem zasad, niż Public Relations stosowane w bezpośrednich kontaktach biznesowych. W internecie istnieją również wszelkiego rodzaju techniki związane z marketingiem, które uznałbym za część e-PR.

Irek JulkowskiIrek Julkowski edytował(a) ten post dnia 03.10.07 o godzinie 08:29

Następna dyskusja:

Czym jest UniqueLifestyle??




Wyślij zaproszenie do