Joanna Z.

Joanna Z. Efektiva Agencja
Reklamy

Temat: Warsztaty medialne czyli jak współpracować z mediami


Obrazek

Warsztaty medialne - współpraca z mediami (1,5 dnia)

Program:

1. "Z czym to się je" czyli co dziennikarz ma na myśli prosząc
nas o setkę, główkę, efekt czy światło?
- wyjaśnienie
podstawowych pojęć z dziennikarskiego żargonu: m.in. setka,
forszpan, główka, obrazek, światło, efekt, czołówka,
tyłówka, lid, biała, skrót itp.

2. Jak się ubrać na spotkanie z dziennikarzem TV?
jak się ubrać na konferencję prasową, dlaczego zawsze warto
mieć przy sobie chusteczki matujące i jak przygotować
profesjonalny makijaż do zdjęć, wizyty w TV. Podczas tej
części: pokaz gamy kolorów lubianych przez media (odpowiedni
krawat, koszula, skarpetki, garnitur, spodnie, obuwie, dodatki,
okulary, kolczyki, fryzura, kapelusz itp.) Oprócz tego jak stanąć
do nagrania, jak siedzieć w studio, co zrobić z rękoma itp.

3. Czym różni się współpraca z gazetą, portalem
internetowym, radiem i telewizją? - specyfika poszczególnych
mediów


a) czyli gdzie szybciej, gdzie więcej a gdzie najlepiej zamieścić
informację, reklamę, jak przemycić informacje na temat naszej
firmy do poszczególnych mediów?
b) czego mi nie wolno przy współpracy z dziennikarzami, zachowanie
przy dziennikarzach?
c) organizacja współpracy z mediami - czyli jak zdobyć dobre
kontakty, od czego zacząć wchodząc na rynek mediów oraz dlaczego
warto mieć rzecznika prasowego?

4. Współpraca z mediami (podział na prasę, radio, telewizje,
Internet) czyli jak budować dobre relacje z dziennikarzami?


a) jak dbać o dobre kontakty z redakcjami?
b) jak pozyskać dobrego dziennikarza, który będzie z nami
współpracował?
c) jak poprawnie redagować komunikaty dla prasy?
d) jak wyeliminować sztuczny, niezrozumiały dla mediów język?
e) tworzenie notatek prasowych,
f) kiedy wysłać zaproszenie, kiedy je potwierdzać?
W tej części pokaz źle zredagowanych zaproszeń, wizytówek,
notek prasowych i źle przygotowanych materiałów prasowych.

5. Jak przygotować profesjonalną konferencję prasową,
briefing, spotkania prasowe ?

a) jak uniknąć błędów? (m.in. czas trwania konferencji,
briefingu, odpowiednie nagłośnienie, materiały prasowe, stół,
ciastka i napoje, wizerunek osoby prowadzącej konferencję,
koszyczek na wizytówki, lista obecności, gadżety, co jest już
przekupstwem, czego nie wypada dać dziennikarzowi, a co powinno
znaleźć się na stole dla dziennikarzy itp.)
b) dlaczego warto poszukać patrona medialnego?

6. Część praktyczna szkolenia:
a) Zredagować zaproszenie prasowe, sprostowanie, notatkę prasową
- uczestnik otrzymuje dane, które szybko musi przeredagować dla
mediów.

b) Przygotować konferencję prasową z uwzględnieniem tematu,
miejsca, czasu trwania, początku konferencji, materiałów
prasowych (co w nich się znajdzie, jakie opakowanie, formę).

c) Wymyślić taki temat konferencji prasowej związanej z własną
firmą, by dziennikarze zechcieli przyjść - ćwiczenia w grupach.
Umiejętność polega na tym, by pisać zachęcająco i ciekawie -
tak by nasze zaproszenie nie zginęło w gąszczu innych.

d) Obowiązkowe zajęcia przed kamerą - Nauka stawania przed
kamerą, gdzie się patrzeć podczas udzielania wywiadów, jak
opanować drżenie głosu, pocenie rąk, co zrobić żeby się nie
kiwać przed kamerą, mimika, ustawianie się do zdjęć, tło itp.

e) Przygotowanie wypowiedzi radiowej - czyli jak z kilka czy
kilkanaście sekund powiedzieć to, co się ma do powiedzenia.
Ćwiczenia ze stoperem. Podczas tych ćwiczeń uczestnicy szkolenia
uczą się mówić zwięźle i na temat i bez zbędnych wstępów i
kwiecistych zakończeń.

f) Głuchy telefon - czyli jak szybko można przekłamać
informację prasową - ćwiczenia w grupach.

g) Ćwiczenia z reakcji na sytuację kryzysową - czyli co zrobić,
gdy dyrektor czy właściciel firmy został "przyłapany na...".
Podczas spokojnego na pozór krótkiego wywiadu pada bardzo
niewygodne pytanie.

h) Przygotowanie ważnych dla firmy czy instytucji wydarzeń
medialnych (np. koncertu charytatywnego, imprezy okolicznościowych,
nowych form sprzedaży itp.

Metody:

Wykład z elementami prezentacji, ćwiczenia w grupach, ćwiczenia
indywidualne, zajęcia przed kamerą, testy.

Miejsce:Warszawa

Czas trwania:2008-10-21 - 2008-10-22

Cena:1590.00 zł

Szczegóły, zapisy, aktualne promocje:

http://www.szkolenia.agencjasedno.pl/szkolenia/otwarte...

konto usunięte

Temat: Warsztaty medialne czyli jak współpracować z mediami

Z czym to się je" czyli co dziennikarz ma na myśli prosząc
nas o setkę, główkę, efekt czy światło? - wyjaśnienie
podstawowych pojęć z dziennikarskiego żargonu: m.in. setka,
forszpan, główka, obrazek, światło, efekt, czołówka,
tyłówka, lid, biała, skrót itp.

No to mnie pani rozbawiła :) 10 lat w tv przepracowałem ale co to "główka" to nie mam pojęcia. Już nie mówiąc o proszeniu kogoś o efekt lub światło :)) A pisac forszpan lub białą też uczycie? Tak to potrzebne komukolwiek jak nazwisko sprzątaczki klientowi sklepu. Ręce opadają...

konto usunięte

Temat: Warsztaty medialne czyli jak współpracować z mediami

W 1,5 dnia? Powodzenia ;)
Agata T.

Agata T. Key Account Manager

Temat: Warsztaty medialne czyli jak współpracować z mediami

Jarek Parjaszewski:
Z czym to się je" czyli co dziennikarz ma na myśli prosząc
nas o setkę, główkę, efekt czy światło? - wyjaśnienie
podstawowych pojęć z dziennikarskiego żargonu: m.in. setka,
forszpan, główka, obrazek, światło, efekt, czołówka,
tyłówka, lid, biała, skrót itp.

No to mnie pani rozbawiła :) 10 lat w tv przepracowałem ale co to "główka" to nie mam pojęcia. Już nie mówiąc o proszeniu kogoś o efekt lub światło :)) A pisac forszpan lub białą też uczycie? Tak to potrzebne komukolwiek jak nazwisko sprzątaczki klientowi sklepu. Ręce opadają...


Hahha, ta główka też mnie "ubawiła" przez chwile pomyślałam, że to "biała" ale po co pijarowcom wiedza o tym jak pisać białą?;)



Wyślij zaproszenie do