Temat: Agencja PR dla serwisu internetowego?
Pozwole sobie podsumowac ten bardzo krotki temat ;)
1. Niestety nikt mi w nim nie odpisal. Szkoda, bo liczylem ze na grupie PR sa nie tylko firmy PR, ale takze te, ktore z nich korzystaja i sa w stanie dac jakies referencje.
2. Otrzymalem 14 wiadomosci prywatnych z autoprezentacjami agencji PR. Niektore po kilku godzinach od napisania wiadomosci, niektore po 6 dniach.
Przegladajac oferty jakie otrzymalem, moge je pogrupowac w ten sposob:
a) Agencje, ktore maja normalna strone internetowa z ktorej mozna cokolwiek wywnioskowac i agencje, ktorym wizja artystyczna przeslonila koniecznosc przekazywania informacji. Wydaje mi sie oczywiste, ze wybranie agencji, ktora nie posiada dobrze komunikujacej strony byloby bez sensu. Oznacza to albo brak wiedzy, albo podejscie do komunikacji, ktore moim zdaniem jest troche sprzeczne z zalozeniami PR.
b) Komunikaty jakie otrzymalem. Jak dla mnie agencja PR powinna byc specjalista od komunikowania. Znacznie lepszym ode mnie, abym mial od tego jakas korzysc. Niektore staraly sie mnie zachecic do wspolpracy jednozdaniowa wiadomoscia typu "specjalizujemy sie w mediach dla kobiet" + numer telefonu. Wiec jesli agencja nie potrafi siebie zaprezentowac w jakikolwiek racjonalny sposob, to dlaczego mialaby umiec zaprezentowac mediom serwis Chce.to ?
c) Oferty. Z tych 14 wiadomosci zaledwie dwie osoby zadaly sobie chwile trudu na sprawdzenie co to jest chce.to, co juz robilismy i co mozna zrobic. Dzieki czemu wiadomosc przeslana od nich od razu przerodzila sie w dyskusje dorzaca do konkretnej oferty. Zdziwila mnie bardzo duza ilosc pytan "czego Pan otrzymuje od agencji". Mysle ze z tresci wiadomosci jaka napisalem na forum, oraz z samej formy serwisu Chce.to, agencja PR wie co trzeba zrobic. Gdybym wiedzial co trzeba zrobic, jak i z kim to bym sie tego podjal samodzielnie.
d) Portfolio. Wiekszosc autoprezentacji zawierala informacje o obslugiwanych firmach, markach. Tutaj mialem tylko dwa zastrzezenia: czy jesli ktos sie chwali obsluga PR serwisu internetowego, o ktorym nigdy nie slyszalem, to dobrze? Biorac pod uwage ze sledze mnostwo blogow, serwisow i magazynow zwiazanych z ta branza. A jeszcze dziwniejsze bylo dla mnie chwalenie sie firmami, ktore obslugiwalo sie wczesniej, a juz sie nie obsluguje. To zawsze zadaje watpliwosci, dlaczego ktos zrezygnowal z tej wspolpracy...
I tyle moich przemyslen o agencjach PR. Myslalem, ze bedzie duzo latwiej znalezc kogos do wspolpracy. Poki co zostaly mi trajace dyskusje, z ktorych licze wybrac oferte.